priceless Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har kjøpt en pixma mp 970 og vil gjerne ha denne delt på det trådløse nettverket. Hvordan i alle dager gjør jeg det. Må jeg bruke access point eller noe sånt. Har ikke anelse men jeg kan ikke ha printeren stående der den trådløse routern er, og har ikke mulighet til å legge kabel til printeren. Hjeeeeeelp!!!!! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Har kjøpt en pixma mp 970 og vil gjerne ha denne delt på det trådløse nettverket. Hvordan i alle dager gjør jeg det. Må jeg bruke access point eller noe sånt. Har ikke anelse men jeg kan ikke ha printeren stående der den trådløse routern er, og har ikke mulighet til å legge kabel til printeren. Hjeeeeeelp!!!!! Du må ha en trådløs printserver for å få det til. Prisguiden har et betydelig utvalg (de rimeligste her er ethernet/kablet). Aktuelle i denne lista bør f.eks. være: Linksys WPS54G Wireless-G Print Server Trendnet TEW-P1UG D-Link DP-G310 D-Link DPR-1260 Lenke til kommentar
priceless Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Har kjøpt en pixma mp 970 og vil gjerne ha denne delt på det trådløse nettverket. Hvordan i alle dager gjør jeg det. Må jeg bruke access point eller noe sånt. Har ikke anelse men jeg kan ikke ha printeren stående der den trådløse routern er, og har ikke mulighet til å legge kabel til printeren. Hjeeeeeelp!!!!! Du må ha en trådløs printserver for å få det til. Prisguiden har et betydelig utvalg (de rimeligste her er ethernet/kablet). Aktuelle i denne lista bør f.eks. være: Linksys WPS54G Wireless-G Print Server Trendnet TEW-P1UG D-Link DP-G310 D-Link DPR-1260 Så du mener det er helt umulig å bruke ett trådløst access point, da printeren er klargjort for kablet nett. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Så du mener det er helt umulig å bruke ett trådløst access point, da printeren er klargjort for kablet nett. Det vet jeg ikke om går eller ikke. AP har ikke innebygd funksjonalitet i forhold til printere, men sjekk med Canon sine sider eller spør brukerstøtte om dette er mulig. Hva som er mulig er uten tvil avhengig av funksjonaliteten i den innebygde printserveren og hvordan dette oppfører seg i ulike nettkonfigurasjoner.. Det ligger en del funksjonalitet i en printserver rettet mot printere, f.eks innebygget minne for bufring av printjobben og mulighet for toveis kommunikasjon. Velger du f.eks. D-Link DPR-1260, koster fra kr 818 har du også støtte for mer av funksjonaliteten i en multifunksjonskriver samt at du kan koble på mer enn en skriver. Lenke til kommentar
@ Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det enkleste, eller i hvert fall rimeligste er å installere skriveren opp mot en pc med usb-kabel, og så dele skriveren på nettverket. De andre maskinene på det trådløse nettverket legger så bare til skriveren som en nettverksskriver. For å kunne skrive ut må maskinen som skriveren er koblet til være på, men du trenger ikke være logget inn i windows. Lykke til! Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Har tenkt å kjøpe denne skriveren selv. Hva er da vitsen med nett tilkoblingen på skriveren hvis du ikke kan dele den over en vanlig router.? Noen som faktisk har printeren og bruker den på et nett som kan gi en avklaring? Sitter med inntrykk at alle tror, men at ingen faktisk har den. Kan jo da være like greit å kjøpe USB nett tilkobling, men disse er jo dyrere. Arne M Lenke til kommentar
priceless Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Har tenkt å kjøpe denne skriveren selv. Hva er da vitsen med nett tilkoblingen på skriveren hvis du ikke kan dele den over en vanlig router.?Noen som faktisk har printeren og bruker den på et nett som kan gi en avklaring? Sitter med inntrykk at alle tror, men at ingen faktisk har den. Kan jo da være like greit å kjøpe USB nett tilkobling, men disse er jo dyrere. Arne M Har kanskje glemt denne litt av, men jeg koblet printeren til ved hjelp av et trådløst accesspunkt. Jeg har en trådløs router som jeg bruker til alle maskinene i huset. Jeg aktiverte WDS på router og accesspunkt og la mac-adressen til accesspunktet i routern og motsatt. Etter å ha restartet begge så kommuniserte de og jeg hadde mulighet til å legge til skriveren som en vanlig nettverksskriver. Alternativt kan man koble til en blåtann dongle på printeren og gjøre den trådløs på det viset også. Takker for alle forslag som kom, og håper dette kan hjelpe noen. Selve printeren er helt klart å anbefale, veldig gode utskrifter og veldig brukervennlig. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Har tenkt å kjøpe denne skriveren selv. Hva er da vitsen med nett tilkoblingen på skriveren hvis du ikke kan dele den over en vanlig router.?Noen som faktisk har printeren og bruker den på et nett som kan gi en avklaring? Sitter med inntrykk at alle tror, men at ingen faktisk har den. Kan jo da være like greit å kjøpe USB nett tilkobling, men disse er jo dyrere. Arne M Har kanskje glemt denne litt av, men jeg koblet printeren til ved hjelp av et trådløst accesspunkt. Jeg har en trådløs router som jeg bruker til alle maskinene i huset. Jeg aktiverte WDS på router og accesspunkt og la mac-adressen til accesspunktet i routern og motsatt. Etter å ha restartet begge så kommuniserte de og jeg hadde mulighet til å legge til skriveren som en vanlig nettverksskriver. Alternativt kan man koble til en blåtann dongle på printeren og gjøre den trådløs på det viset også. Takker for alle forslag som kom, og håper dette kan hjelpe noen. Selve printeren er helt klart å anbefale, veldig gode utskrifter og veldig brukervennlig. Jeg har koblet denne skriveren opp mot D-Link DIR-655, og får den ikke til å skrive ut fra MAC'en min. Derimot i kablet nett så virker den mot PC-en. Har ikke testet mac'en i kablet nett mot skriveren. Noen som har testet mot mac? Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå