Gå til innhold

Problemer med 8800gt XXX under CoD4

Anbefalte innlegg

Etter ca 1,5 spilling i CoD4 skjer det av og til at grafikken på skjermen plutselig blir grønn/blå og bildet stopper. Dette varer kanskje 5-7 sekunder før pcen restarter seg selv. Dette begynte først og skje etter jeg oppgraderte fra 8800gts 320mb til 8800gt XXX som jeg fikk til jul. hadde ikke noen sånne problemer med det gamle kortet.

Etter ca 1 time med CoD4 spilling viser nTune at temperaturen er ca 93 grader, noe jeg synes høres veldig høyt ut. Jeg har cooler master stacker 831 kabinett og masse luft gjennomflyt og like kjølig inni som utenfor. :whistle:

Ntune står på automatisk viftestyring, men den beveger seg skjeldent over 29% hastighet av seg selv, når gpuen kommer opp i 90 grader speeder den opp til kanskje 35%. Er det autostyringen som ikke er helt med?

Jeg prøvde å spille med manuel styring hvor jeg skrudde den opp på ca 49% hastighet. Fikk ikke testet i mer enn 55 minutter eller noe , men da holdt i hvertfall gpuen 84 grader.

Er det temperaturen som er skyldig eller er kortet ødelagt? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ja kanskje det hadde vært en ide, jeg gikk ned til butikken det ble kjøpt i og de vil teste det selv først. Det er forsåvidt greit nok, problemet er at dette skjer etter 1,5 time med CoD4 eller Crysis, så virker litt rart. Han som tester må ha en kjekk jobb i hvertfall :D

Er dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95274 bra? er like før jeg bestiller det. Hvis det er varmen som tuller med det andre kortet, kan jeg prøve med ny kjølepasta og kjøre begge i SLI.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med mitt xfx 8800GT xxx kort. Kjører med stock vifte og hastighet. Har prøvd å klokke det til 695 core, 995 mem og 1750 shader, ingen problemer så langt. Har god ventilasjon i kabinettet og kortet ligger da på 85-90 grader ved load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...