Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jaja. Olsen leser sikkert det vi skriver her. :)

 

Ingen som tilfeldigvis skal selge en Canon EF 70-200 f/2,8 USM veldig billig? :p Vurderer å oppgradere fra f/4 USM.

 

Eller kanskje det lønner seg mer å oppgradere fra EOS 30D, til et kamera som takler høyere ISO bedre? Eller er ikke det kommet noe enda, innenfor fornuftig pris, som gjør dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja. Olsen leser sikkert det vi skriver her. :)

 

Ingen som tilfeldigvis skal selge en Canon EF 70-200 f/2,8 USM veldig billig? :p Vurderer å oppgradere fra f/4 USM.

 

Eller kanskje det lønner seg mer å oppgradere fra EOS 30D, til et kamera som takler høyere ISO bedre? Eller er ikke det kommet noe enda, innenfor fornuftig pris, som gjør dette?

Tror heller på det siste ;)

Lenke til kommentar
Jaja. Olsen leser sikkert det vi skriver her. :)

 

Ingen som tilfeldigvis skal selge en Canon EF 70-200 f/2,8 USM veldig billig? :p Vurderer å oppgradere fra f/4 USM.

 

Eller kanskje det lønner seg mer å oppgradere fra EOS 30D, til et kamera som takler høyere ISO bedre? Eller er ikke det kommet noe enda, innenfor fornuftig pris, som gjør dette?

Hmm, ville oppgradert til 70-200/2.8L jeg. Men den er jo en del tyngre. Du fotograferer en del fotball, right? Da er 2.8 veldig bra å ha...

Lenke til kommentar

Stemmer at jeg fotograferer en del fotball, Djupviken. Og 5D "funker ikke" på fotball. :)

 

Har merka at jeg må fort opp i ISO når mørket kommer på fotballkamper. Og F/4 holder ikke akkurat innendørs heller, dersom jeg skal prøve meg på noe sport i en sånn setting.

 

Men f/2,8 er dyrt. Veldig dyrt i forhold til min lommebok.

 

Nei, kanskje jeg skal satse på SSD til datamaskinen istedet. :p Noe rimeligere i alle fall.

Lenke til kommentar
Stemmer at jeg fotograferer en del fotball, Djupviken. Og 5D "funker ikke" på fotball. :)

 

Har merka at jeg må fort opp i ISO når mørket kommer på fotballkamper. Og F/4 holder ikke akkurat innendørs heller, dersom jeg skal prøve meg på noe sport i en sånn setting.

 

Men f/2,8 er dyrt. Veldig dyrt i forhold til min lommebok.

 

Nei, kanskje jeg skal satse på SSD til datamaskinen istedet. :p Noe rimeligere i alle fall.

1D Mark II + EF 70-200/2.8L = Nice fotballkombo ;)

Lenke til kommentar
Javel, schnellfarer? Jeg trenger minst 5 bps. Er det stor forskjell på 30D og 40/50D på høy ISO? Og da spesielt i dårlig lys. Kanskje noen som har link til en sammenlikningsside?

Kjenner ikke til støyen som er på 50D, men 40D er dessverre ikke særlig god fra ISO 1000 ->...

Dersom du lurer på noe om 50D så har Cameralabs en grei test + video (som du sikker har sett eller vet, men nevner det uansett)...

 

Helvete hvor bra 5D Mark II er ute klokken 10 omkvelden. Fuck. 24-70 er sweeet.

vet du om 24-70 egner seg på crop? Er litt usikker på om jeg skal gå for 24-70 eller 24-105 neste sommer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...