crazyfrog Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvis denne er feilpostet er det bare og flytte Bakgrunn for overskrift. Nå i julen har jeg vært på ferie i Sør Amerika, rettere bestemt Peru. Her er ting meget annerledes enn i Norge. Alt fra korrupt politi til Hoteller. Kan anbefales og bør oppleves da det er ett meget spennende land Nok om det. På markeder (Rettere sagt overalt) selges DVD, MP3, CD, MP4 osv. En får det en har lyst på. En kan si Greys Anatomy så kommer kanskje 4 selgere med alle sesongene klar på dvd plater. Disse er selvsagt lastet ned/rippet. På de samme markedene patruljerer politi, Swat og egne vakter. (Det er faktisk Swat styrker/opprørs politi) De bryr seg katten om alle piratkopierte filmer/spill/programmer (alt som kan brennes på en cd/dvd) som er og få fatt i. Da kommer tanken min Her bor det 28 millioner i Norge 4 millioner. Hele Sør Amerika er forsåvidt likt. En får akkurat det en har lyst på (og det er billig. En hel sesong med vilkårlig serie (på dvd) koster ca 40 kr) Europa er større og Usa enda større, men hvorfor hyler og skriker film selskapene så vanvittig høyt mot Spesielt Europa og USA om pirat kopiering, når problemet er så sykt mye større i andre deler av verden ?? Er sikkert mye jeg ikke har tenkt på her men spennende med innspill. Ellers har en fortsatt flott ferie Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Anbefaler at du ser dokumetarten "Good copy, Bad copy" så vil du se en annen side av piratkoperingen. Tingen er at de "tillater" kopier at alt fra USA, men slår SVÆRT HARDT ned på pirat av media fra deres eget land. Så de bryr seg ikke om Amrikanse forettninger, bare deres egen. Det er ikke at de ikke bryr seg og åpent tillater Piratvarer, men heller går mot den på en annen måte. Og i min meining er det den rette måten å gå. Ofte skriker USA mot andre land å slå ned på folk (som sverige), når det er jo fra USA alt av media kommer fra....og skal mann følge et klassisk amrikansk syn på ting "go for the sorce of the problem", og problemet er jo hos dem. Endret 8. januar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå