InterStellar Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei. Jeg har windows XP, og skal legge inn linux. Jeg har nettopp mekket en fin ny partisjon. Problemet: Jeg får ikke til å boote fra CD-ROM. Jeg vet at jeg kan gå inn i BIOS for å sette opp dette, men poenget er at min BIOS er passordbeskyttet. Jeg har heller ikke skrujern i nærheten. Spørsmålet mitt blir derfor: Kan man sette opp booting fra CD-ROM i Windows XP ? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 nei dette styres fra bios.. xp styrer ikke dette! har du vurdert bootdisk?? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 hehe Som nevnt her kan du prøve å bruke en bookdisk (diskett), men kan jo hende at biosen er satt til å boote fra HDD først, men windows har ikke noe med bootingen å gjøre (ikke som jeg vet) For windows starter jo ikke før du "velger" eller automatisk starter opp windows (det er da masterbooten i HD som bestemmer at den skal starte windows). Tror nok det enkleste er likevel å åpne kabinettet ja, spør naboen... Lenke til kommentar
eberland Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 .... Problemet: Jeg får ikke til å boote fra CD-ROM. Jeg vet at jeg kan gå inn i BIOS for å sette opp dette, men poenget er at min BIOS er passordbeskyttet. Jeg har heller ikke skrujern i nærheten. ... Tror ikke du skal prøve å åpne BIOS med skrujern( ... selv om det er naboens) :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå