Gå til innhold

Noen burde stenge ute moderatoren

Anbefalte innlegg

... som plasserte "Benchmarks" under kategorien "Overklokking" i forumet. Moderatorne slår jo ellers hardt ned på feilposting, og så vidt jeg husker står det i reglementet for forumet at man kan bli utstengt for gjentatt feilposting, så hvordan dette kan ha sluppet gjennom nåløyet vet ikke jeg.

Jeg vil også benytte anledningen til å uttrykke min misnøye med den herlige sensuren av banning som moderatorne har funnet det for godt å innføre. Det er både idiotisk og veslevoksent. Majoriteten av forumbrukerne er ungdommer og voksne - ikke barn, så hvorfor skal forumet tilrettelegges for nettopp barn? Og hva hjelper det å skåne barna for de usle banneordene som skrives på Hardware.no når barnet har tilgang til resten av Internett, for f.a.e.n.? Det internasjonale nettverket med www.veronicamoser.com, goatse.cx, stileproject.com, rotten.com, etc.. Jeg plir så provosert at knapt klarer å skrive mer når jeg tenker på hvor latterlig hele dette sensurprosjektet er. Og mens jeg fremdeles er sint vil jeg nevne Microsoft DirectX9mark 2003, som er den største urinansamlingen jeg har sett på lenge. Dette er galt med 3DMark03:

- Det bruker DirectX 9, som kun et fåtall av grafikkortene på markedet støtter.

- Du MÅ ha DirectX 9 installert for å kjøre programmet. Det samme API-et som folk har hatt store problemer med, og som Microsoft av en eller annen grunn ikke har lagt ut på Windows Update ennå.

- Det har latterlig høye systemkrav. 3DMark2000 og 3DMark2001 var forrut for sin tid, men ikke på denne måten. Jeg fikk respektable resultater på en middelmådig maskin når begge disse kom. Nå sitter jeg på en P4 1,6 GHz overklokket til 2,1 GHz, 512 MB RAM på 176 MHz og Geforce4 Ti4200 på 260/650 MHz - og jeg får 1-4 FPS i mange av testene. Alle testene hakker. Til og med demoen hakker.

- Scenene var ikke spesielt stilige.

- Musikken var elendig. 3DMark-musikken pleide å ha klasse, og i de forrige versjonene fulgte den et tema. Det temaet kan jeg ikke høre lenger.

- Gratisversjonen er så forkrøplet at den ikke kan brukes til noe fornuftig, siden du ikke kan konfigurere noen ting.

- Hele greien virker overkommersialisert.

- $$$

PS! Dette innlegget handler delvis om benchmarks, så vennligst ikke flytt eller steng det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med å legge benchmarks under Overklokking.no's del av forumet egentlig? Benchmarks og overklokking har tross alt mye med hverandre å gjøre. Dersom du overklokker, er det greit å benytte f.eks. 3dMark for å avgjøre hvilke innstillinger som gir deg mest ytelse.

At Benchmarks ligger under Overklokking.no har intet å gjøre med feilpostinger. Det er et bevisst valg som er gjort basert på de nevnte begrunnelsene, og fordi vi føler at det hører hjemme der.

Når det gjelder sensuren av banneord, har det som misjon å holde språkbruken noenlunde akseptabel. Selv om banning er en del av vårt språk, er den offentlige majoritetens holdning at det er vulgært med for mye banning. Og enkelte forumbrukere tar ofte helt av med dette. Hva som er ditt problem med dette skjønner jeg ikke. Det _går_ an å uttrykke seg uten bruk av banning - selv om jeg har ALL forståelse for at man føler behovet når man plages. Man er da nordlending!

Vi har diskutert dette med sensuren temmelig mange ganger, og jeg for min del har til gode å se argumenter for å tillate fri flyt av banning. Og ikke kom med ytringsfrihet. Vi _har_ det i Norge, men dersom du kaller en innvandrer for svarting eller sothue, blir du fort stempla som rasist. Er det ytringsfrihet? Du har ikke lov å forfølge noen for deres overbevisnings skyld (noe som står klart i grunnloven) - altså har du ikke lov å kalle noen for et eller anna fordi de f.eks. er muslimer, jøder, agnostikere eller kristne. Er det ytingsfrihet?

Hva 3dMark 03 angår, er jeg for såvidt enig med deg - men på den annen side var det kanskje på tide å oppgradere programmet litt slik at det kan være representativt over en lengre periode? Selv om jeg synes at Futuremark kanskje tok litt vel hardt i denne gangen. :shrug:

Forøvrig må jeg si jeg finner det underholdende å se at folk blir provosert over så lite. Ta dere selv litt mindre høytidelige, og forsøk å se humoren i det - selv om deres humor ikke akkurat passer helt med de valgte ordene i sensuren. Forslag mottas med takk. :wink:

Lenke til kommentar
Hva er galt med å legge benchmarks under Overklokking.no's del av forumet egentlig?

Endel brukere bruker ikke OK forumet.

Dessuten har benchmarks like mye å så for å sjekke at pcen er i "god" stad, dvs yter det den skal. Ikke nødvendigvis i overklokket tilstand. Som diagnose verktøy om du vil.

Vi har diskutert dette med sensuren temmelig mange ganger, og jeg for min del har til gode å se argumenter for å tillate fri flyt av banning. Og ikke kom med ytringsfrihet. Vi _har_ det i Norge, men dersom du kaller en innvandrer for svarting eller sothue, blir du fort stempla som rasist. Er det ytringsfrihet? Du har ikke lov å forfølge noen for deres overbevisnings skyld (noe som står klart i grunnloven) - altså har du ikke lov å kalle noen for et eller anna fordi de f.eks. er muslimer, jøder, agnostikere eller kristne. Er det ytingsfrihet?

hva har banning med rasistiske holdninger å gjøre ??? banning er heller ikke regulert ved lov

Lenke til kommentar
hva har banning med rasistiske holdninger å gjøre ??? banning er heller ikke regulert ved lov
du har rett i at banning ikke er regulert i noen lov, grunnen til at yummy nevnte det med rasistiske holdninger tror jeg var fordi han ville vise oss at vi ikke lever i total ytringsfrihet... forøvrig er det mange som benytter forumet som IKKE liker banning...
Lenke til kommentar
Du har ikke lov å forfølge noen for deres overbevisnings skyld (noe som står klart i grunnloven) - altså har du ikke lov å kalle noen for et eller anna fordi de f.eks. er muslimer, jøder, agnostikere eller kristne.

Fullstendig off-topic, men: I følge den samme grunnloven så hadde ikke jøder / sigøynere LOV til å komme til landet før helt på slutten av 60-tallet :o

Lenke til kommentar

eg trur ikkje det er så utrulig mange som absolutt må skrive faen, eller hellvete. dessuten er det vell moderatorene som bestemmer her??

dem som har laga sida har bestemt at det ikkje skal vere banning her, så da er det sånn, vansklig å forstå?

viss det er det så kan du finne deg et forum på ei anna side og så kan du sikkert banne så maassse du vil der :D

Lenke til kommentar

Det er ikke det at vu har så sinsykt behov for å banne. Vi/jeg liker bare ikke å få moderert det jeg skriver. Spesielt uten en kommentar nederst på posten om at den er moderert.

feilposting strengheten er bra den.

Avstemmining på OK.no sitt forum??? WTF! Jeg bruker ikke OK.nos forum, men primært HW.nos. HW.no bør vel stå over ok.no?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gjøre alle brukere fornøyde.

Jeg syns det er veldig bra å ha et forum som er fri for banning, jeg banner ikke selv, og jeg liker ikke å lese det.

Men etter å ha lest denne tråden her kan jeg forstå at noen kan bli irritert. Syns det er litt morsomt jeg da... :lol:

Ja, det bør kanskje stå at posten har blitt "sensurert" eller noe sånt. Kanskje sette de nye ordene i " " eller noe sånt? Det vil jo lett la seg innføre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...