Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fælt så opprørte man ble i Nikon-leiren, da. Bare fordi Christian86 har lyst på prøve ut noe annet.

 

Det er flere her som hopper mellom systemer utan at de blir flådd.

 

Tom

Ikke noe med at jeg er Nikon. Hadde vært like opprørt om han hadde hatt Canon og ville byttet til Nikon.

 

Jeg ser bare ikke poenget. Greit at man har lyst til å prøve, men det var det voldsomt til utstyr han skulle prøve med også. Du kjøpte jo Olympus av en grunn. Nettopp størrelse. Samme kan vel ikke sies om 1D MkII...

 

For all del. Hans egne penger. Mener bare at han svært dårlig selvinnsikt...

 

Og da spør jeg deg:

Hvis jeg hadde valgt 450 eller 20D, som koster litt mindre, ville jeg fått noe glede ut av det?

Hvis jeg skal ha noe som i det minste passer det jeg gjør, som er en del sport, hvilke alternativer mener du er bedre?

 

og selvinnsikten kommer inn hvor?

Lenke til kommentar
Du skal dekke sport, men bruke 17-40? :ermm:

 

nja, på basketbanen her hjemme så kan jeg stå inntil 1 meter unna basketkurven uten at noen sier noe som helst. Siden det er 1.3 crop, så sitter jeg da på inntil 52 mm, noe som jeg også bruker på 28-70 og D700 :)

 

17-40 var vel heller et pakketilbud på foto.no, men han ville ikke rikke på prisen, så da står jeg vel heller på å ta noe annet. Tom foreslo feks 85 mm, men jeg tenker på 70-200 F4 m/u IS alt ettersom. Dog; jeg sa aldri den skal "dekke" sport, jeg sa den skulle brukes til det, om du først skal hakke på meg, så må du virkelig se hva jeg skriver, det er ikke som om jeg plutselig kaster 70-200 på dynga for en 17-40 om du tenkte deg det :)

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hvorfor sparing er uaktuelt?

 

Fordi min økonomiske situasjon der er irrelevant for ditt vedkommende, men tips, du kan sjekke likningen min i 2009, når den kommer i oktober, og så spørre meg igjen.

 

Fordi det er kult å bo hos foreldrene sine...

 

Sist jeg sjekket kontoen min, så var det det minste problemet, jeg velger det av andre årsaker, du vet også de, vi har snakket om dem før, men du velger selvfølgelig å hoppe over de da de ikke passer saken din :)

 

edit: og du har enda ikke besvart spørsmålet..

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Nei, husker ikke helt noen årsaker til hvorfor du bor hos foreldrene dine...

 

Men for å komme litt tilbake til tema.

 

Som allerede nevnt hadde du vært MYE bedre tjent med et kurs i fotografering og etterbehandling. Dette gjelder meg og de fleste andre også. Men siden du strengt tatt ikke "trenger" mer utstyr atm, er dette den beste investeringen i mine øyne.

 

Eller hvorfor ikke en ferie til et sted med masse flotte motiver. Trenger ikke dra utenlands en gang.

 

Du kan jo også leie modeller. Altså proffe mennesker som tar betalt for å stå foran kameraet. Det vil man forhåpentligvis være tjent med.

 

Ellers så trenger jo Unicef mange nye Global parents. ;)

Lenke til kommentar
Nei, husker ikke helt noen årsaker til hvorfor du bor hos foreldrene dine...

 

Men for å komme litt tilbake til tema.

 

Som allerede nevnt hadde du vært MYE bedre tjent med et kurs i fotografering og etterbehandling. Dette gjelder meg og de fleste andre også. Men siden du strengt tatt ikke "trenger" mer utstyr atm, er dette den beste investeringen i mine øyne.

 

Eller hvorfor ikke en ferie til et sted med masse flotte motiver. Trenger ikke dra utenlands en gang.

 

Du kan jo også leie modeller. Altså proffe mennesker som tar betalt for å stå foran kameraet. Det vil man forhåpentligvis være tjent med.

 

Ellers så trenger jo Unicef mange nye Global parents. ;)

 

vel, kan jo da røpe at for 2010 er så er det planlagt ny runde med hurtigruta, og tur til italia.

Så står det på listen tur til New Zeland, Australia og Skotland. Akkurat nå skal jeg heller fiske litt ekstra godt, så bonusturen vår går til Amsterdam eller et annet fint sted hvor de kan drikke og jeg fotografere :)

 

Når det gjelder modeller, så sparer jeg meg de pengene, jeg har allerede 8 venner/venniner som har sagt ja til å bli med på dette, så det kan jo bli moro :)

Synd de bor både på vestlandet og her, men ja.

 

Når det gjelder kurs har du nok rett, men dessverre har jeg minst 5 eksamener, neste år, i tillegg til fulltid jobb som skal kombineres, og da med kampsport på hverdagene (inngått veddemål med treneren) og venner,foto osv i helgene, så bruker jeg heller de forumene jeg har, og google for å finne det jeg trenger, men takk for tipset.

 

Neste år er det uansett Bergen, og da skal jeg prøve å kjøre over haukeli m.m for å få naturen der :)

 

Og hvis du ser på boligprisene nå, og veien de går, så kan du jo spørre deg; dumt å vente med å flytte, eller stresse med å gjøre det allerede nå?

 

edit:

Jada Zodz, gå amok du :)

Fikk prisen fra 8500 for MK2 til 7500 for et som har skutt 12000 bilder, og en 580 ex mk2 i tillegg for 9500, verdt det?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Takker for svar. Håper på å kunne bli fornøyd med det.

 

Sånn som jeg har forstått det, virker det som om Canon har en bedre objektivserie enn Nikon.

Ska du ha skikkelige Nikon objektiver må du fort opp i 15k per objektiv, hvis du ser bort i fra fastobjektiver.

 

Er det slik at 24-70 og 70-200 2.8 er det man må opp i for å komme på lik linje med L serien til Canon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...