Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17-35 er i det minste et langt mer anvendelig (mindre ekstremt) brennviddeomfang, og objektivet er legendarisk for sine motlysegenskaper. Det har jo vært Nikons proff-arbeidshest i vidvinkelområdet i årevis, så dårlig kan det ikke være - iflg. 16-9.net er den bedre enn Canons 16-35L. Listen har bare blitt lagt så inmari høyt med 14-24.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva marius kalles seg på css? Møtte på en som kalte seg "klannavn - marius olsen"

Ka kaller du deg ingame? Spiller på hf serverene, gjerne da allmaps og officeonly?

Går under navnet "Dranc" nå. Spiller avogtil på nrk.no sine servere, noen ganger HF, men da bare dd2/office only.

Lenke til kommentar

I år fikk man seg unnskyldning for å kjøpe enten PS3 eller en Blurayspiller. :D

Man fikk også gavekort på 1500 kroner hos Elite Foto. Skjønner ikke hvordan pappa bare kan gjøre et impulkjøp slik, bare fordi jeg nevnte at jeg hadde lyst på mer fotoutstyr. :p

Samvittigheten blir litt bedre når jeg tenker på at han også faktisk bruker utstyret jeg kjøper, da. :D

Lenke til kommentar
17mm på fullformat er vidt nok for det meste. Har dessverre ikke med meg digitalt bilder jeg kan vise, men jeg brukte 17-35 under en sanitetsøvelse på D3 og den brillierte.

Helt klart. Han har jo hatt Tokina 12-24, som tilsvarer 18mm. Og har ikke hørt han klage på mange på vidvinkel på den.

 

Han fyren jeg linka til i stad brukte faktisk Tokina 12-24 før han oppgraderte til FX. Så du ser hva den duger til også. ;)

Lenke til kommentar
Dewil: Var FF digg? Er redd jeg også skal konvertere til FF snart.

Diggeste jeg her gjort hittil. (når det gjelder foto da ;) )

Bokeh og utsnitt er det første jeg har lagt merke til som meget positivt.

Mer kommer nok etterhvert, en ny verden har åpnet seg ;). Absolutt ingen nedtur hvertfall, helt klart noe å se frem til. 14mm er helt drøyt, Mulig jeg skal en tur på Rudskogen den 27. des. sammen med en kompis og ta noen closeups i fart med 4 hjuling, skal prøve å få kjørt 14mm'n da veit jeg.

Lenke til kommentar

Hehe :p

 

Noe av det som plager meg mest med Nikon proffhus og vertikalgrep er at de ikke har feste for nakkereim og håndreim under - Nikon, virkelig?

Er så utrolig mye bedre å ha en ende festet på venstre side av huset og den andre under på høyre side. Det resulterer i null reim i ansiktet og foran søkeren vertikalt og det hindrer objektivet å stikke rett ut til siden når det henger på skulderen.

 

Måtte bare få det ut... Go Canon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...