ZoDz Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hell no. Akkurat skaffa den 4 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Hell no. Akkurat skaffa den 4 hvor kjøpte du de? rentkamera? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Bhphotovideo. Kjøpte 3 av dem i sommerferien, var litt billigere da. Endret 25. desember 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 I anledning de tre timene i fotostudio, kunne jeg ta med eget kamera så sant jeg klarer å koble til deres fotoutstyr med kabel. Er dette noe som lar seg gjøre? sony vs canon. Det var canon 5d som var til rådighet. Ja, men kabel i studio er maks hat - om du ikke fester kamera på stativ. Tja, hvis det ikke er kabel som går til PW da . @ Ice, 900 ja. Da er det greit nok. Bare det ikke er kabel fra kamera til aggregat/blitshode - noe jeg tviler på finner sted i et proffstudio. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) bah.. litt skuffa:P ir fjernisen til nikon funker ikke med D700 tett! hmm.. kanskje jeg kan operere inn noe fra D80'n.. hmmmm... Endret 25. desember 2008 av Dewil Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Kun IR-mottaker på amatørmodellene gitt... Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det noen mulighet for meg å trigge en sb-900 trådløst med D2Xs, uten hjelp av PW eller su-800? Har ikke peiling på blits.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Noen som har handlet hos rentkamera? efaring osv Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det noen mulighet for meg å trigge en sb-900 trådløst med D2Xs, uten hjelp av PW eller su-800?Har ikke peiling på blits.. Nei, du må ha SU-800 eller en annen Speedlight som kan brukes som master - eller radiotrigger. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det noen mulighet for meg å trigge en sb-900 trådløst med D2Xs, uten hjelp av PW eller su-800?Har ikke peiling på blits.. Denne kan du til og med lage selv: http://www.diyphotography.net/very_cool_optical_slave_unit Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Er det noen mulighet for meg å trigge en sb-900 trådløst med D2Xs, uten hjelp av PW eller su-800?Har ikke peiling på blits.. Denne kan du til og med lage selv: http://www.diyphotography.net/very_cool_optical_slave_unit Skal du med den når SB-900 har innebygget slave? Største problemet er at du ikke har pop-up på D2Xs, og da er det lite en slave kan reagere på, uten en form for master eksternt på kamera. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Om det er slave på SB900, betyr det at den kan trigges av bare en blits? I så fall burde vel en SB400 fungere? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ja, det funker også. Men da bruker man ikke CLS, og har ikke mulighet for TTL. Men samme gjelder jo for PW... Jeg har trigget SB-800 med blisten på mobilen, jeg. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Eneste grunnen til at jeg ser på sb-900 er at den er så mye billigere her enn hjemme.. Kommer på 4500.- med en PW og jeg tror nok ikke jeg kommer til å angre på kjøpet når jeg først har begynt å bruke de. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg bruker aldri TTL når jeg bruker blitser, selv ikke med 580 Ex II. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Selv fikk jeg ikke noe fotoutstyr, men fikk meg 3700 kroner. Så da blir det kjøpt en Rolleiflex 3.5F i kveld over Ebay (om jeg vinner budrunden). Det er faktisk mange som har den versjonen som sin favoritt blant Rollei-kjennerne. Ikke dårlig. En venn av meg har Rolleiflex Automat III eller noe slikt. Det tar helt utrolig fine bilder. Jeg har siklet lenge over et slikt kamera selv, og har bestemt meg for at jeg skal by på Ebay i kveld. Håper bare jeg får den. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg bruker aldri TTL når jeg bruker blitser, selv ikke med 580 Ex II. Til knipsing og til presse har du nok neppe tid til å leke med manuell styrke... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Men jeg tar ikke pressebilder eller knipser vanlig med blitsene at the moment. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Selv fikk jeg ikke noe fotoutstyr, men fikk meg 3700 kroner. Så da blir det kjøpt en Rolleiflex 3.5F i kveld over Ebay (om jeg vinner budrunden). Det er faktisk mange som har den versjonen som sin favoritt blant Rollei-kjennerne. Ikke dårlig. En venn av meg har Rolleiflex Automat III eller noe slikt. Det tar helt utrolig fine bilder. Jeg har siklet lenge over et slikt kamera selv, og har bestemt meg for at jeg skal by på Ebay i kveld. Håper bare jeg får den. Det finnes i hvertfall ikke noe mer rett-tegnende enn en Rolleiflex, og da mener jeg faktisk alle varianter. For selv Tessar-variantene er top notch fra Franke & Heidecke. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Rolleiflex Memo to self: Finn billig, brukt mellomformatforstørrer. Endret 25. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå