Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tom - jeg bruker gimpen til fint lite annet enn kloning, så jeg har ingen innspill. Forresten - du ble ikke venner med Smugmug?

Skjerper du i Bibble da ?

Ja. Jeg er vel det vi kan kalle litt primitiv på det området. Jeg vil helst ikke gjennom så mange steg med bildene mine, og Bibble gjør en akseptabel jobb.

Lenke til kommentar

Tom:

Kanskje du får noko ut av desse:

http://jcornuz.wordpress.com/2007/11/01/th...e-unsharp-mask/

http://meetthegimp.org/episode-022-the-sec...e-unsharp-mask/

 

Merk at det er lenge sidan eg såg den episoden av MTG, so eg hugser ikkje kva han seier om saka. Kan det forresten vere at mengda i Gimp er ein prosentfaktor, slik at 0,5 = 50%, 1 = 100% osb? Men det har du vel sikkert tenkt på allereie ...

Lenke til kommentar
Vet ikke om det hjelper i Gimp men.

 

For bilder av folk: Amount 150%, Radius 1, Threshold 10

For bybilder: Amount 65%, Radius 3, Threshold 2

For hverdagsbilder: Amount 85%, Radius 1, Threshold 4

 

Henta fra "Boken om Digital fotografering" av Scott Kelby.

Da skjønner jeg litt mer. Gimp har stokket litt om (Radius, Amount og Threshold). Samtidig, så angir de ikke amount i %, men som et tall der 1.0 er det samme som 100%. Da skal jeg nok få skjerpet opp noen bilder her.

 

Tom

Lenke til kommentar
Tom:

Kanskje du får noko ut av desse:

http://jcornuz.wordpress.com/2007/11/01/th...e-unsharp-mask/

http://meetthegimp.org/episode-022-the-sec...e-unsharp-mask/

 

Merk at det er lenge sidan eg såg den episoden av MTG, so eg hugser ikkje kva han seier om saka. Kan det forresten vere at mengda i Gimp er ein prosentfaktor, slik at 0,5 = 50%, 1 = 100% osb? Men det har du vel sikkert tenkt på allereie ...

Takk for linkene.

 

Som du ser, så skjønte jeg det med faktor kontra %.

 

Tom

Lenke til kommentar
Han er ute "på ubestemt tid" etter hva jeg vet.

Hva betyr det? At han får komme tilbake nå han er mer moden/kan bevise at han er blitt en snill gutt? Er det noen forskjell fra perm ban, med en form for mulighet for å bli benåding?

Nå har jo ikke våre venner og myndige oppassere i diskusjon.no-staben for vane å verken diskutere eller forklare sine avgjørelser med oss vanlige dødlige, så det tviler jeg på at vi får vite før pjokken viser sitt blide, men akk så udiplomatiske åsyn her på forumet igjen.

 

Kanskje de håper han skal glemme oss, og vi ham? :)

Lenke til kommentar

Jeg følte aldri han fortjente å få en slik utestengelse. Ihvertfall ikke ifra det jeg så til han. At enkeltpersoner har irritert han, og tatt over PM er jo noe. Men han oppførte seg greit så si hele tiden, utenom er par ganger. At folk var imot han, trenger ikke ha noe å si. Det er et stort forum, og det finnes flere meninger.

Men moderatorene tar litt for hardt i avogtil. Skulle ikke si noe om han irriterte alle på akam delen hver dag med tragiske kommentarer og innlegg.

 

Hadde marius vært aktiv på forumet nå, så kunne vi kanskje rukket 1000 sider før nyttår :p

 

"Utestengt på ubestemt tid". Vil ihvertfall si at det ikke er for alltid. Men når moderatorene føler han kan få en sjangse til. Det kan være alt ifra 2mnd til 6mnd før han får sjansen. Synd, men slik er vel det. Tror han har vært uheldig med at avgjørelser og saker har gått stolpe inn, ikke stolpe ut.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar

Det er nok litt slik som når man havner i klammeri med det lokal lensmannskontoret i ung alder. Da henger de på som igler. Ikke at jeg har noen personlig erfaring (jeg var en snill ungdom), men jeg har sett endel eksempler på det fra min oppvekst på Karmøy.

 

Jeg er også enig i at han er litt "forfulgt", for han fortjener ikke ban. Han er nemlig ikke verre enn at det bør kunne tolereres, for det er alltid to sider å ta hensyn til. Han har sjelden vært skyldig i alt bråket som har vært rundt ham, men han har likevel vært den som har fått betale for det.

Lenke til kommentar

Jeg liker ham godt, og denne gangen ble han bannet for å si noe som virkelig trengte å bli sagt, men det pleier jo ikke å være vanskelig å forutse når han kommer til å bli bannet...

 

Han sier ofte det jeg tenker (men jeg langt i fra alltid enig med ham!). Forskjellen er bare at jeg (og de fleste her) har et filter mellom impuls og tastatur, som det nok vil tjene Marius godt i livet om han tilegner seg. :)

 

Tom: 1000 sider i kveld, 995 i morgen. :thumbup:

 

Nei, nå er det leggetid.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Vi voksne har ikke lykkes i å oppdra guttungen vår skikkelig, ser det ut for. Vi får håpe at poden finner det berømte filteret før han kommer tilbake, for det er ganske ikke-eksisterende. Hvis moderatorenes taktikk lykkes så kan det jo hende at han lærer nå, for det er jo åpenbart at han elsker å være aktiv her.

 

Vi skal ikke diskutere moderatorenes avgjørelser, så vi bør kanskje gi oss nå. La oss gi dem rett for denne gang, for på et tidspunkt lærer nok også den rabulistiske tenåringen vår å legge inn en liten delay mellom tanker og tastatur. Men det haster, for jeg kan forstå hvis han får perm ban neste gang. Han forstår sikkert det selv også.

 

Uansett får en av dere hilse ham godt nyttår fra meg. Jeg savner den gale larven av og til.

 

Edit: Jeg har forresten plettfri vandel igjen her på forumet. Oppdaget det ved en tilfeldighet på søndag, så jeg aner ikke hvor lenge jeg har hatt 0% advarsel.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Mine siste ord i kveld er forøvrig at jeg tror PMs "lensmannslignelse" har mye for seg. Jeg vokste opp i en beskyttet verden, så hos oss var det inspektøren på skolen som var øvrigheta.

 

Litt morsomt i så måte er det at eldstedatteren min nå skal begynne på samme skole som jeg gikk på for 20-25 år siden. Inspektøren er den samme som den gang, og søppelkassen "Jonas" satte fyr på i 7. klasse er ikke hengt opp igjen. Inspektøren husket selvsagt ikke meg, men jeg hadde ikke så store problemer med å komme opp med navn på barndomsvenner av meg, som han husket...

 

PM: Har du faktisk hatt Advarselnivå over 0%!? Din rebell! Jeg har aldri det.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...