Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg tørr å spørre om dette likevel, men jeg har alltid lurt på hvordan ting hadde gått om jeg hadde prøvd Canon.

Etter å ha sett Tomsi42 prøve Olympus, så fikk jeg litt lyst å være utro med Canon.

Dog så tenkte jeg først på 5D mark 2, men nå når jeg sitter her, så tenker jeg en 1D mark 2 e.l. med en enkel 17-40 e.l. hadde vært nok, noen som har en ide på dette? eller noen som har lekt med tanken?

 

Når jeg ser på prisene, så kan jeg få en pent brukt mk2 + 17.40 til samme pris jeg betaler for en 14-24 :)

 

feks:

"1d Mk 2 ( NY PRIS) evnt med 580mk2 blitz, 17-40mm f4 L objekt", få presset den ned i 10 000 totalt hadde jo kanskje ikke vært så ille?

 

*leke med tanken*

Huff huff huff huff!

 

Seriøst! Finn deg noe fornuftig å bruke pengene dine på! My god...

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg tørr å spørre om dette likevel, men jeg har alltid lurt på hvordan ting hadde gått om jeg hadde prøvd Canon.

Etter å ha sett Tomsi42 prøve Olympus, så fikk jeg litt lyst å være utro med Canon.

Dog så tenkte jeg først på 5D mark 2, men nå når jeg sitter her, så tenker jeg en 1D mark 2 e.l. med en enkel 17-40 e.l. hadde vært nok, noen som har en ide på dette? eller noen som har lekt med tanken?

 

Når jeg ser på prisene, så kan jeg få en pent brukt mk2 + 17.40 til samme pris jeg betaler for en 14-24 :)

 

feks:

"1d Mk 2 ( NY PRIS) evnt med 580mk2 blitz, 17-40mm f4 L objekt", få presset den ned i 10 000 totalt hadde jo kanskje ikke vært så ille?

 

*leke med tanken*

Huff huff huff huff!

 

Seriøst! Finn deg noe fornuftig å bruke pengene dine på! My god...

 

hum?

Hvorfor forventet jeg det fra deg :)

og Marius har jeg på msn, og han svarte ikke akkurat slik når jeg spurte om det :)

Lenke til kommentar
Når jeg ser på prisene, så kan jeg få en pent brukt mk2 + 17.40 til samme pris jeg betaler for en 14-24 :)

Med det utstyret du sitter på hadde jeg sinnsykt mye heller godt for 14-24...

 

Hvis du vil prøve Canon kan du vel heller melde deg på et Akam-treff?

 

hum?

tror du må sjekke de trådene for oslotreffene litt mer da, eneste jeg ikke var på, var det i sommer :)

 

Og ja; du har et poeng med 14-24, men alt til sin tid :)

Lenke til kommentar
40D eller D2X? Frister mest med sistnevnte for da kan jeg mishandle det ca.
Ikke glem 1D Mk II. Også et finfint kamerahus som som tåler juling...

Det kunne og vært et alternativ.

 

Men nå har jeg tenkt litt og kommet frem til at dersom jeg i det hele tatt skal gidde å bytte system skal jeg ha fullformat siden det er det jeg har tenkt å ende opp med til slutt. Det er ikke vits å bytte og kjøpe masse crop-utstyr fra et annet merke. Så da blir det enten brukt Canon 5D eller D700 en gang i fremtiden, selv om det er en del dyrere.

 

 

btw. Noen som vil kjøpe en HP Pavilion dv6000? Fikk den ny i høst etter å ha sølt brus på den gamle. Selger den hvis jeg skal handle nytt kamera.

 

btw2. Stor sjans for at jeg tenker høyt i mange av innlegga her, BEKLAGER

Lenke til kommentar

Det gjør ikke meg noen verdens ting om noen bruker penger på ting de kanskje ikke har bruk for, men det er bare at det blir så sabla god underholdning av de som faktisk bryr seg. :D

 

Christian: Bruk pengene dine på det du vil, uansett om det er nødvendig eller ei. Jeg, for min del, byttet fra Canon til Nikon fordi jeg har endel gammel manuellfokusert Nikkor-optikk liggende, og litt på grunn av fanboyisme og generell misnøye med 300D'n. Så jeg er ikke rett person til å si noe galt om folk som beveger seg inn på nye områder når det gjelder kameramerker. :)

Lenke til kommentar
Fælt så opprørte man ble i Nikon-leiren, da. Bare fordi Christian86 har lyst på prøve ut noe annet.

 

Det er flere her som hopper mellom systemer utan at de blir flådd.

 

Tom

Ikke noe med at jeg er Nikon. Hadde vært like opprørt om han hadde hatt Canon og ville byttet til Nikon.

 

Jeg ser bare ikke poenget. Greit at man har lyst til å prøve, men det var det voldsomt til utstyr han skulle prøve med også. Du kjøpte jo Olympus av en grunn. Nettopp størrelse. Samme kan vel ikke sies om 1D MkII...

 

For all del. Hans egne penger. Mener bare at han svært dårlig selvinnsikt...

Lenke til kommentar
@Christian86 - bruk heller pengene på godt glass til kameraene du allerede har...

 

Francis

 

Som?

Og ikke nevn 14-24, den ligger i planene, men jeg ser ikke noe hensikt i å ta det nå når det ikke vil blir brukt særlig før om 1,5 år. Ikke trenger jeg mer lys heller tydeligvis, så der røk den, og grep har jeg. Pengene jeg bruker er uansett overskuddspenger som ligger igjen etter andre ting jeg valgte å droppe.

Eneste jeg vurderer er å skaffe et stativ, men siden eneste gang jeg brukte stativ er når vi var på fornebu, så blir også det et problem.

 

Fælt så opprørte man ble i Nikon-leiren, da. Bare fordi Christian86 har lyst på prøve ut noe annet.

 

Det er flere her som hopper mellom systemer utan at de blir flådd.

 

Tom

 

Nå forventet jeg vel strengt tatt dette, så jeg visste jeg gikk inn i løvens hule. men jeg undres om opprøret til tider er misunnelse, eller berettiget meninger?

fair at ikke alle er fornøyd med bildene, men etter å ha hoppet innom to internasjonale forumer også, så ble ikke bildene mine så utskjelt der, og de tipsene jeg fikk knyttet seg mer til ting som ikke kostet noe å forbedre.

 

Men som en utfordring; når jeg da har utelukket 14-24 pga manglende behov, så hva mener folk er bedre å bruke de på?

sparing: utelukket

leilighet: utelukket

inventar: utelukket

ferie: utelukket

 

så: noen bedre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...