Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er tradisjonen at det blir ett stressopplegg av en annen verden, 23 og 24. Siden mamma jobber i kveld/natt ble vi tidligere ute i år enn vi bruker. Vanligvis startet vi med middagen i 7-tiden, men når pappa har fått seg en jobb med normale arbeidstider blir det når det passer ellers.

 

Fikk mye rart, bla. sokker og konfekt. Men i år var det virkelig gøy å gi bort ett par av gavene :D Høyttalerne falt veldig i smak hos både pappa og mamma :)

Lenke til kommentar
Alt det for en kveld, gorpium?

Riktig. Blir ikke utnyttet, men når jeg først har plass i sekken kan jeg nå ta det med. (Er ikke hjemme)

 

noen som har en formening om forskjellen på 14-24 og 17-35 til Nikon?

Bruker begge. Har ikke så mye å utsette egentlig på de. 14mm er veldig vidt på FF og gir lite forvrengninger i forhold til brennvidden. Det kjipeste med 14-24 er frontelementet. Stort og tillater ikke filtre.

Byggekvaliteten er på topp hos beggge.

Lenke til kommentar
Alt det for en kveld, gorpium?

Riktig. Blir ikke utnyttet, men når jeg først har plass i sekken kan jeg nå ta det med. (Er ikke hjemme)

 

noen som har en formening om forskjellen på 14-24 og 17-35 til Nikon?

Bruker begge. Har ikke så mye å utsette egentlig på de. 14mm er veldig vidt på FF og gir lite forvrengninger i forhold til brennvidden. Det kjipeste med 14-24 er frontelementet. Stort og tillater ikke filtre.

Byggekvaliteten er på topp hos beggge.

 

Hva ville du anbefalt til normalt bruk? (se hjemmeside for eks. :p)

Lurer litt på om 17 holder, bruker jo 28 nå, så blir jo stor forskjell uansett :)

Lenke til kommentar
Satt og søkte på ebay for moro, noen som har en formening om forskjellen på 14-24 og 17-35 til Nikon?

Pris på sistnevnte er ca 4000, kontra 9000 på den andre (bruktkjøp)..

14-24 er i klasse med 7-14 fra Olympus, 17-35 er ikke det. :p

 

Julegaver ja:

ZUIKO DIGITAL ED50mm f2.0 MACRO og ED 9-18mm f4.0-5.6 SWD,

kona har slått på stortromma i år. :love:

Gratulerer. 50/2.0 er prima, og det jeg har sett av 9-18 virker svært bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...