Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigbil i trønderlagen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å skaffe meg noe billig og greit å kjøre på. Jeg er 19 med nytt sertifikat og null peiling på bil, som er villig til å kjøpe meg verkstedshåndbok og lære på den harde måten =P Jeg leter etter noe å kjøre med til mellom tre og kanskje max åtte tusenlapper, som helst også er billig å forsikre. Det trenger ikke være morsomt, egentlig vil jeg ikke ha noe rått noe i det hele tatt. Jeg er egentlig åpen for hva som helst som er billig og bra.

Jeg fant denne:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....28945;username=

Opel Corsa 1.2 med en eier, manuelt gir, jeg er sikker på at jeg ser 4 dører på bildet selv om det står 2. Gått 115, bare, og veldig billig å forsikre. Hva er sjansen for at det er søppel? Samme bilen ligger inne tre ganger, på andre delen ligger den til 6 lapper med teksten:

"meget bra bil med kun en eier fra 86.. den har gått 121000km og er nettopp eu godkjennt... ingen rust og nye piggfri vinterdekk og lite brukte sommerdekk... meget lettstartet og god bil. stor service er tatt og da ble coil,reg reim.fordeler rotor plugger + termostat byttet.. dette er billig.. cd spiller er det og i bilen."

Selger er 23 år iflg. skattelistene, så regner med at han selger pappa sin gamle bil, eller no sånn. Tror dere her det er no å satse på, eller har dere no varmere anbefalinger til meg i Trondheim, Orkdal eller omegn? De må nesten stå i enten Orkdal eller Trondheim, ellers får jeg ikke prøvekjørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er prisstandard i trøndarlag tror jeg nesten jeg skal se meg litt bedre om, ja. Jeg likte den lave kilometerstanden, men etter all sannsynlighet skal ikke jeg ha bilen lengre enn til sommern etter sommerjobb og økt kapital, så den trenger jo ikke vær allverden, om jeg får den såpass rimelig i første omgang. Forskjellen mellom å forsikre 1.2 corsaen og en 2.0 camry var faktisk ikke så veldig mange hundrelappene i måneden - men budsjettet mitt er egentlig 1000 kr måneden for bruk til alt, med mindre jeg klarer få meg jobb non plass, så hver lille krone teller =p

Hva med dette da?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....19630;username=

Accord har jeg fårtsått sånn at er veldi gode, driftsikre og faktisk kolisjonssikre biler.

Eller denne Nissan Bluebird?

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1744067

Jeg vet Sunny er gode biler, og nissan har jo godt rykte. Det at det er en japse er vel kvalitetssikring i seg selv? =P Eller?

Endret av ThorRune
Lenke til kommentar

"Accord har jeg fårtsått sånn at er veldi gode, driftsikre og faktisk kolisjonssikre biler."

Det har du helt rett i, både driftssikkerhet og kollisjonssikkerhet er over gjennomsnittet godt. Ser bra ut gjør de og. :) Bluebird har jeg ikke noen kjennskap til, men kollisjonssikkerheten er dårligere enn i Accorden fra samme tidsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...