Gå til innhold

Spm angående convertering fra FAT32 -> NTFS

Anbefalte innlegg

Jeg skal konverter C: disken til NTFS

når jeg skrive convert greiene i dos så kommer det en melding:

"Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen prosess.

Konvertering kan kjøres hvis dette volumet demonteres først.

ALLE ÅPNE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE.

Vil du tvinge gjennom en deomtering av dette volumet (J/N)"

Hva skal jeg gjøre? jeg kan ikke formatere PC-en fordi da lir det automatisk Fat32 igjen pga. noe acer greier.

Jeg skal ha klart det før en gang men husker ikke åssen jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du svarer J (for Ja) .

Da prøves en dismounting (som ikke går) , og du får da spørsmål om det skal gjøres ved reboot .

Så svarer du Ja på det og rebooter maskina.

Koverteringen vil da skje etter reboot og føre du kommer inn i windows logon vinduet igjen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Du svarer J (for Ja) .

Da prøves en dismounting (som ikke går) , og du får da spørsmål om det skal gjøres ved reboot .

Så svarer du Ja på det og rebooter maskina.

Koverteringen vil da skje etter reboot og føre du kommer inn i windows logon vinduet igjen.

Ok takk for svar

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har lyst til å konvertere fra FAT32 til NTFS på lokal disk c, der Windows ligger. Konverteringen på lokal disk d gikk smertefritt. Ingenting galt skjedde. Men jeg er litt mer skeptisk når det gjelder c-disken mtp. at Windows ligger på den disken.

Hva er det verste som kan skje under konverteringen? Er det bare at det man har lagret på c-disken kan forsvinne? Eller kan det skje noe med maskinen? At jeg ikke får slått den på osv. ?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å konvertere fra FAT32 til NTFS på lokal disk c, der Windows ligger. Konverteringen på lokal disk d gikk smertefritt. Ingenting galt skjedde. Men jeg er litt mer skeptisk når det gjelder c-disken mtp. at Windows ligger på den disken.

Hva er det verste som kan skje under konverteringen? Er det bare at det man har lagret på c-disken kan forsvinne? Eller kan det skje noe med maskinen? At jeg ikke får slått den på osv. ?

Disken blir ikke ødelagt, du kan reinstallere Windows. Men blir windows bugget, så risikerer du at du ikke kommer inn i Windows ja.

Endret av Neverest
Lenke til kommentar

Disken blir ikke ødelagt, du kan reinstallere Windows. Men blir windows bugget, så risikerer du at du ikke kommer inn i Windows ja.

Uff, da er det jo en stor risiko. :ermm:

Lenke til kommentar

Konvertere fra FAT til NTFS selv på OS C: disk er så og si ingen risiko.

Har gjort dette utallige ganger ,og det har aldri gått feil noengang.

Dette da både HP/IBM/... osv server smartstart/OS prep CD'ers installering gjør dette automatisk ved hver eneste kjøring av server klargjøring.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...