Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Super kombinasjon dét, Jan Tore :)

 

Hva tror folk om skarphet på disse objektivene, hva er skarpest, nest skarpest og hvilket er softest?

 

Tamron 17-50 f/2.8

EF 35 f/2

EF 28/1.8 USM

Jeg vil tro at Tamron er skarpest; ihverfall inntil du blender ned. 35mm-en er rimelig soft på f/2-2.8. Mener å ha lest at 28mm også er relativt soft pip åpen.

 

Fra f/4-5.6 så er det sannsynligvis dødt løp.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at 24-70 og 70-200 2.8 er det man må opp i for å komme på lik linje med L serien til Canon?

Kommer jo helt ann på Canon-objektivet da. Ikke alle L-objektiver er like bra.

 

Nikkor 24-70 er bedre enn Canon sin. 700-200 er vel nogenlunde lik såvidt jeg vet.

 

Men, ja. Jeg misunner Canon objektivpark på mange punkter. Kjipt å måtte ut med så mye for en god telezoom. Selv om den er god da. En 70-200 f/4 til 6k er digg! :)

Lenke til kommentar
Fælt så opprørte man ble i Nikon-leiren, da. Bare fordi Christian86 har lyst på prøve ut noe annet.

 

Det er flere her som hopper mellom systemer utan at de blir flådd.

Hehe, det eneste som opprører meg er denne diskusjonen. Jeg fikk bare inntrykk av at han vurderte 14-24 mot 1D Mk II + 17-40, og så sa jeg hva jeg ville gjort i hans sko. Jeg bryr meg fletta om hvor mange systemer han vil prøve, hvor han bor, hva han tjener eller hvor mange venninner han har.

 

Hvis jeg hadde hans utstyr og skulle spandert en haug med tusenlapper på å leke med Canon hadde jeg i det minste kjøpt noe som Nikon ikke tilbyr. F.eks. 5D Mk II.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Christian86; utenom det som ble sagt i PM foreslår jeg følgende;

- Sparing til bil (hvis du ikke har det)

- ny / oppgradere PCen

- Blåse opp noen bilder helt j*vlig svære og ramme de inn

- Svær skjerm til nevnte oppgraderte/nye PC

- Spyder 3 Elite

- Ny mobil

- Analogt Canon kamera (type 1N f.eks) + 2x optikk (17-40+70-200 4L f.eks)

- med tilhørende 10pak med s/h film og rødfilter

- Mac Pro / Macbook / iMac

- Cokin / Lee filtersett med 20x filter

- Abonnement på fotoblad

- Analog Leica kamera med tilhørende gromoptikk (blir vel litt dyrere enn 1d mk2 og 70-200 F/4L)

- Klær (yes, I said it! klær på fotoforum!)

 

Bare random ting jeg kom på, mulig du har alt dette fra før.

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke særlig opptatt av merker, men handler stort sett bare på carlings alikevel. Der har de masse kult som varer lenge. Det eneste jeg har klart å "slite ut" som jeg har derifra er favorittbuksen min som jeg har hatt i 3-4 år.. har hull i rassen.

 

Men så skal det sies at jeg stort sett har pleid å vokse ut av klærne mine før de ble ødelagt..

Lenke til kommentar
Klær er vel en helt vanlig ting å bruke penger på. Selv oss fotonørder lever vel en noenlunde normalt liv.

Det siste jeg kjøpte av klær var to par tøfler. Ett av de parene gikk til min far. Og det er det siste jeg har kjøpt av klær siden jeg var på Balkan i vår, da jeg kjøpte en KGB-skjorte på flyplassen i Dubrovnik.

 

Er jeg uvanlig?

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...