Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å ha dekket konserter to dager på rad ønsker jeg å foreslå et nytt lovforslag:

 

Å danse med drikkevarer i hendene bør være ulovlig.

 

ARGH.

 

Og jeg har mistet øyemuslingen til E-3en. FAEN.

 

HRM.

Velkommen til den virkeligheten jeg levde i på åttitallet. Prøv å ta bilder foran scenen blant en bråte pogende punkere med halvliterglass. Det er farlig for utstyret, det. Og jeg hadde ikke engang sprutsikkert kamera.

Lenke til kommentar

ser også vinkelen på stroppen til høyre er identisk. Lys refleksjonen ved diopteret har også samme vinkel og farge.

 

Etter å ha dekket konserter to dager på rad ønsker jeg å foreslå et nytt lovforslag:

Å danse med drikkevarer i hendene bør være ulovlig.

 

Kan bli vanskelig å få politisk vilje til å gjennomføre, men hva med å se på mulighetene for en drinkeførerprøve og drinkedansesertifikat?

Må si meg enig, dette bør også gjelde fulle jenter på fest med rødvins glass også.

D80'n og 18-70 har aldri hvert seg selv siden...

Lenke til kommentar

Siden drikking hører med på konserter der de danser med ølglass så synes jeg dere syter noe voldsomt. Det er konserten og publikummet som er viktigst, ikke den jævla pressefotografen som trenger seg inn mellom dem. Jeg er ikke tilhenger av at konserter skal bli som Straight Edge-konsertene fra nittitallet, kun fordi Simon og andre fotogeeker skal få arbeidsro. Det vil ødelegge konsertene. Da får dere heller overlate fotojobben til de som har nerver til det, og konsentrere dere om å ta bilder av blomster og pusekatter.

Lenke til kommentar

Jeg sier meg egentlig enig med deg også, PM. Jeg har forsåvidt nerver til å ta bilder, i hvert fall så lenge jeg bruker det digitale kameraet. Det er tross alt lettere å finne et nytt digitalt kamera enn å finne pent brukte eksemplar av de analoge kameraene jeg har liggende.. Dessuten skal jeg forsikre D80'n over jul, så da tåler det litt røff behandling uten at jeg lider noe markant økonomisk tap dersom det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Velkommen til den virkeligheten jeg levde i på åttitallet. Prøv å ta bilder foran scenen blant en bråte pogende punkere med halvliterglass. Det er farlig for utstyret, det. Og jeg hadde ikke engang sprutsikkert kamera.

Punkere er sjelden et problem. De mest skumle er piker i høyhælede sko (som danser og sparker deg i låret for hvert hopp), menn mellom 35 og 45, kvinner i samme alder (en prøvde en gang å kvele seg selv i armkroken min på konsert!).

 

Men det er ikke værre en fotballturneringer der man skal ta lagbilder og ha navn i rett rekkefølge på alle. Positivt var det selvfølgelig at vi kjørte to hele sider med lagbilder, så det var 1500 kroner. Ikke ille for en time med stressfoto.

 

Kan bli vanskelig å få politisk vilje til å gjennomføre, men hva med å se på mulighetene for en drinkeførerprøve og drinkedansesertifikat?

Det høres ut som en ypperlig ide! :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg tørr å spørre om dette likevel, men jeg har alltid lurt på hvordan ting hadde gått om jeg hadde prøvd Canon.

Etter å ha sett Tomsi42 prøve Olympus, så fikk jeg litt lyst å være utro med Canon.

Dog så tenkte jeg først på 5D mark 2, men nå når jeg sitter her, så tenker jeg en 1D mark 2 e.l. med en enkel 17-40 e.l. hadde vært nok, noen som har en ide på dette? eller noen som har lekt med tanken?

 

Når jeg ser på prisene, så kan jeg få en pent brukt mk2 + 17.40 til samme pris jeg betaler for en 14-24 :)

 

feks:

"1d Mk 2 ( NY PRIS) evnt med 580mk2 blitz, 17-40mm f4 L objekt", få presset den ned i 10 000 totalt hadde jo kanskje ikke vært så ille?

 

*leke med tanken*

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg tørr å spørre om dette likevel, men jeg har alltid lurt på hvordan ting hadde gått om jeg hadde prøvd Canon.

Etter å ha sett Tomsi42 prøve Olympus, så fikk jeg litt lyst å være utro med Canon.

Dog så tenkte jeg først på 5D mark 2, men nå når jeg sitter her, så tenker jeg en 1D mark 2 e.l. med en enkel 17-40 e.l. hadde vært nok, noen som har en ide på dette? eller noen som har lekt med tanken?

 

Når jeg ser på prisene, så kan jeg få en pent brukt mk2 + 17.40 til samme pris jeg betaler for en 14-24 :)

 

feks:

"1d Mk 2 ( NY PRIS) evnt med 580mk2 blitz, 17-40mm f4 L objekt", få presset den ned i 10 000 totalt hadde jo kanskje ikke vært så ille?

 

*leke med tanken*

Det er morsomt å være utro innimellom. I hvertfall når det gjelder kamera.

 

Du bør også vurdere 5D. Men jeg tror jeg ville satset på en EF 24-105mm f/4 L istedet.

 

Tom

Lenke til kommentar
godt poeng, men noe av moroa var at her fikk jeg 1.3 crop, som gjorde 17-40 til 22 mm, slik at jeg fikk vid, men ikke alt for vid t opplegg, samt 580 mk2 blits og fjernutløser.

 

Men vil dette bli en veldig nedtur i forhold til å ha et godt objektiv for natur osv, og sport? Er det den skal brukes til, sport og natur :)

17-40 er helt ypperlig til natur. Da blender man gjerne ned til f/8 - f/16. Det er kun vidåpen at 17-40mm ikke er perfekt (litt uskarp og litt vignettering).

 

Men noe rimelig og brukbart til sport? 85mm f/!.8 + 1.4x converter muligens?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...