Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ja, Creative er så evig mye bedre enn iPod.

 

Jada. Apple skal ha for design, men funksjoner er den ikke like rik på. Og mulighet for drag-and-drop i utforsker er digg.

 

Du veit ipod er 50 gamger bedre enn din crap av en creative =S

sannheten må fram, enten man vil eller ikke!

Du må gjerne forklare hva som er bedre med iPod Video kontra Creative Zen Vision:M.

 

Bedre lyd. Mener jeg i hvertfall, som også har en iPod Nano. Men vi kan godt likestille lyden på begge spillerne, siden dette til en viss grad er subjektivt.

 

Joda, iPod skal ha for designet sitt og fint brukergrensesnitt, men for min del blir det for "enkelt". På Creative har du en elsket "høyreklikk", som gjør at jeg kan slette sanger, sjekke egenskaper for sangen og legg til playlist. Kan iPod det? Nope...

 

Kan iPod benytte seg av drag-and-drop i utforsker? Nei! Du er altså "nødt" til å bruke iTunes for å overføre musikk og video til spilleren. Og appropo video. Må ikke du konvertere alle filmene du legger inn? Hva gjør jeg? Jo, jeg drar filmer jeg har på PC-en rett over i videomappa. ;)

 

Og selvfølgelig har den andre artige funksjoner som å endre skins og bakgrunner. Ikke veldig viktig, men fin mulighet.

 

Les gjerne denne testen.

 

Det er fordi den gjør alt iPod video kan, men bedre.

 

:)

 

EDIT: Åja. Jeg glemte FM-radio. ;)

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, Creative er så evig mye bedre enn iPod.

 

Jada. Apple skal ha for design, men funksjoner er den ikke like rik på. Og mulighet for drag-and-drop i utforsker er digg.

 

Du veit ipod er 50 gamger bedre enn din crap av en creative =S

sannheten må fram, enten man vil eller ikke!

Du må gjerne forklare hva som er bedre med iPod Video kontra Creative Zen Vision:M.

 

Bedre lyd. Mener jeg i hvertfall, som også har en iPod Nano. Men vi kan godt likestille lyden på begge spillerne, siden dette til en viss grad er subjektivt.

 

Joda, iPod skal ha for designet sitt og fint brukergrensesnitt, men for min del blir det for "enkelt". På Creative har du en elsket "høyreklikk", som gjør at jeg kan slette sanger, sjekke egenskaper for sangen og legg til playlist. Kan iPod det? Nope...

 

Kan iPod benytte seg av drag-and-drop i utforsker? Nei! Du er altså "nødt" til å bruke iTunes for å overføre musikk og video til spilleren. Og appropo video. M å ikke du konvertere alle filmene du legger inn? Hva gjør jeg? Jo, jeg drar filmer jeg har på PC-en rett over i videomappa. ;)

 

Og selvfølgelig har den andre artige funksjoner som å endre skins og bakgrunner. Ikke veldig viktig, men fin mulighet.

 

Les gjerne denne testen.

 

Det er fordi den gjør alt iPod video kan, men bedre.

 

:)

 

EDIT: Åja. Jeg glemte FM-radio. ;)

 

1. midtknappen kan brukes for å se mer info om sangen hvis det er ønskelig.

2. midtknappen kan holdes inne for så å flytte denne automatisk til en ny misikkmappe, uten itunes hjelp.

 

(slette sanger kan den ikke, men det gjør ikke ipoden i seg selv dårligere, er ikke avgjørende at man kan slette sanger på spilleren som gjør at jeg kjøper nettopp den).

 

3. ja kanskje lettere å dra å slippe. men når det er sagt så ser ikke jeg på filmer på ipoden, det er ganske patetisk å se Harry Potter i 3 timer på en 2" skjerm. Og om dette er fult nødvendig, så kan jeg ta meg det bryet det koster å konvertere.

 

Fm radio på ipod nei, men det finnes som tilleggsutstyr =)

Lenke til kommentar

Nei, prater ikke om funksjoner som er avgjørende for kjøp av spilleren. Men prater om alle mulige finesser som heller ikke Creatives vei.

 

Har du en Creative spiller selv?

 

Nei, helt enig at å se en hel spillefilm på spilleren ikke er sundt. Men å har et par episoder av diverse serier er fint. Dette kan du selvfølgelig gjøre på begge spillere, bare enklere å få til på Creative.

 

Men viktigste punkt for meg er at jeg slipper å bruke iTunes! Det er i hvertfall en begrenset musikkspiller! Gjennom MediaMonkey har jeg mye smarte løsninger for å gjøre musikkorganisering enklere. Auto-organisering i utforsker og auto-tagging fra nett.

 

Dessverre må jeg innom iTunes en gang i blant for å overføre sanger til iPod-en. Har klart å få til dette gjennom MM før også, men får det ikke til lenger. Hmm...

Lenke til kommentar
Nei, prater ikke om funksjoner som er avgjørende for kjøp av spilleren. Men prater om alle mulige finesser som heller ikke Creatives vei.

 

Har du en Creative spiller selv?

 

Nei, helt enig at å se en hel spillefilm på spilleren ikke er sundt. Men å har et par episoder av diverse serier er fint. Dette kan du selvfølgelig gjøre på begge spillere, bare enklere å få til på Creative.

 

Men viktigste punkt for meg er at jeg slipper å bruke iTunes! Det er i hvertfall en begrenset musikkspiller! Gjennom MediaMonkey har jeg mye smarte løsninger for å gjøre musikkorganisering enklere. Auto-organisering i utforsker og auto-tagging fra nett.

 

Dessverre må jeg innom iTunes en gang i blant for å overføre sanger til iPod-en. Har klart å få til dette gjennom MM før også, men får det ikke til lenger. Hmm...

 

ipoden min går igjennom RealPlayer, (ikke det at jeg bruker det,da jeg bruker itunes) men er muligheter å unslippe itunes hvis du syntes det er så fryktelig ille. vedder på at crative har fått igjen flere spillere til retur grunnet feil i forhold til ipod hvis vi tar hensyn til markedsandelen.

 

Tror vi aldri blir ferdig med denne diskusjonen....

Lenke til kommentar
Modellen leker seg med kamera.

 

post-157128-1230593298_thumb.jpg

Hva i HÆLVETE var det for slags syk, unormal og fetisjistisk shoot?!

 

:p

 

iPodene har ikke så mye fancy, men derimot så funker det som det skal.

Er ofte borti folk med Creative-spillere som ikke skjønner hvordan de skal bruke den.

En av journalistene på jobb ba meg om råd. Så jeg spurte hva han ville ha, og det var MP3-spiller.

 

Han er ALT ANNET enn teknologisk anlagt, ALT ANNET, men han forsto den like raskt som han forsto at kruset skal fylles til toppen med øl og tømmes. ;)

Lenke til kommentar
ipoden min går igjennom RealPlayer, (ikke det at jeg bruker det,da jeg bruker itunes) men er muligheter å unslippe itunes hvis du syntes det er så fryktelig ille. vedder på at crative har fått igjen flere spillere til retur grunnet feil i forhold til ipod hvis vi tar hensyn til markedsandelen.

 

Tror vi aldri blir ferdig med denne diskusjonen....

RealPlayer er i hvertfall noe dritt da! :p

 

Godt mulig at at Creative har større feilprosent enn Apple. Men det er helt irrelevant i denne diskusjonen.

 

Våre opprinnelige diskusjon gikk på min Creative Zen Vision:M vs. din iPod Video.

 

Begge fungerer i beste velstående. Og jeg ser rett og slett ingen fordeler med iPod Video.

Lenke til kommentar
ipoden min går igjennom RealPlayer, (ikke det at jeg bruker det,da jeg bruker itunes) men er muligheter å unslippe itunes hvis du syntes det er så fryktelig ille. vedder på at crative har fått igjen flere spillere til retur grunnet feil i forhold til ipod hvis vi tar hensyn til markedsandelen.

 

Tror vi aldri blir ferdig med denne diskusjonen....

RealPlayer er i hvertfall noe dritt da! :p

 

Godt mulig at at Creative har større feilprosent enn Apple. Men det er helt irrelevant i denne diskusjonen.

 

Våre opprinnelige diskusjon gikk på min Creative Zen Vision:M vs. din iPod Video.

 

Begge fungerer i beste velstående. Og jeg ser rett og slett ingen fordeler med iPod Video.

 

Dette har vel en betydning under en helhetsvurdering hvis man er i tvil hvilken man bør velge.

 

Vil bare påse at jeg er i besittelse av en ipod classic.

 

Men begynner å bli smålei dette temaet nå, det har vi holdt på med litt for lenge nå.

vi vet alle innerst i hjerterota hva som er best :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...