lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har en Celeron 2.80Ghz (overklokket til 3.11Ghz) I min pc nå. Og Mamma sin pc har en Pentium 4 3.20 Ghz. Kan jeg bare bytte prosessor? Kan det bli noen problemer? Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har en Celeron 2.80Ghz (overklokket til 3.11Ghz) I min pc nå.Og Mamma sin pc har en Pentium 4 3.20 Ghz. Kan jeg bare bytte prosessor? Kan det bli noen problemer? Hva prosessor har du , AMD eller INTEL , hva version Trykk Start menu> Høyre klikk på min datamaskin og trykk egenskaper for å se litt info om dataen:P Skriv ned det så blir det lettere for oss å svare Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har en Celeron 2.80Ghz (overklokket til 3.11Ghz) I min pc nå.Og Mamma sin pc har en Pentium 4 3.20 Ghz. Kan jeg bare bytte prosessor? Kan det bli noen problemer? Hva prosessor har du , AMD eller INTEL , hva version Trykk Start menu> Høyre klikk på min datamaskin og trykk egenskaper for å se litt info om dataen:P Skriv ned det så blir det lettere for oss å svare Celeron og pentium er begge deler Intel, så det er lett nok å svare ut ifra det. Det vi derimot må vite er om sokkelen er den samme på begge cpuene Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 viste19: leste du førsteinnlegget i det hele tatt? sn0dig: Om du bare kan bytte over, avhenger om begge maskinene bruker samme sokkel. Om begge maskinene bruker Socket 478, eller LGA 775. Det må du finne ut først. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 viste19: leste du førsteinnlegget i det hele tatt? sn0dig: Om du bare kan bytte over, avhenger om begge maskinene bruker samme sokkel. Om begge maskinene bruker Socket 478, eller LGA 775. Det må du finne ut først. Hvordan finne ut det? Lenke til kommentar
Momo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 viste19: leste du førsteinnlegget i det hele tatt? sn0dig: Om du bare kan bytte over, avhenger om begge maskinene bruker samme sokkel. Om begge maskinene bruker Socket 478, eller LGA 775. Det må du finne ut først. Hvordan finne ut det? Prøv everest. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 hehe jaja leste d ;P bruker amd eg så eg kan ikje intel merker men sama d , d e ka socket du må finna nå Du kan jo lasta ner CpuZ ( www.google.com Søg på cpuz Fuste så kåmme så finne du d der Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Last ned og installér Cpu-Z. Se hva det står under "Mainboard". viste19: Skriv bokmål eller nynorsk. Dialekt er uønsket på diskusjon.no. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) K-orm: Last ned og installér Cpu-Z. Se hva det står under "Mainboard". Socket står jo på den første siden der! Det er samme socket på begge. Den ene pc er HP og når jeg skrur den på kommer det Pentium 4 merke, hva sker når jeg putter inn en Celeron? og må jeg kjøre inn XP på nytt etter jeg har bytte? Kommer det til og bli noe problem her? Beklager dårlig SS på den ene! Intel.bmp Endret 8. januar 2008 av lobfredd Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Begge prosessorene er i samme "familie" (Prescot). Du trenger ikke å gjøre noe som helst med Windos installasjonene. Det skal heller ikke være nødvendig å oppgradere BIOS. Pass på å være nøye når du settet på kjøleribbene etterå ha byttet prosessor. Hvis den ikke sitter skikkelig på vil du få dårlig kjøling. Det skjermbildet med Pentum 4 logoen på HP-en sannsynlig til å være der etter at du har byttet til Celeron. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Begge prosessorene er i samme "familie" (Prescot). Du trenger ikke å gjøre noe som helst med Windos installasjonene. Det skal heller ikke være nødvendig å oppgradere BIOS. Pass på å være nøye når du settet på kjøleribbene etterå ha byttet prosessor. Hvis den ikke sitter skikkelig på vil du få dårlig kjøling. Det skjermbildet med Pentum 4 logoen på HP-en sannsynlig til å være der etter at du har byttet til Celeron. >Er du sikker på at det ikke vil skje noe med pc'ene etter på? (er det verdt og gjøre det? da mener jeg: er Pentium 4 merkbart bedre enn den celeron?) Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 hehe jaja leste d ;P bruker amd eg så eg kan ikje intel merker men sama d , d e ka socket du må finna nå Du kan jo lasta ner CpuZ ( www.google.com Søg på cpuz Fuste så kåmme så finne du d der Huff du må roe ned smiley-bruken. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Begge prosessorene er i samme "familie" (Prescot). Du trenger ikke å gjøre noe som helst med Windos installasjonene. Det skal heller ikke være nødvendig å oppgradere BIOS. Pass på å være nøye når du settet på kjøleribbene etterå ha byttet prosessor. Hvis den ikke sitter skikkelig på vil du få dårlig kjøling. Det skjermbildet med Pentum 4 logoen på HP-en sannsynlig til å være der etter at du har byttet til Celeron. >Er du sikker på at det ikke vil skje noe med pc'ene etter på? (er det verdt og gjøre det? da mener jeg: er Pentium 4 merkbart bedre enn den celeron?) Ja, Celeron er mye dårligere.. Lavere FSB, mindre minne, m.m. Ps. du må nok rengjøre kjølerene og hive på kjølepasta etterpå. Org kjølerene der bruker noe slags "teip" eller hva jeg skal kalle det. Har aldri turt å montere to ganger med det Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Begge prosessorene er i samme "familie" (Prescot). Du trenger ikke å gjøre noe som helst med Windos installasjonene. Det skal heller ikke være nødvendig å oppgradere BIOS. Pass på å være nøye når du settet på kjøleribbene etterå ha byttet prosessor. Hvis den ikke sitter skikkelig på vil du få dårlig kjøling. Det skjermbildet med Pentum 4 logoen på HP-en sannsynlig til å være der etter at du har byttet til Celeron. >Er du sikker på at det ikke vil skje noe med pc'ene etter på? (er det verdt og gjøre det? da mener jeg: er Pentium 4 merkbart bedre enn den celeron?) Ja, Celeron er mye dårligere.. Lavere FSB, mindre minne, m.m. Ps. du må nok rengjøre kjølerene og hive på kjølepasta etterpå. Org kjølerene der bruker noe slags "teip" eller hva jeg skal kalle det. Har aldri turt å montere to ganger med det Hva er kjølepasta, Jeg skal jo bare bytte prosessor er det ikke der fra før? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jo det er kjølepasta eller "thermal pad" "tape" der fra før. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Jo det er kjølepasta eller "thermal pad" "tape" der fra før. da behøver vell ikke jeg og tenke mer på det? ( det som er der holder vel? ) Lenke til kommentar
fysj Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jo det er kjølepasta eller "thermal pad" "tape" der fra før. da behøver vell ikke jeg og tenke mer på det? ( det som er der holder vel? ) Det er sikkert gammelt, tørt, litt for mye, og av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 (endret) Bare et LITE tips til folk som vil komme med tips til andre... Les og lær litt selv før dere begynner å fortelle hva og hvordan andre skal gjøre ting Til trådstarter: P4´en til mora de er MYE raskere enn celeronen din. Men før du bytter så kjøp deg litt kjølepasta slik at du kan bytte ut den gamle som ligger der fra før. Husk å rens kjøler og cpu før du påfører ny pasta. Pasta kan kjøpes hos alle nettbutikker som selger datautstyr. Kondensfjerner/isopropanol (shell/statoil osv) er veldig bra å bruke til å vaske bort gammel kjølepasta. Link til hvordan man påfører ny pasta (eksempel) Kent -amdme- Endret 10. januar 2008 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 selleron er som syklon =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå