kingkop Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har et KT4V hovedkort og en AMD Athlon XP 2400+ CPU. Hovedkortet støtter noe som heter CoolerXP Cooling. Når jeg bruker denne er tempeaturen på 45 grader. Dersom jeg ikke bruker denne funksjonen kommer den opp på 58 grader. Jeg bruker en Silent Twin CPU kjøler fra Microplex. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Jeg har nå 40'c...har stått på i flere dager nå, 166x13=2158mhz Kabinett temp er 23'c Lenke til kommentar
gecho Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Om jeg husker rett er 90* C kritisk for AMD Athlon. Da ryker den om du ikke er heldig. Jeg mener 50* C er grei arbeidstemperatur, - og at 60* C er så høy temperatur at jeg ordna ekstra kabinettkjøling når tempen nærma seg 60* C på et par XP2000 -baserte maskiner. Og den ---> * <--- betyr grader ovenfor Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Det er vel ganske bra med 45*C på CPU temperaturen. Systemtempen ligger på 31*C. Men jeg synes det er litt rart at jeg må starte denne ekstrasaken CoolerXP Cooling for at temperaturen skal bli såpass lav... Lenke til kommentar
gecho Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 XP2400 utvikler nok mye varme. Jeg ville sjekket kabinettluftinga og forbedret den, - det er sikkert mulig (?). I mitt kabinett, Lian Li PC75, er det uheldig å ha de to utsugende kabinettviftene gående fordi de står så nære innsugingen til prosessorvifta. Så jeg stanset de, - og det gir lavere CPU-temp. Dersom denne silent-vifta di er spesifisert til din XP2400, - får du beholde den og ordne med riktig luftstrøm i kabinettet og ved CPU, - eller hva sier du? :-? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Når jeg aktivere coolerxp stiger faktisk cpu tempen min Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 har xp2400 og idle temp er 37 edit: det er med 200mhz overklokking [200*11] Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 36 idle og 40 full load ved 24-26 HK temp. Har CPUen som står i signaturen (Skifte til XP2500+ om ikke alt for lenge tenker jeg ). Har en Yber Swiftech MCX462B med den kraftigste Papst (37DB) vifta fra microplex. kommer CPUen opp imot en 60 grader tror jeg du burde få deg en bedre kjøler, eller kabinettvifter. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tips til de som hater støy: Prøv SpeedFan. Jeg kjører SpeedFan slik at når CPU-temperaturen kommer under 45 grader, senkes effekten på vifta til 75%. Før da jeg brukte en CoolerMaster-kjøler, gjore det en enorm forskjell. Ved normal romtemperatur er det kun skjelden at tempen går over 45 grader slik at vifta speeder opp til maks. Nå kjører jeg en 99% lydløs løsning. Jeg bruker Thermalright SK6 med 60-80mm fanadapter (varmet og formet om for å være hensiktsmessig) og ei biltema 80mm vifte, styrt av SpeedFan. Det er vel kanskje fysisk mulig å høre den ved maks effekt, men ellers ikke. For øyeblikket er CPU 45 grader, og lufta på vei ut av kabinettet 28 grader. (ikke ut fra PSU) CPU temperaturen ligger alltid 15-17 grader over temoeraturen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har et KT4V hovedkort og en AMD Athlon XP 2400+ CPU. Hovedkortet støtter noe som heter CoolerXP Cooling. Når jeg bruker denne er tempeaturen på 45 grader. Dersom jeg ikke bruker denne funksjonen kommer den opp på 58 grader. Jeg bruker en Silent Twin CPU kjøler fra Microplex. Det programmet virker vel slik som CpuIdle 5.1, Rain 1.0, Waterfall 1.23, Waterfall Pro 2.1. Disse programmen gjør slik at cpu tar 5min kan mann vel si, men xp/2k skal ha det allrede? Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Min Amd T-bird ligger på 43-53 grader, det beste er å prøve å få den til å ligge under 50 på 58 grader ville jeg sterkt vurdert å bytte vifte. Min har blitt bytte 3 ganger. Hvis du bruker programmer til å måle tempen så anbefaler jeg ikke det, bruk termometer, kjøp på Microplex. Jeg har PC Alert 4 installert, noen ganger hopper kabinett tempen opp i 100 av en eller annen grunn, den klarer heller ikke telle CPU vifte omdreininger som versjon 3 klarte fint. (merkelig) Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 58 grader er ikkeno.. allt fra AMD tåler mye varme. (er dette en load temp er det iallefall ikkeno farlig). Du bør vurdere kabinettvifter når tempen nærmer seg 65-70... Personlig lå jeg konstant over 60 med min T-Bird.. en prosessor som forøvrig heller ikke hadde noen problemer med å ligge over 90 grader. Men jeg tror 90 er kritisk grende for xp. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 venomzorg hvilken kjøling har du da? Vann? Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 En ting å tenke på er: "Keep in mind that cooler is almost always better and that every 10 degree rise in temperature will decrease component life by about half" fra - www.7volts.com/cooling.htm Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tranceman skrev Jeg har et KT4V hovedkort og en AMD Athlon XP 2400+ CPU. Hovedkortet støtter noe som heter CoolerXP Cooling. Når jeg bruker denne er tempeaturen på 45 grader. Dersom jeg ikke bruker denne funksjonen kommer den opp på 58 grader. Jeg bruker en Silent Twin CPU kjøler fra Microplex. Jeg oppnår rundt 46-48 grader uten bruk av CoolerXP Cooling, 38-40 grader ved bruk av CoolerXP. Jeg bruker en Taisol CPU-kjøler med en adapter for Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) - m/regulerbar motstand, slik at jeg selv kan bestemme lydnivå. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har en Enermax Super Silent strømforsyning og en Silent Twin CPU kjøler. Kabinettet er en Compucase "Dragon Slayer". Alt er kjøpt på Microplex. Hele PC'n er så stille at jeg nesten ikke hører den ennda jeg nesten sitter på den. Jeg har en papst vifte på 120mm som jeg kan montere bak for utblåsning av luft fra kabinettet. Men da går støyen opp, så jeg kjører ikke med den nå. Støyen fra den viften er på 26db, mens jeg tipper at støyen fra min PC er på under 19db. Er ikke det bra? Men jeg må ha denne CoolerXP Cooling på for å komme ned til 45*C. Men jeg leser at AMD'en skal tåle å ligge på 60*C uten problemer. Men er det noen av dere som vet hva det er som skjer når jeg bruker denne Cooler funksjonen? Kan det være farlig å ha den på hele tiden? Vel, jeg er nå kjempefornøyd med støynivået, som nesten er fraværenede. Silent Twin kjøleren er jo noe gutta på Microplex har laga selv, så den brude jo være topp! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har en Enermax Super Silent strømforsyning og en Silent Twin CPU kjøler. Kabinettet er en Compucase "Dragon Slayer". Alt er kjøpt på Microplex. Hele PC'n er så stille at jeg nesten ikke hører den ennda jeg nesten sitter på den. Jeg har en papst vifte på 120mm som jeg kan montere bak for utblåsning av luft fra kabinettet. Men da går støyen opp, så jeg kjører ikke med den nå. Støyen fra den viften er på 26db, mens jeg tipper at støyen fra min PC er på under 19db. Er ikke det bra? Men jeg må ha denne CoolerXP Cooling på for å komme ned til 45*C. Men jeg leser at AMD'en skal tåle å ligge på 60*C uten problemer. Men er det noen av dere som vet hva det er som skjer når jeg bruker denne Cooler funksjonen? Kan det være farlig å ha den på hele tiden? Vel, jeg er nå kjempefornøyd med støynivået, som nesten er fraværenede. Silent Twin kjøleren er jo noe gutta på Microplex har laga selv, så den brude jo være topp! Lenke til kommentar
Hubble Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hva er egentlig CoolerXP? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Da jeg hadde XP2000 lå cpu temp på 45-48 grader uten kabinett vifter. Har nå en P4 2,4ghz. Satt ned volt og stoppet viften. CPU temp lå mellom 56 og 57 ved kun DC og antivirus kjørende, ellers stengt det som kunne stenges. Kan den kjøres forsvarlig slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå