Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoppla! Noen som har noen tanker rundt hvorfor så utrolig mange (virker sånn) er opptatt av serie-hastigheten på speilrefleks. Høres ikke ut som det er brukbart hvis det ikke minst kan ta 5-6 bilder i sekundet. Skulle tro enkelte bare fyrer løs og håper det blir bra. Sjelden jeg bruker det selv ihvertfall, prøver heller og time det riktig og skyte enkeltbilder. Føler det er mer tilfredstillende enn og komme hjem med en bråte identiske bilder. Vet det er endel som fotograferer fugl og slikt og ser behovet der, men for resten av oss? :)

Lenke til kommentar
Hoppla! Noen som har noen tanker rundt hvorfor så utrolig mange (virker sånn) er opptatt av serie-hastigheten på speilrefleks. Høres ikke ut som det er brukbart hvis det ikke minst kan ta 5-6 bilder i sekundet. Skulle tro enkelte bare fyrer løs og håper det blir bra. Sjelden jeg bruker det selv ihvertfall, prøver heller og time det riktig og skyte enkeltbilder. Føler det er mer tilfredstillende enn og komme hjem med en bråte identiske bilder. Vet det er endel som fotograferer fugl og slikt og ser behovet der, men for resten av oss? :)

Eg bruker serieopptak under panorering og ellers ting som bevegar seg veldig raskt, that's it. Omtrent ein gong i skuddåret. Står meir på bufferet enn fps for min del i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg har vært så heldig å finne en gammel Pentax MX med 35mm f/3.5-objektiv og en motordrive påmontert.

 

Utolig at det finnes brukermanual til denne på wikipedia..!

 

Fant også en Zenit-E som jeg ikke vet hvor kommer fra.. holder en knapp på farfar :)

 

Regner med at Pentaxen kommer fra fars barndom.. noen her som kan noe om de spesifikke modellene? :) Blir morro å prøve med litt sorthvittfilm ^^)

 

(Fra wikipedia: "The MX was solidly built, and featured a fully mechanical construction, including a mechanical shutter of the horizontal cloth type. Only the light metering system was dependent on batteries. The MX is all manual: it does not feature autofocus or autoexposure modes such as aperture-priority, shutter-speed priority, or full program." -dette kan jo bli spennende! :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...