lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg har for ca 3 t siden skrudd opp sidepanelet på PC-en og blåst forsiktig inni dær og tørket av med et litt fuktig papir på vifta og det kom ikke noe vått noe annen plass.. Men nå funker ikke skjermen når jeg skrur på PC-en. Den funker bare i startn så kommer det "Monitor going to sleep" Har noen en anelse hva det kan være? Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Gir bios lyd fra seg? Hvis ikke prøv å ta ut og sett i strøm kabler på hovedkortet og/eller reset bios. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Vet ikke hvor strømkablene er eller hvordan man resetter bios =( Lenke til kommentar
abbor Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er nok maskinen og ikke skjermen din det er noe galt med, skjermen får ikke signal. Samme skjedde med meg en gang, da hadde jeg kommet borti skjermkortet mens jeg støvsugde, maskinen startet, men jeg fikk ingen signal til skjerm. Prøvde å rikke litt på kortet mens maskinen gikk, funka bra i et millisekund før jeg svidde skjermkort og hovedkort... lukta ikke bra, dyrt ble det også. Så slå av mens man jobber er min lærdom. Prøv deg litt frem, det er fort gjort å trekke en kabel litt ut fra en kontakt etc ekstra strøm til skjermkort\ hovedkorrt prøv litt forskjellig så finner du ut av det. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Men hvis det er samme tilfelle her som med deg, så burde det ikke funket i oppstarten? Skjermen funker helt til jeg kommer til desktop og da kommer det at den ikke får signal, men du er vell inne på noe =) Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) På skjermkortet er det en plass det går an å sette inn en ledning, men finner ikke noe ledning som skal inn der. Tror ikke det var noe der fra før heller. Har også tatt ut skjermkortet og blåst litt av det, men funker fortsatt ikke =( Endret 8. januar 2008 av lettere-gal Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Hvis du kommer så langt vil ikke det nok ikke ha noe for seg å restarte bios eller leke med strøm kabler. Se om du får bilde i sikkerhetsmodus. Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Hvordan starter jeg i sikkerhets modus? Er helt grønn på sånn pc greier egentlig. Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Før windows booter så trykker du som en gal på F8 til du får opp en boot meny der du bla. kan velge å starte windows i sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 FIKK DET TIL! Når den menyen kom opp med sikkerhetsmodus kom det noe som het "Aktiver vga modus" eller noe i den duren. Trykte der og vips! WOHO Takker for hjelpa Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Bare et problem... Dette må jeg gjøre vær gang :S Og når jeg skifter oppløsning klikker skjermen igjen.. Endret 8. januar 2008 av lettere-gal Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 hvordan oppløsning kjører du på? hvordan skjerm? Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Compaq FP1706. Laveste oppløsninga husker ikke hva den er, men formaterte så mulig det funker nå kara! Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 Sitter på min egen pc og alt ser ut til å funke folke Lenke til kommentar
MamboJambo Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Får du kjørt med en ålreit oppløsning nå da? Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 9. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2008 Jau Funker helt ok nå karer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå