Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I anledning de tre timene i fotostudio, kunne jeg ta med eget kamera så sant jeg klarer å koble til deres fotoutstyr med kabel. Er dette noe som lar seg gjøre? sony vs canon. Det var canon 5d som var til rådighet.

Ja, men kabel i studio er maks hat - om du ikke fester kamera på stativ.

Tja, hvis det ikke er kabel som går til PW da .

@ Ice, 900 ja.

Da er det greit nok. Bare det ikke er kabel fra kamera til aggregat/blitshode - noe jeg tviler på finner sted i et proffstudio.

Lenke til kommentar
Er det noen mulighet for meg å trigge en sb-900 trådløst med D2Xs, uten hjelp av PW eller su-800?

Har ikke peiling på blits.. :shrug:

Denne kan du til og med lage selv: http://www.diyphotography.net/very_cool_optical_slave_unit

Skal du med den når SB-900 har innebygget slave?

 

Største problemet er at du ikke har pop-up på D2Xs, og da er det lite en slave kan reagere på, uten en form for master eksternt på kamera. ;)

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg ikke noe fotoutstyr, men fikk meg 3700 kroner. Så da blir det kjøpt en Rolleiflex 3.5F i kveld over Ebay (om jeg vinner budrunden). :)

Det er faktisk mange som har den versjonen som sin favoritt blant Rollei-kjennerne.

 

Ikke dårlig. En venn av meg har Rolleiflex Automat III eller noe slikt. Det tar helt utrolig fine bilder. Jeg har siklet lenge over et slikt kamera selv, og har bestemt meg for at jeg skal by på Ebay i kveld. Håper bare jeg får den. :)

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg ikke noe fotoutstyr, men fikk meg 3700 kroner. Så da blir det kjøpt en Rolleiflex 3.5F i kveld over Ebay (om jeg vinner budrunden). :)

Det er faktisk mange som har den versjonen som sin favoritt blant Rollei-kjennerne.

 

Ikke dårlig. En venn av meg har Rolleiflex Automat III eller noe slikt. Det tar helt utrolig fine bilder. Jeg har siklet lenge over et slikt kamera selv, og har bestemt meg for at jeg skal by på Ebay i kveld. Håper bare jeg får den. :)

Det finnes i hvertfall ikke noe mer rett-tegnende enn en Rolleiflex, og da mener jeg faktisk alle varianter. For selv Tessar-variantene er top notch fra Franke & Heidecke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...