Gå til innhold

Hvor lenge klarer dere holde pusten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Men det er lurt å finne en passende luftmengde slik at du slapper i magen og andre muskler. For mye luft lager trykk, og da må musklene ofte jobbe litt for å holde på luften. Når musklene jobber bruker du luft som kunne gått til andre ting.

Men ikke for lite luft heller. ;)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke mangel på oksygen, men for mye karbondioksyd som er problemet når man holder pusten. Så, å puste ut mens man holder pusten er juks. Sjansen for at man uheldigvis får inn litt frisk oksygen er jo til stede, og da har man det jo gående.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lå å kjeda meg i går og fikk ikke sove. Prøvde da å se hvor lenge jeg klarte å holde pusten.

Jeg ble da litt overrasket over at jeg klarte å holde pusten i 5 minutter.

Søkte derfor litt på nett for å se om noen hadde skrevet om dette, og det har dere jo her.. hehe :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

2.45!!!

Eg er kjempefornøgd :)

Eg trur set meste ligg i å sitte/ligge heilt i ro og slappe av i tillegg til å puste godt ut og inn i nokre minutt på førehand.

eg kunne kanskje klart meir visst eg hadde klart å halde meg meir i ro og ikkje bli stressa då eg passerte 2 minutt, så eg trur nok at eg skal kunne klare å passere tre minutt dersom eg berre øver litt til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...