Gå til innhold

Hittil kraftigste Mac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det fortsatt koster en del for oppsettet, selv med OS'et og tilleggsprogrammene i betraktning.

Når Sony lanserer en Blu-Ray spiller til en fattig tusing, kunne minst Apple sleng med en spiller i denne maskinen. Da kunne kanskje prisen la seg mer riktig.

Lenke til kommentar

En gladnyhet ved denne lanseringen er at maskinen har nesten lik pris i USA og Norge. Når man tar hensyn til moms er den kun 200$ dyrere i Norge, og når vi i tillegg har 5 års reklamasjonsrett er det helt akseptabelt. Den forrige utgaven var 750$ dyrere.

Lenke til kommentar

Kraftige saker :) Gleder meg til Macworld Expo!

Selv holder jeg meg til en bærbar (MacBook Pro), men skulle gjerne hatt en "dårlig" stasjonær fra apple som jeg kunne oppgradert litt, dvs ikke mini, iMac eller mac pro. Så derfor blir nok min neste stasjonære en hjemmebygd pc med linux og windows (til spilling) som gir meg mye mer for penga enn de stasjonære til apple.

Skulle gjerne sett at apple lanserte en mac "ikke-fullt-så-pro" :p

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar

Nice...men det koster noe så inn i h... mer enn d smaker. Eks. skal apple ha 1800kr for å putte i en ekstra 500GB-disk (de koster vell 8-900 på nettet atm). For ikke snakke om minne. Men de som driver med 3d-design og slik har vel ikke peiling på hardware....

Lenke til kommentar
Er jo så mye billigere å konfigurere selv hos en databutikk.
Selvkonfigurert spretter ganske fort opp i pris med 2xquad-core Xeon, 1600FSB og dertil tilhørende hovedkort. Noe billigere kan man kanskje få det, men ikke så veldig mye vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Er jo så mye billigere å konfigurere selv hos en databutikk.

Bare for underholdingens skyld har jeg plukket tilsvarende komponenter på prisguiden her nå, og endte opp på rett under 18.000. Og det er uten programvare. Så nei, det er ikke så veldig mye billigere å konfigurere selv.

Edit: Eventuelt kan man melde seg inn i ADC (koster ca. 7-800) og få 20% rabatt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Dette var NESTEN den nyheten jeg ventet på. Sitter på gjerdet og venter på at iMac 24 skal oppgraderes til quad, ingen som har hørt noen rykter i den retning?

Tviler på at iMac vil dukke opp i quad i nær fremtid. Først og fremst fordi det er ment for vanlige brukere, ikke profesjonelle. Men også fordi iMac-maskinene bruker teknologier som er ment for bærbaer maskiner for å oppnå den lekre, tynne alt-i-skjermen-løsningen. Og det er ikke quad core duos i sikte på den fronten enda.

Lenke til kommentar
Dette var NESTEN den nyheten jeg ventet på. Sitter på gjerdet og venter på at iMac 24 skal oppgraderes til quad, ingen som har hørt noen rykter i den retning?

Tviler på at iMac vil dukke opp i quad i nær fremtid. Først og fremst fordi det er ment for vanlige brukere, ikke profesjonelle. Men også fordi iMac-maskinene bruker teknologier som er ment for bærbaer maskiner for å oppnå den lekre, tynne alt-i-skjermen-løsningen. Og det er ikke quad core duos i sikte på den fronten enda.

Dette er grunnen til at jeg ønsker at apple skal komme med en stasjonær som er mulig å oppgradere litt, sånn som mac pro. Og da må den også være billig slik at vanlige folk kan kjøpe denne. Ikke alle trenger en supertynn pc med integrert skjerm (gjør jo at man må "kaste" skjermen når man bytter pc!). Men det er lov å drømme...

Lenke til kommentar
Moro at apple har slått seg på "Hva trenger vi vel skjermkort til uansett" bølgen

Apple har da alldri hatt top-notch grafikkort i standardkonfigurasjonen.

Vil tro 8800 GT holder bra for de fleste, til og med til spilling. Quadro FX 5700, burde tilfredsstille de som har behov for sånne kort.

Ellers håper jeg 8800 GT er kobitabelt med den forige generasjonen Mac Pro, hadde vært fint i min dual dual 2.66 mac pro.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...