Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil minne dere på at en såkalt julegave til seg selv ikke er en gave i det hele tatt, men putt putt. Dere får kose dere så godt dere kan. Noen koser seg med det ene, noen med det andre. Men i lys av julens budskap så vil jeg si at det å kjøpe dyre ting til seg selv til å legge under treet er noe i retning av det motsatte av det en julegave skal være...

 

Men vi fikk nok alle ekte julegaver, og det gjelder også meg. Iblant guttungens Lego og radiostyrte bil kan jeg skimte den laptop/kamerasekken jeg fikk av mine foreldre, og som jeg er ganske fornøyd med. Til den sykt lave prisen Datakjeden tar for den så må jeg si det en et røverkjøp. Spesielt når man sammenligner med butikkprisen til våre favorittjapanere.

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg har "prøvekjørt" sekken før jeg ønskt meg den. Den er ikke noe for de med 1D eller batterigrep (selv om det muligens går med en liten normal påmontert), men har ganske ok løsninger for objektiver (plass til 6 små eller 4 større i et bra designet rom). Akkurat det jeg trenger til mine reiser. Jeg kommer neppe til å kjøpe noen 1D-modell, og når jeg kjøper 5D kommer neppe vertikalgrep følge med på reise uansett.

 

Hipp hipp hurra for en fin julaften. Riktignok den første der jeg og guttungen feirer uten moren, men det ser ikke ut til å ha vært for traumatisk for den lille røveren. Det var nok voksne som ville bygge Lego og ha det gøy, så da kan mamma seile sin egen sjø for en kveld.

 

Og gamle PMnormal er mett og fornøyd med både feiring og gaver, og håper alle dere andre også er tilfreds med årets feiring. Fortsatt god jul, godtfolk.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Godt å høre PM... Stilig med denne bagen da... Har selv både gitt og fått ekte julegaver. D700'n har hvert en vurdering lenge og ikke en såkalt julegave. selv om det er lett å tro rundt disse tider.. lurer på hvorfor?? men ellers en knall jul, min første uten min far som ble borte i januar. Men det gikk bra sammen med oss 4 nærmest i familien. Stille, rolig og god mat...

Lenke til kommentar
Godt å høre PM... Stilig med denne bagen da... Har selv både gitt og fått ekte julegaver. D700'n har hvert en vurdering lenge og ikke en såkalt julegave. selv om det er lett å tro rundt disse tider.. lurer på hvorfor?? men ellers en knall jul, min første uten min far som ble borte i januar. Men det gikk bra sammen med oss 4 nærmest i familien. Stille, rolig og god mat...

Kondolerer med faren din. Den første julen uten far er anderledes, men det går seg til.

 

Tom

Lenke til kommentar
Men vi fikk nok alle ekte julegaver, og det gjelder også meg. Iblant guttungens Lego og radiostyrte bil kan jeg skimte den laptop/kamerasekken jeg fikk av mine foreldre, og som jeg er ganske fornøyd med. Til den sykt lave prisen Datakjeden tar for den så må jeg si det en et røverkjøp. Spesielt når man sammenligner med butikkprisen til våre favorittjapanere.

Got one myself.

 

Fungerer veldig bra til mindre hus og normal optikk. Jeg får ikke nedi større hus enn 40D med grep i det rommet tiltenkt for det. D2X er no go.

 

Kondolerer.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Jeg vil minne dere på at en såkalt julegave til seg selv ikke er en gave i det hele tatt, men putt putt. Dere får kose dere så godt dere kan. Noen koser seg med det ene, noen med det andre. Men i lys av julens budskap så vil jeg si at det å kjøpe dyre ting til seg selv til å legge under treet er noe i retning av det motsatte av det en julegave skal være...

 

Men vi fikk nok alle ekte julegaver, og det gjelder også meg. Iblant guttungens Lego og radiostyrte bil kan jeg skimte den laptop/kamerasekken jeg fikk av mine foreldre, og som jeg er ganske fornøyd med. Til den sykt lave prisen Datakjeden tar for den så må jeg si det en et røverkjøp. Spesielt når man sammenligner med butikkprisen til våre favorittjapanere.

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg har "prøvekjørt" sekken før jeg ønskt meg den. Den er ikke noe for de med 1D eller batterigrep (selv om det muligens går med en liten normal påmontert), men har ganske ok løsninger for objektiver (plass til 6 små eller 4 større i et bra designet rom). Akkurat det jeg trenger til mine reiser. Jeg kommer neppe til å kjøpe noen 1D-modell, og når jeg kjøper 5D kommer neppe vertikalgrep følge med på reise uansett.

 

Hipp hipp hurra for en fin julaften. Riktignok den første der jeg og guttungen feirer uten moren, men det ser ikke ut til å ha vært for traumatisk for den lille røveren. Det var nok voksne som ville bygge Lego og ha det gøy, så da kan mamma seile sin egen sjø for en kveld.

 

Og gamle PMnormal er mett og fornøyd med både feiring og gaver, og håper alle dere andre også er tilfreds med årets feiring. Fortsatt god jul, godtfolk.

 

 

 

er du så gammel assa? Hvor gammel, bare spørr av nysgjerrighet!?

Lenke til kommentar

Nå må Olympus se å få ut en kompakt mFT snart... Kona trenger desperat hjelp til knipsingen sin. Som så mange andre setter hun hjernen i stand-by når hun plukker opp et kamera.

 

I går kveld forlot jeg D300'en på stuegulvet i M og med Auto-ISO av. Dermed ble dette resultatet da hun skulle forevige åpningen av julestrømpen (hun lot meg sove...):

post-65389-1230163391_thumb.jpg

 

En råfil fra D300 tåler imidlertid "en del" etterarbeide, så jeg fikk dette ut av det med nokså lite innsats:

post-65389-1230163447_thumb.jpg

 

På ingen måte perfekt, men jeg er like vel imponert. På D70 kom fargestøyen dundrende om jeg bare løftet litt på bunnen av kurven ved iso 400... :) Det er bare 4 år siden.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Første jul uten et kjært familiemedlem på den måten er alltid litt vemodig, for julen er også tid for ettertanke. Man kommer litt nærmere ens åndelige eksistens da, uansett hvilket livssyn man har.

 

Når det gjelder gaver så er julen mest gleden av å gi, enn gleden over å få. I Bergen har vi kunnet glede oss over at steinrike skipsredere har åpnet gavesekken, og har sendt så og si hele byens skyggeside på en eksklusiv forestilling av Les Misérables.

 

Det er mange som er mindre bemidlet og heldige i livet enn oss, og jeg vil anbefale absolutt alle til å i hvertfall kjøpe Megafon o.l. neste gang dere møter en selger på gaten. De står på for sin egen verdighet, og for å vise oss andre at også de ønsker å være til nytte for samfunnet. Støtt opp under disse sliterne som står på gatehjørner i allslags vær til dårlig betaling. Ikke fordi de da kanskje slipper å selge bag-er i parken for å finansiere deler av sitt eget forbruk, men også for å vise dem den respekten som alle i samfunnet fortjener.

 

Og med det ønsker jeg en god jul til alle slitere der ute. Noen er glade i dere også :yes:

Lenke til kommentar
Kondolerer Dewil.

 

Men foto er jo en grei hobby til å koble av, samt du blir litt gira også ;>

Gira er vel mildt sagt. Digger dingser og mekanikk. Bland det med elektronikk, noe software og kunst så har man jo en skikkelig pakke.. Dyreste hobbyen så langt, selv med hjemmekino og pc som stor lidenskap også. For å ikke glemme bil da, som jeg og far jobbet mye med (noen som hørt "dewil var med å byttet clutch på boble før han var født" ?). Har noen prosjekter der også som skal snekres sammen etterhvert, bare vi får laget en skikkelig garasje uti her ;)

 

PM: Du får sagt det du ;) "Ramler" stadig noe nyttig ut av hodet ditt... Ikke mange som har det synet på mennesker rundt seg. fint å se det...

 

Anew: Den editen var bare drøy. men ser det selv på d80 også faktisk, det er MYE å hente ut i de mørke partiene.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...