Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så det jeg lurer på er om det er noen store forskjeller på 80-200 af-s og af-d?

AF-S er mye større og tyngre enn AF-D modellen. Har begge på jobben.

og hvordan er de sammenlignet med 70-200/2.8? Småfyser litt på en mer lyssterk tele, men jeg gidder ikke å slepe rundt på noe så digert og tungt som den. (jada, jada - 50-150/2.8)

Lenke til kommentar

og hvordan er de sammenlignet med 70-200/2.8? Småfyser litt på en mer lyssterk tele, men jeg gidder ikke å slepe rundt på noe så digert og tungt som den. (jada, jada - 50-150/2.8)

70-200/2.8 er smalere, så det gir et bedre grep om man har normale hender.

80-200/2.8 AF-S

post-157128-1230030684_thumb.jpg

80-200/2.8 AF-D i forhold til annet glass - ganske lite objektiv.

post-157128-1230030834_thumb.jpg

80-200/2.8 AF-S er ganske massiv på D300 - spesielt uten vertikalgrep.

post-157128-1230031024_thumb.jpg

70-200/2.8 virker stor, men er veldig smal og er ikke tung å bruke. Nå er D3 en ganske stor motvekt skal det sies.

post-157128-1230031057_thumb.jpg

Alle er veldig god optisk sett, men jeg liker den stabiliserte 70-200 best.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Bildekvalitet. Olympus SLR-ene på skolen, E500 eller hva de små heter, leverer ikke noe annet enn mobilbilder utenfor studio. Det er ikke til å diskutere, jeg har prøvd de.

Du kan ikke sammenligne E-500 med noe som kom etter E-500. :) Mobilbilder leverer det ikke i godt lys, i alle fall.

Bilder tatt med E-500, mobilbilder?

Dersom du får mobilbilder utenfor studio har du gjort noe alvorlig galt. :)

E3 er decent på lav ISO, det skal den ha.

Den er god på lav ISO, spesielt i skyggene. Decent på middels høy til høy ISO.

1d3 tar 10 bilder i sekundet og er ikke FF.

Jeg sa mellomstore sensorer, ikke fullformat.

Vel.. Mindre er ikke synonymt med bedre mens "bigger (les: større") begynner i det minste på samme bokstav :pBigger=Better..

Optikken, unge venn, optikken.

Vi nevner.. 7-14, 8/3.5, 12-60, 14-54, 50, 50-200, 35-100, 90-250, 150 og en del annet.

;)

Lenke til kommentar

Er det noen større forskjell på de fokusmessig? Står "S" for silent, eller er det stille fokusering på de begge?

Har ikke brukt AF-D noe særlig mye, så jeg kan ikke svare så godt på det, men førsteinntrykket er at AF-S er stillere og raskere.

Lenke til kommentar
Er det noen større forskjell på de fokusmessig? Står "S" for silent, eller er det stille fokusering på de begge?

Jeg har kun hatt en manuell utgave av 80-200mm, men ifølge Nikon Cafe etc, så anbefales AF-S dersom du er avhengig av raskt fokus (sportsfotografering), ellers anbefales AF-D dersom du har motor i kameraet. Men som sagt, ingen egen erfaring.

Lenke til kommentar
Har ikke brukt AF-D noe særlig mye, så jeg kan ikke svare så godt på det, men førsteinntrykket er at AF-S er stillere og raskere.

Dette vil variere både med objektiv og kamerahus. Har man kamerahus med stort dreiemoment på fokusmotoren (les proffhus) kan det matche AF-S, men da avhenger det av hvilket objektiv man snakker om. AF-S er i regelen raskere og mer stillegående.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Dette vil variere både med objektiv og kamerahus. Har man kamerahus med stort dreiemoment på fokusmotoren (les proffhus) kan det matche AF-S, men da avhenger det av hvilket objektiv man snakker om. AF-S er i regelen raskere og mer stillegående.

Prøvde de hovedsakelig på D2X og D300. Men ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...