Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å fullføre et flerlinjeskjema!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Kan noen hjelpe meg med denne oppgaven?

Fatter ikke en dritt!

Det er først 3 lamper som skal kobles sammen sån at når du tykker den ene bryteren, så går alle sammen.

Så skal det være sån at de to andre lampene skal gå på når du trykker inn den andre topolte bryteren.

flerlinjeskjema.bmp (675 KB)

Takker for hjelp:D

Jeg går på 2 året elektrofag så jeg kan kanskje hjelpe deg.

Først så lurer jeg på om det er snakk om lamper ute eller inne? :hmm: altså så vil jeg vite om hvilken bryter du skal bruke. en og topolt bryter? altså det er 16/1 og 16/2. :roll:

hva er alle de punktene på rekke der? som er tilkoblet L (brun) og N (blå). :cool:

er det 3 lamper totalt eller 5?

Endret av Sopps
Lenke til kommentar
Hei

Kan noen hjelpe meg med denne oppgaven?

Fatter ikke en dritt!

Det er først 3 lamper som skal kobles sammen sån at når du tykker den ene bryteren, så går alle sammen.

Så skal det være sån at de to andre lampene skal gå på når du trykker inn den andre topolte bryteren.

flerlinjeskjema.bmp (675 KB)

Takker for hjelp:D

her er et forslag

flerelinjeskjema_3.bmp

Endret av Sopps
Lenke til kommentar
Fattet egentlig ikke dit Sopps....

aldri hat noe sånt:P

Men takk for hjelpen:)

Din var nesten rett Kuffe... men glemte å si at den midterste lampen skulle være for seg selv.

Takker:D

tegningen var litt rotete. jeg pleier å tegne det sånn for det hjelper forståelsen når det er rette linjer. 2 polt bryter så blir det 2 polt brudd. begge fasene blir bruddt. med 1 polt bryter så blir bare det 1 brudd. gå på elko sine hjemmesider så går du på produkter-brytere-RS 16/1-koblingskjema. her er skjema for bryteren. da skal du klare å løse oppgava selv. det blir det samme som jeg har laget.

Lenke til kommentar

Tror det er litt forvirring ved denne oppgaven. Men slik jeg har forstått det så skal trådstarter tegne ett flerlinje skjema der en enpolt bryter skal styre to lamper og en topolt bryter styrer to lamper i samme sløyfe uten å "forstyrre" hverandre, samt at den ene lampen i midten skal stå konstant på ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...