Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argh!

 

Problemet er at du ikke har begge spillere selv og kan vurdere deretter.

 

Men greit. Over til foto!

 

Vi fanget denne lille krabaten i dag.

 

 

Vel, jeg har både Vison M og Ipod for så vidt, Iphone er jo også en Ipod.

Men Vison M, er en murstein sammenliknet med Ipod/Iphone, softwaren horribel, mens Ipod fungerer ganske fint rett ut av boksen så er M: en horribel og kjedleig opplevelse....dog opptaksfunksjonen har hatt sine fordeler, men utover det er en den bedre som en ekstern disk..

Lenke til kommentar

Dere må bruke ipoden på det "fulle" potensialet folkens, ikke slik som den leveres av apple ;)

 

Har akkurat spilt en runde Monkey Island 2 på min ipod touch, i tillegg har jeg Sam&Max, Indiana Jones 3 og 4, Monkey Island 1/2/3, Doom, Quake, etc. Poker, værmelding, Trafikanten, Gmail, trådløs surfing, word/pdf-leser og alt mulig annet mellom himmel og jord. Som musikkspiller er den ganske gjennomsnittlig, men som underholdningssenter er den suveren!

 

Kan dessuten bruke ipod browser for å få tilgang til filstrukturen, da er det bare å laste inn alt man føler av filer. Ikke like elegant som explorer, men slettes ikke værst.

 

Hadde en Cowon iAudio X5 før, og den var ikke mye å skryte av... Fancy skjerm, men batteriet konka fullstendig etter ett år, og brukervennlig var den absolutt ikke. Dyr var den også.

Lenke til kommentar
Argh!

 

Problemet er at du ikke har begge spillere selv og kan vurdere deretter.

 

Men greit. Over til foto!

 

Vi fanget denne lille krabaten i dag.

hmm... fulltreff ;)

 

rettelse: jeg var i tvil om jeg skulle velge Creative eller ipod. jeg hadde tilgang til begge to og fikk følelesen av at:

1. ipoden virket mer solid og profesjonelt oppbygd.

2. mye penere å se på.

3. bedre potensial for tilleggstjenester

4. mye større harddisk, som også kan fungere som en ekstern.

5. lyden var ikke største problem da jeg til vanlig bruker headset av høy klasse og har en god equalizer.

 

summa sumaris fant jeg ipoden bedre en creativen

Lenke til kommentar
Hadde en Cowon iAudio X5 før, og den var ikke mye å skryte av... Fancy skjerm, men batteriet konka fullstendig etter ett år, og brukervennlig var den absolutt ikke. Dyr var den også.

Men den låter bra koblet opp til skikkelig utstyr. JEg har fått byttet batteri på min og den fungerer enda.

 

De to største ankepunktene mot iPod er den tette knyttingen til iTunes og Apple's holdning til support. Pluss at det er Apple da.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er en utrolig smal sak å gjøre seg fullstendig uavhengig av iTunes. F.eks. med dra og slipp funksjonalitet som rottefangeren er så opptatt av ;)

 

Men når det er sagt er det ingen tvil om at iPod ikke har den beste lyden. (nå spørs det hvor mange som hører forskjell når man sitter med 128 kbps MP3 og Koss Portapro på bussen, men det er en annen diskusjon...)

Lenke til kommentar
Argh!

 

Problemet er at du ikke har begge spillere selv og kan vurdere deretter.

 

Men greit. Over til foto!

 

Vi fanget denne lille krabaten i dag.

 

 

Vel, jeg har både Vison M og Ipod for så vidt, Iphone er jo også en Ipod.

Men Vison M, er en murstein sammenliknet med Ipod/Iphone, softwaren horribel, mens Ipod fungerer ganske fint rett ut av boksen så er M: en horribel og kjedleig opplevelse....dog opptaksfunksjonen har hatt sine fordeler, men utover det er en den bedre som en ekstern disk..

Å sammenlikne Vision:M og iPod Touch blir vel litt feil.

 

Det er helt klart en iPod Touch har et mye smudere GUI enn Creative, som også er en del år eldre. Vil tro at en Creative fungerer like bra ut av boksen som iPod Touch. Man tar den ut, plugger inn i PC-en og overfører musikken man vil. At Creative har et mer kjedelig GUI er sant, men gjør meg pent lite. Ligger den ikke i lommen min? Horribel må du gjerne utdype.

 

Åja, medfølgende software er sikkert dårlig. Men vi som er smarte benytter oss selvfølgelig ikke av den som hovedbibliotek. Vi bruker Winamp eller MM. ;)

 

Åja. Creative fungerer faktisk veldig bra som ekstern disk, noe jeg har brukt den som flere ganger. På iPod må du vel aktivere denne funksjonen gjennom iTunes? Må det på Nano-en i hvertfall.

Lenke til kommentar
Argh!

 

Problemet er at du ikke har begge spillere selv og kan vurdere deretter.

 

Men greit. Over til foto!

 

Vi fanget denne lille krabaten i dag.

 

 

Vel, jeg har både Vison M og Ipod for så vidt, Iphone er jo også en Ipod.

Men Vison M, er en murstein sammenliknet med Ipod/Iphone, softwaren horribel, mens Ipod fungerer ganske fint rett ut av boksen så er M: en horribel og kjedleig opplevelse....dog opptaksfunksjonen har hatt sine fordeler, men utover det er en den bedre som en ekstern disk..

Å sammenlikne Vision:M og iPod Touch blir vel litt feil.

 

Det er helt klart en iPod Touch har et mye smudere GUI enn Creative, som også er en del år eldre. Vil tro at en Creative fungerer like bra ut av boksen som iPod Touch. Man tar den ut, plugger inn i PC-en og overfører musikken man vil. At Creative har et mer kjedelig GUI er sant, men gjør meg pent lite. Ligger den ikke i lommen min? Horribel må du gjerne utdype.

 

Åja, medfølgende software er sikkert dårlig. Men vi som er smarte benytter oss selvfølgelig ikke av den som hovedbibliotek. Vi bruker Winamp eller MM. ;)

 

Åja. Creative fungerer faktisk veldig bra som ekstern disk, noe jeg har brukt den som flere ganger. På iPod må du vel aktivere denne funksjonen gjennom iTunes? Må det på Nano-en i hvertfall.

 

man trenger bare koble til ipoden på pcen uten hjelp av itunes for å bruken ipoden som eksern hd

Lenke til kommentar
Du får ikke prutet litt da ? De har vel Sigma, det er ikke noe der som frister da ?

Jo da, jeg prøvde.. Han skulle se hva han fikk til når han fikk høre innkjøpsprisen, sa han. De hadde ikke inne i butikken, og heller ikke på fjernlager, men det antok han skulle ordne seg. Han skulle også ha et selv, så jeg ser ikke bort fra at jeg får prutet det ned litt. "Hvis jeg får det for under 3000 skal jeg ha det", sa jeg. Han smilte, og sa at han skulle prøve. ^^

 

Sigma kan vel også friste, men plages ikke de ganske mye med fokusproblematikk og diverse? Tips til noe lyssterkt som kan egne seg til konsert- og portrettfotografering mottas med stor takk! Gjerne med blenderring, så jeg kan bruke det på gammelkameraet også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...