Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det negativt?

Jeg kjenner deg ikke på langt nær godt nok til å kunne uttale meg om tilfellet Simon Aldra. Å være uvanlig er selvsagt ikke negativt i seg selv, men å være uvanlig bare for å være uvanlig kan fort bli det.

 

Jeg tipper jeg hadde syntes at du var rar hvis jeg noen gang traff deg, men om det er sjarmerende rar eller teit rar er et helt annet spørsmål. Jeg tipper førstnevnte :thumbup:

 

(Hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle skrive et sånt innlegg da jeg registrerte meg på Akam for 18 mnd siden... God natt!)

Lenke til kommentar

Det er direkte genialt. Heck, til og med Sony Ericsson-mobilen min lar meg dra og slippe i utforsker.

 

Jeg må innrømme jeg liker små Macer. De er kompakte og rimelig bra bygget (aluminiumsversjonene liker jeg ikke helt, de er store, og en venninne av meg har fått sin Mac SKJEIV, uvisst hvordan). Skal ikke se bort fra at jeg kjører en liten Mac med Windows en dag, for reise og locationbruk, men det vil tiden vise. :)

 

Edit: Og så kommer dagens irritasjonsmoment.

 

Escenic v.4.3-3. Det er utvilsomt kodet av apekatter uten tanke for funksjonalitet eller brukervennlighet, men måtte de ansette inkompetente aper?!

 

For å dra en paralell til flickr er alt jeg må gjøre i Escenic for å bruke et bilde i det hele tatt gjort automatisk. De manuelle innstillingene jeg må gjøre for å få en serie på 20 bilder i stand tar meg ett minutt på flickr. Via escenic tar det minst ett minutt PER BILDE. Gjerne mer.

 

Jeg hater det, og jeg håper utviklerne av Escenic drikker seg skikkelig fulle på nyttårsaften og setter seg på et rakettbatteri!

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Du er ikke uvanlig i mitt syn Simon. Er likedan.

Som portrettfotograf må man jo fremstå litt bra da. Møter jo tross alt masse pene jenter. ;)

Joda, men sålenge man er ren og pen, kjører sin egen stil og oppfører seg bra, så er det no-worries. :)

Retorikk er undervurdert.

 

Er Leica D-Lux4 det samme kameraet som Panasonic Lumix LX3?

Ja, hovedforskjellen er det ytre og programvaren. Det som veier opp for Leica er sagnet om at Leica sine programmerere får frem bedre farger enn Panasonics - med tanke på de ikke støtter råfiler.

 

Escenic v.4.3-3. Det er utvilsomt kodet av apekatter uten tanke for funksjonalitet eller brukervennlighet, men måtte de ansette inkompetente aper?!

Amen!

Lenke til kommentar
Ja, hovedforskjellen er det ytre og programvaren. Det som veier opp for Leica er sagnet om at Leica sine programmerere får frem bedre farger enn Panasonics - med tanke på de ikke støtter råfiler.

What. Dei skyter råfiler jo?

Lurer på om eg skal lange ut for Leica-logoen. Panasonic er liek.. Døllt.

 

Btw:

HEIA APPLE OG IPOD.

 

Pene jenter som lar seg imponere av klesstil kan du ha for deg selv. ;)

Thx. Gots it.

Tykkjer det føles godt å vite at ein ser bra ut. Funkar gjer det òg.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

MAC FOR PRESIDENT!

 

 

Neida. fra spøk til maskinpistol; OS X er digg, men savner en stasjonær mac i 8-10k klassen som er BYODKM som apple sier det så fint (eller sa ihvertfall, når de lanserte minien)

 

Derfor skal jeg nå snart konvertere tilbake til pc med en maskin i 6-7000 kr klassen som skal brukes til bilderedigering og spilling. Utrolig hva man får for så lite penger nå om dagen, hvis man har tastatur, mus, skjerm osv fra før.

Lenke til kommentar
Ja, hovedforskjellen er det ytre og programvaren. Det som veier opp for Leica er sagnet om at Leica sine programmerere får frem bedre farger enn Panasonics - med tanke på de ikke støtter råfiler.

What. Dei skyter råfiler jo?

Lurer på om eg skal lange ut for Leica-logoen. Panasonic er liek.. Døllt.

Jo, de gjør visst det.

Hadde nok betalt litt ekstra for Leica også - så lenge jeg ikke har en trang økonomi.

Lenke til kommentar
Apple kan jo virkelig å lage ting som er fine. Skjønner meg ikke på folk som ikke engang vurderer å betale mer for godt design :p

Bare vent til iSLR kommer. Kompaktkamerasensor, fatning som tar noe gammel rusk av noe russisk manuelloptikk, glinsende hvit, en hotshoe under en plate under kameraet, et RAW-fil-format som bare iShop kan behandle, en stooor trykkfølsom skjerm, der alt av innstillinger gjøres (med et lite snurrehjul for å endre blender, og en stor rød knapp med "KNIPS" på som utløser), og ellers et heelt smooth design.

 

Og en iTripod med et epleformet hode.

 

Fristende?

 

:tease:

 

Edit: Jeg glemte å nevne at den vil inneholde mobiltelefon, en middelmådig MP3-spiller og et innebygget web-kamera.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...