Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Holde pusten, skal man først ta in oksygen, og fylle opp, og så tette nese og munn ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Svømmer ca 25M nå for tiden under vann, er ikke spesielt godt trent men bør greie 2 lengder når jeg når formen jeg ønsker. Ligger vel på ca 1m 45s nå , men har vært oppe i 2m 45s på det meste de siste 5 årene. Når jeg holdte på med fridykking så tror jeg nok at jeg var oppe i det dobbelte , dvs ca 4min. Lenke til kommentar
stamfordb Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Holde pusten, skal man først ta in oksygen, og fylle opp, og så tette nese og munn ? Stemmer. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Bumper denne tråden. Jeg har rekord på 5:25.Driver ikke aktivt med fridykking, har kun trent på å holde pusten hjemme.Noen bedre? Endret 18. juli 2017 av hessel Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Eg har ikkje testa så mykje, men eg klarte 2 min og 10 sek. sist gång eg testa, rundt mai ein gång. Eg har óg klart å symje to og ein halv lengde (75 m) under vatten. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 nice, du burde begynne med fridykking! Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 jeg klarte nettopp 1.30:P Lenke til kommentar
pululf Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 (endret) Rekorden min er fire minutter. Er det bra? EDIT: Jeg hverken trener eller driver med dykking... Endret 24. desember 2008 av pululf Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 DER klarte jeg 2 minutter tror jeg. jeg pustet LIIITT inn ett par ganger, men med full kontroll gikk dette RETT ut igjen. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 DER klarte jeg 2 minutter tror jeg.jeg pustet LIIITT inn ett par ganger, men med full kontroll gikk dette RETT ut igjen. Det er juks! Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 DER klarte jeg 2 minutter tror jeg.jeg pustet LIIITT inn ett par ganger, men med full kontroll gikk dette RETT ut igjen. Det er juks! Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra. hehe, men nå klarte jeg 2 minutter blank, uten innpust. det var jævlig, og måtte pisse som faen mot slutten:P men jeg klarte det. 2 minutter;) (hvorfor må man pisse ved oksygenmangel? ) Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 ...og der min siste rekord..2.11:) framgang dette:D Lenke til kommentar
pululf Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 hehe, men nå klarte jeg 2 minutter blank, uten innpust. det var jævlig, og måtte pisse som faen mot slutten:P men jeg klarte det. 2 minutter;)(hvorfor må man pisse ved oksygenmangel? ) Aldri hørt om! Lenke til kommentar
hessel Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Bra jobba, folkens. Stå på. Kanskje dere slår meg en dag. Hehe Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Klarer 1 minutt og 15 sekunder når jeg holder pusten her nå lame hehe Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Det er juks! Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra. Om du følar at det hjelp, er det nok placebo-effekta som slår inn. Ein har eit max oksygenopptak, som ikkje blir noko større av å puste innundervegs. Så uansett vil ein ikkje klare å innhalere meir enn max O2 - opptak. Og sidan oksygenmangel er grunna til at me ikkje klarar å halde pusten lengre enn det me gjer, vil det ikkje ha noko å seie om ein pustar inn undervegs. Nemnte eg det at eg klarde 4 min og 57 sekundar idag? (Med eit åndedrag for dei det spelar nokon rolle for) Endret 25. desember 2008 av Ballus Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 tenk somså: du er under vann, og må holde pusten. kan du da puste inn? tror det er mer moralen som gjelder du er jo stokk død om du puster inn:P Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 tenk somså:du er under vann, og må holde pusten. kan du da puste inn? tror det er mer moralen som gjelder du er jo stokk død om du puster inn:P Det har ingen tyding, som nemnt i føregåande post kan du ikkje puste inn meir oksygen enn max. Så om ein skal halde pusten under vann, vil ein nok trekke pusten så mykje som mogleg før ein går under. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er juks! Selv om man bare puster bittelitt in hjelper det masse. Når jeg er helt på grensen av hva jeg klarer, og så puster jeg bittelitt inn, klarer jeg 20 sekunder ekstra. Om du følar at det hjelp, er det nok placebo-effekta som slår inn. Ein har eit max oksygenopptak, som ikkje blir noko større av å puste innundervegs. Så uansett vil ein ikkje klare å innhalere meir enn max O2 - opptak. Og sidan oksygenmangel er grunna til at me ikkje klarar å halde pusten lengre enn det me gjer, vil det ikkje ha noko å seie om ein pustar inn undervegs. Nemnte eg det at eg klarde 4 min og 57 sekundar idag? (Med eit åndedrag for dei det spelar nokon rolle for) Right.. Så det du prøver å si er at: Når du trener i å holde pusten lenge, så trener du opp maks O2-opptak? Dessuten må jeg vennlig påminne deg om trådens navn. Jeg antar du forstår betydningen bak det å holde pusten. Dermed vil din rekord være ugyldig, uansett hvordan du prøver å argumentere. Spesielt da evnen til å fylle lungene til maks er en vital del av det å være flink til å holde pusten. Oksygenmangel er nok ikke grunnen til at du ikke klarer å holde pusten lengre. Hovedgrunnen er hjernen, mer "normalt" sagt psyken. Om det var oksygenmangel så ville du besvimt og i framtiden lidd av hjerneskader. Beklager om du føler jeg kverrulerer. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 tenk somså:du er under vann, og må holde pusten. kan du da puste inn? tror det er mer moralen som gjelder du er jo stokk død om du puster inn:P Det har ingen tyding, som nemnt i føregåande post kan du ikkje puste inn meir oksygen enn max. Så om ein skal halde pusten under vann, vil ein nok trekke pusten så mykje som mogleg før ein går under. joda..men jeg tenkte på det å puste inn under pustholdingen. man kan ikke puste inn under vann...bare for å gjøre det mest mulig realistisk:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå