Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sendt han ein mail om at hvis han ikkje ordnar opp i det i løpet av dei neste dagane, så kjem eg til å ringe politiet. Forskuddsbetalte nesten 2000,-

 

Forumets medlemmer passer på hverandre her. Har sett et par andre saker der noen har svindlet noen for så å bli sporet opp av flere på forumet. Snakker da om alt fra bank, bosted, familie, osv.. Hvis du ikke får noen respons fra politiet, så får du skrive litt om han her, så er nok saken biff etter en stund.

 

Frimurerne kan nå i alle fall bare gå å legge seg :)

Lenke til kommentar
Julegaven fra meg til meg selv i år ble en fiiin barberkniv og ett alt for dyrt skjermkort :p Fin tradisjon for å gi slike gaver her, lillebror startet med det for noen år tilbake, en stor pakke "fra julenissen til..." - selvfølgelig var det en enorm pose godteri :D

 

Noen som vet om det er vanlig å kunne hente pakker på postkontoret(PiB) i morgen? Skjermkortet er omlastet i trondheim idag, og da bruker det å ta 1 dag opp hit.

 

Såvidt jeg kan skjønne jobber Posten på julaften også, og det samme gjelder vel de aller fleste butikker som har PiB.

Lenke til kommentar
Hmm. Funker EOS 3 med E-TTL på 430? 1Nen min funker ikke på det ihvertfall, men den er jo muligens litt eldre?

Mener å huske at EOS 3 kan bruke EX bitser.

 

Men spørsmålet er av akademisk art til jeg får meg et nytt batteri til kamera.

 

I tillegg har jeg klart å legge igjen batteriladeren til Olympusen hjemme ...

 

Og ettersom 350D har fått juleferie og 30D ikke har kommet hjem fra sykehuset; så kan det lett bli lite bilder i starten av julen ihvertfall ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Blei enige om at eg skulle forhåndsbetale halve beløpet og betale resten etter eg hadde fått testa den. Satte over pengar forrige mandag, og sidan har eg ikkje fått kontakt med han. Kjekt. Merkeleg at han berre vilee ha halve beløpet tho'. =P

 

Internettsvindel er blitt vitenskap, og å be om bare halve beløpet er nok et gjennomtenkt trekk. For det første er det langt mer sansynlig at offeret godtar å betale forskudd om beløpet ikke er for høyt, og for det andre så er det mindre sansynlig at offeret går til politiet (og om offeret går til politiet, at de faktisk gjør noe med saken) om beløpet er relativt beskjedent. Jeg synes du skal gå til politiet, selv om saken mest sannsynlig bare vil bli henlagt.

 

Da var endelig stativ i hus. Hadde ønsket meg et Velbon Sherpa 600R til jul, men kan ikke si jeg ble skuffet over det jeg fikk. Fikk et SLIK Sprint Pro EZ. Veier kun 1.26 kg, 17cm laveste høyde, uttagbare pigger på endene av bena, kun 50cm langt sammenslått. Eneste jeg har å utsette på det er at det grunnet sin lave vekt og størrelse har litt spinkle bein når de er slått helt ut, og det tar 1.5 kg mindre vekt enn Sherpaen. Men så lenge jeg ikke setter benene veldig bredt når jeg drar de helt ut (sjelden jeg drar de helt ut også) så burde ikke dette være et stort problem. Jeg tror også at vekten og størrelsen kommer til å gjøre at jeg faktisk tar med meg stativet ut oftere.

 

Den store utfordringen ved å finne stativ, å finne et stativ som er lett nok til at du gidder å ta det med deg og samtidig er stødig nok til at det er noe poeng i å ta det med seg...

 

SLIK Sprint serien er faktisk ikke så verst for oss som ikke har det aller heftigste utstyret. Selv har jeg lillebroren til stativet ditt, SLIK Sprint Mini, enda mindre og lettere enn ditt, og er forholdvis fornøyd med det. Det er nok ikke kraftig nok for alle, men til mitt bruk fungerer det greit. Jeg kan fint ta nattbilder med D80 og Nikkor 12-24 påmontert så lenge jeg bruker forsinket eksponering. (Snorutløser eller fjernkontroll ville sikkert fungert like fint) Men setter jeg 105mm makroen på kameraet får jeg litt problemer, da blir det litt for mye sig etter å ha låst posisjonen og det blir vanskelig å komponere. Plussiden med dette stativet er at jeg stort sett alltid har det med meg, det er så lite og så lett at det alltid ligger i fotosekken, så det er kun de gangen jeg bare ta med meg snutebaggen at jeg ikke har stativ med.

Lenke til kommentar

Hmm, litt appropo stativ, etter en flytur til Nordnorge med stativet i baggen pakket inn mellom masse klær mistenker jeg at stativet har fått seg en liten smell. Alt ser fint og flott ut, og benene går fint ut og inn, altså ikke skeive, men med benene helt utstrakt er det ikke i vater. Er jo forsåvidt ikke noe problem siden jeg har et eget vater på hodet som jeg stiller, men hva kan ha skjedd? Et 055XPROB det er snakk om. Og det er i vater hvis jeg tar benene ut til siden.

 

:shrug:

Lenke til kommentar
EOS 3en din står som "Type A body" ja, støtte for E-TTL og trådløs E-TTL, faktisk.

1Nen min har kun støtte for TTL og A-TTL

Men jeg får vel ingen automatikk med 430 eller 580en uansett?

Nå ligger manualen hjemme; men ut ifra panelet bak; så kan de se ut som du bare får til manuell da. Det er mulig at Sigma eller Metz har blitser som passer bedre.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...