kevinedomm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hei! Jeg syns scooteren min spiser pluggene usedvanlig fort, det har gått hele 2 plugger på 80 mil! Hva er det som gjør dette? Har sjekket pluggene, og det er ikke tegn til at stempelet slår dem, og det er garantert de pluggene som er korrekte, noen erfaringer rundt dette? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Åssen ser pluggene ut når de er "ferdige"? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 De er ikke spesielt svarte eller noe, bare sånn som en "vanlig" plugg skal se ut. Ser at elektroden er nesten helt borte. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Sikker på at varmeverdien på pluggen er riktig? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Jepp, AKKURAT samme type som fulgte med scooteren når den var ny. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) I stedet for å feilsøke nå så kan du sjekke denne eller denne Endret 10. januar 2008 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2008 Takk skal du ha! Filteret mitt er rent som bare det ihvertfall Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 du må huske å kjøre scooteren ordentlig VARM før du stopper. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2008 Det gjør jeg bestandig Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) du må huske å kjøre scooteren ordentlig VARM før du stopper. Det har ikke så veldig mye å si.. Hvis den "spiser" pluggene så ofte er det noe annet galt. Begynte den plutselig å "bli veldig sulten" eller var det noe du skiftet på mopeden sånn motormessig? Går mopeden dårligere enn normalt? Vanskeligere å starte? Legger ved et bilde som du kan sammenligne de ødelagte pluggene med..: Endret 13. januar 2008 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Den har alltid vært sånn siden jeg har hatt den. Den ser ut som den som er "worn" på bildet der, bare sort. Slutter med V-power nå og ser om det vil gjøre susen Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 der er jo forklaringen din:P V-power er bajs ! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Prøv å kjør med vanlig 95 oktan en stund Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 Det skal jeg Er slutt på de dunkene med V-power som var stående i kjelleren nå. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 der er jo forklaringen din:PV-power er bajs ! Regnet med at jeg bare skulle bruke det som var liggende, og siden Shell skryter sånn av at den smører og renser så godt så tenkte jeg at den bensinen burde være ypperlig å bruke i en 2-takter da disse ikke har separat smøresystem. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 der er jo forklaringen din:PV-power er bajs ! Regnet med at jeg bare skulle bruke det som var liggende, og siden Shell skryter sånn av at den smører og renser så godt så tenkte jeg at den bensinen burde være ypperlig å bruke i en 2-takter da disse ikke har separat smøresystem. Var det 95 Vpower eller "99"Vpower? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2008 95, det er jeg helt sikker på Men hva skjer hvis det skulle vært 98 eller noe? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) 95, det er jeg helt sikker på Men hva skjer hvis det skulle vært 98 eller noe? Sånn veldig kort forklart: "Desto høyere oktantall, desto høyere er drivstoffets evne til å motstå selvantennelse." Det betyr bare at hvis det er høyere oktan, må det mer varme til for at drivstoffet skal antennes.. M.a.o. det blir varmere inni sylinderen. Endret 13. januar 2008 av gilera Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 SORRY! trudde du mente SNØscooter:P Finnmarkin vettu, ingen gutter som kjører scooter hær:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå