kinag Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) I dag fikk min konsoll fire røde ringer som sto og lyste. Jeg sjekket det opp på nett og hvis det var tre som lyste var det hardware feil. Jeg prøvde å starte konsollen på nytt, og da bare lyste den grønn, men ville ikke skru seg på. En gang til skrudde min kompis på maskinen og da fungerte den. Hva er det som kan være feilen for at jeg fikk denne en gang? Jeg er glad den fungerer nå, men for vel forberede meg på å sende den inn? Maskinen er litt over ett år gammel og aldri hatt noe problemer med den. Takk for hjelp. Stian Edit: Beklager for at jeg postet dette, fant ut at problemet var hvis bilde/lyd kabelen ikke blir oppdaget av konsollen Nå er jeg litt lettet for å si det mildt. Jeg skal gjøre et større forsøk før jeg poster neste gang Endret 8. januar 2008 av kinag Lenke til kommentar
kinag Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har nå fått et problem igjen, tro det eller ei. Maskinen nekter å skru seg på ^^ Så, hva er det jeg overser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Sjekket strømkabelen..? Om du eventuelt prøver å slå den på med en trådløs kontroller hender det at det ikke virker, og du må bruke hovedbrytren på selve maskinen i stedet. Endret 8. januar 2008 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 er ikke 4 røde ringer tegn på at kabelen til tv`n ikke sitter skikkelig da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det stemmer, men han skriver i EDIT at han fikset videokabelen. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Sjekket strømkabelen..? Om du eventuelt prøver å slå den på med en trådløs kontroller hender det at det ikke virker, og du må bruke hovedbrytren på selve maskinen i stedet. Stemmer det, jeg sjekket alle kontakter for problemet kom opp igjen, nå fryser bildet seg på starten og jeg må skru av maskinen. Jeg får ikke skrudd på maskinen ved bruk av kontroll heller. Bare en gang jeg har fått de tre ringene, ellers bare fryser bilde seg på Xbox login. :-/ Ender vel opp med å ringe Microsoft i morgen og spørre hva som skjer. Hvis det skal ta meg 1 - 2 mnd å få reparert konsollen så krever jeg en ny ^^ Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hmm.. Dette høres litt ut som et problem som tidligere førte til RRoD på min maskin Når du sier at den ikke vil slå seg på. Hva mener du egentlig da? Mener du at det rett og slett ikke blir liv i maskinen i det hele tatt, eller mener du at lysdiodene rundt powerknappen lyser grønt, men at den aldri kommer inn i dashboardet men bare restarter seg selv hele tiden? Hvis den rett og slett ikke skrur seg på i det hele tatt så bør du sjekke lysdioden på Power-supplyet ditt. Den skal lyse grønt når boksen skrus på, gjør den ikke det så tyder det på hardwarefeil i PSUen. Hvis boksen skrur seg på slik at diodene rundt powerknappen lyser grønt, men at konsollet står og restarter seg selv hele tiden og aldri kommer skikkelig i gang, da har du fått samme problem som jeg en gang hadde. Og årsaken til mitt problem var varmeutvikling. (Lang historie, men jeg hadde av plassmangel hatt konsollet liggende avslått oppå en forsterker, og varmen fra forsterkeren var ikke bra for konsollet selv om konsollet var skrudd av og at det kun var for en kort periode) Kun kort tid etter hadde jeg RRoD og måtte reparere maskinen. Si fra hvis du finner en løsning da? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 I "Xbox 360 Handbook" står som følger: FOUR RED RINGSTV cable is not connected properly. Don't call Microsoft about this, they'll just tell you to plug it in and you'll feel very stupid. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 For n'te gang. Man får ikke 3 og 4 røde ringer. Man får segmenter av ÉN ring. Har til dags dato ikke sett en eneste Xbox som har mere enn ÉN ring. Takk Lenke til kommentar
kinag Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Skal prøve å gjøre meg litt mer klar: Jeg sjekker xbox power supply og den lyser oransj når maskinen ikke er på. Jeg prøver å skru på maskinen ved hjelp av kontrolleren og det skjer absolutt ingenting slik at jeg må trykke på knappen på konsollen for å hele tatt å få noen reaksjon. De tre delene av ringen lyste opp bare en gang, men jeg tror at problemet fortsatt er der for jeg har klart å kommet inn til dashboard flere ganger etterpå, men når jeg starter et spill så fryser den under loading tiden. Det har vært ganger den bare fryser når jeg prøver å starte den opp også, dvs. under loadingen av den store X knappen på starten når du skrur på maskinen. Første posten jeg laget var da det lyset fire ringer, men det var jo bare en kabel trodde jeg. Etter at jeg skrudde den av og på igjen gikk det greit til det frøys igjen (bilde), dermed startet jeg konsollen på nytt og fikk 3 deler av ringen som lyste rødt istedenfor grønt. Når maskinen er på lyser det grønt av power supplien til xboxen, så det er ikke noe problem med den. Min konklusjon er at jeg blir nødt til å ringe microsoft i morgen og mase på dem angående problemet, men hvis noen har noen andre ideer om hva som kan være galt så... please shoot Endret 8. januar 2008 av kinag Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Høres ukjent ut for meg nå når du beskriver problemet litt tydligere. Har aldri opplevd at konsollet fryser seg under hverken oppstart av spill eller dashbord. Har derimot opplevd at det resetter seg, men det blir da noe annet igjen. Irriterende med feil som IKKE blir fanget opp av diodene som utgjør ringen rundt knappen. Er så mye lettere å finne ut hva som er galt hvis man kan si at den og den dioden ikke lyser (evt lyser rødt) . Men når alle lyser grønt slik de skal gjøre, og konsollet likevel ikke funker, så er man litt føkked Lenke til kommentar
kinag Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Høres ukjent ut for meg nå når du beskriver problemet litt tydligere. Har aldri opplevd at konsollet fryser seg under hverken oppstart av spill eller dashbord. Har derimot opplevd at det resetter seg, men det blir da noe annet igjen. Irriterende med feil som IKKE blir fanget opp av diodene som utgjør ringen rundt knappen. Er så mye lettere å finne ut hva som er galt hvis man kan si at den og den dioden ikke lyser (evt lyser rødt) . Men når alle lyser grønt slik de skal gjøre, og konsollet likevel ikke funker, så er man litt føkked Nå lyser det jo 3 av de diodene rundt da. Alle av dem lyser rødt utenom den øverst i høyre hjørnet. Dvs. hardware malfunction hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Det er vel strengt tatt bare en rød ring? Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Alle av dem lyser rødt utenom den øverst i høyre hjørnet. Dvs. hardware malfunction hvis jeg ikke tar helt feil. Det er helt vanlig RRoD feil det. Send den på ferie til Tyskland Lenke til kommentar
kinag Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Alle av dem lyser rødt utenom den øverst i høyre hjørnet. Dvs. hardware malfunction hvis jeg ikke tar helt feil. Det er helt vanlig RRoD feil det. Send den på ferie til Tyskland Eneste muligheten min for å se DVD-er o.l er xboxen, så jeg vil ikke kvitte meg med den i over en til to måneder. Men har vel ikke noe valg Lenke til kommentar
kinag Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) Da ringte jeg MS support og fikk beskjed at det kommer en boks om 5 arbeidsdager, hvor jeg skal legge ned maskinen uten noen kabler og uten harddisk. Deretter måtte jeg ringe DHL og de henter den, og så får jeg den igjen etter ca. 2 - 3 uker. Noe sier meg at jeg ikke har denne her før om et par måneder ^^ Endret 9. januar 2008 av kinag Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Om de kommer mens du er hjemme: be DHL vente to sek mens du legger boxen nedi eska. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Om de kommer mens du er hjemme: be DHL vente to sek mens du legger boxen nedi eska. Hvorfor det? Noe spesielt du tenker på? Lenke til kommentar
C-Style Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Min brukte 2 uker i Tyskland, så det er ikke noe vits å være negativ. Lefdal, Elkjøp, Expert, Spaceworld osv... bruker som regel over 1 mnd uansett hva de skal fikse. Så MS er faktisk bedre på service enn disse. Det er hvertfall min mening. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Min brukte 2 uker i Tyskland, så det er ikke noe vits å være negativ. Lefdal, Elkjøp, Expert, Spaceworld osv... bruker som regel over 1 mnd uansett hva de skal fikse. Så MS er faktisk bedre på service enn disse. Det er hvertfall min mening. Har bare hørt om så mange som ikke fikk den igjen på lang tid så da foretrekker jeg å være negativ, da blir jeg ikke skuffa hvis den kommer sent, men heller overrasket hvis den kommer tidligere xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå