Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Julegaven fra meg til meg selv i år ble en fiiin barberkniv og ett alt for dyrt skjermkort :p Fin tradisjon for å gi slike gaver her, lillebror startet med det for noen år tilbake, en stor pakke "fra julenissen til..." - selvfølgelig var det en enorm pose godteri :D

Noen som vet om det er vanlig å kunne hente pakker på postkontoret(PiB) i morgen? Skjermkortet er omlastet i trondheim idag, og da bruker det å ta 1 dag opp hit.

Lenke til kommentar
Sakset fra et intervju i VG: "27-åringen forteller at han ble frelst for fem år siden. Ungdomstiden var vill, med rus, slåssing og torpedo-oppdrag."

Tror han fikser et balltre med bakgrunn som torpedo :D

Men Kim, hva gjør du videre med saken? Hvor mye betalte du?

Har sendt han ein mail om at hvis han ikkje ordnar opp i det i løpet av dei neste dagane, så kjem eg til å ringe politiet. Forskuddsbetalte nesten 2000,-

Lenke til kommentar
Julegaven fra meg til meg selv i år ble en fiiin barberkniv og ett alt for dyrt skjermkort :p Fin tradisjon for å gi slike gaver her, lillebror startet med det for noen år tilbake, en stor pakke "fra julenissen til..." - selvfølgelig var det en enorm pose godteri :D

Noen som vet om det er vanlig å kunne hente pakker på postkontoret(PiB) i morgen? Skjermkortet er omlastet i trondheim idag, og da bruker det å ta 1 dag opp hit.

Såvidt jeg kan skjønne jobber Posten på julaften også, og det samme gjelder vel de aller fleste butikker som har PiB.

Lenke til kommentar
Sakset fra et intervju i VG: "27-åringen forteller at han ble frelst for fem år siden. Ungdomstiden var vill, med rus, slåssing og torpedo-oppdrag."

Tror han fikser et balltre med bakgrunn som torpedo :D

Men Kim, hva gjør du videre med saken? Hvor mye betalte du?

Har sendt han ein mail om at hvis han ikkje ordnar opp i det i løpet av dei neste dagane, så kjem eg til å ringe politiet. Forskuddsbetalte nesten 2000,-

Oida. Den svir litt, men får håpe det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Ah, Q19 :love: .

Jeg vet ikke om du mener QL19 fra 1965, men det er ikke den - dette er den "originale" Canonet fra 1961: http://www.pbase.com/edhulse/image/68013002

Må en tur på ebay og bestille noe film... Tri-X 400?

Glemte selvfølgelig en L der, he he. Selv har jeg en 28, som jeg er ganske fornøyd med, sett bort fra lengste lukkertid som er 1/30s. Men den er nesten mint, det er kun beredskapsvesken som har merker etter bruk. Kjøpte det av en pedant jeg kjenner som ikke er spesielt fotointeressert, men som rundt 1980 skulle ha seg et kamera som tok gode bilder. Noen som kjenner seg igjen?

Den eldre modellen din er sikkert knallbra den også. Det var en usedvanlig vellykket kameraserie, som noen og enhver kan få en aha-opplevelse av med riktig film i kammeret.

Er det bare jeg som ikke gir julegaver til meg selv? Synes det er litt, ehhhh, tacky og unødvendig.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Da var endelig stativ i hus. Hadde ønsket meg et Velbon Sherpa 600R til jul, men kan ikke si jeg ble skuffet over det jeg fikk. Fikk et SLIK Sprint Pro EZ. Veier kun 1.26 kg, 17cm laveste høyde, uttagbare pigger på endene av bena, kun 50cm langt sammenslått. Eneste jeg har å utsette på det er at det grunnet sin lave vekt og størrelse har litt spinkle bein når de er slått helt ut, og det tar 1.5 kg mindre vekt enn Sherpaen. Men så lenge jeg ikke setter benene veldig bredt når jeg drar de helt ut (sjelden jeg drar de helt ut også) så burde ikke dette være et stort problem. Jeg tror også at vekten og størrelsen kommer til å gjøre at jeg faktisk tar med meg stativet ut oftere.

Lenke til kommentar
Tok meg jammen en 580 EX II i dag jeg.

Så henter jeg paraply settet i morra på postkontoret. Leke meg litt hos svigers med blits :p

Edit: Signaturen min begynner å bli pinlig full. Ihvertfall nå som jeg legger til FG'en og 105 2.5...

Det eneste riktige du gjør nå er å selge 135 f/2 til meg. Og kvitter deg med 70-200 f/4 for å skaffe den med F/2.8 is og bytter ut 17-40 for 16-35 :D

Sånn ellers vet jeg at jeg ikke kan redigere bilder i LR, exportere de direkte til PS for så å gjøre filene til 8bit og lagre som JPg. For når jeg uploader dem på flickr så endrer fargene seg.

Det jeg må gjøre er å exportere filene ut av LR til en amppe for så å redigere dem i ps. Da er fargene slik jeg vil ha dem når jeg laster opp på flickr.

Lenke til kommentar
Tok meg jammen en 580 EX II i dag jeg.

Så henter jeg paraply settet i morra på postkontoret. Leke meg litt hos svigers med blits :p

Edit: Signaturen min begynner å bli pinlig full. Ihvertfall nå som jeg legger til FG'en og 105 2.5...

Det eneste riktige du gjør nå er å selge 135 f/2 til meg. Og kvitter deg med 70-200 f/4 for å skaffe den med F/2.8 is og bytter ut 17-40 for 16-35 :D

16-35 trenger jeg ikke, 135 F/2 er jeg forelska i, 70-200 F/4 foretrekker jeg fremfor IS for IS = sjøsyk

Dessuten er 70-200 F/4 Lett og Liten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...