Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Den Spotmaticen var jo ganske lekker, men nå får det være nok speilrefleks for en stund for meg. Har et par-tre Yashica 35 CC(N) på vei, og kommer nok også til å plukke opp en Konica S3 for å teste dem mot hverandre. D200 som arbeidshesten, Mamiyaen til kosefoto og en 70-talls rangefinder til gatefoto og når jeg ellers ikke orker å dra med meg for mye utstyr..

 

Har faktisk en Olympus XA2 på vei også de går som kjent nesten gratis på ebay, og har skarp, god og kompakt opptikk. Omtrent samme funksjonalitet som Lomo LCA, og jammen vigneterer det også.. Ikke koster det mer enn 10$ heller, og det har elektroniske kretser som virker og ikke bestemmer seg for å stoppe opp når de måtte føle for det. Hvis man skulle ønske det er det desuten fullt mulig å kryssfremkalle filmen også... utrolig hva folk betaler for Lomo navnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg skikkelig noob idag. Fikk sjokk igår da var ute for å ta bilder av fugler igår. Samme hva jeg gjorde så var bildet i søkeren uklart på en litt rar måte. Trodde først at objektivet var ødelagt, men en test med et annet objektiv avlivet den teorien. Så da kom jeg fram til at det var kameraet som det var noe galt med. Idag morges fant jeg fram kameraet så jeg kunne ta det med til butikken for å få det sjekket ut. Syntes det var litt rart at selv om motivet var uklart gjennom søkeren så ble det klart på selve bildet. Da kom den lysende ideen om å sjekke hjulet som man vrir på for å justere søkeren hvis man ikke har 20/20 syn. Den viste seg å ha blitt vridd i feil posisjon. :wallbash::blush:

Lenke til kommentar
Da kom den lysende ideen om å sjekke hjulet som man vrir på for å justere søkeren hvis man ikke har 20/20 syn. Den viste seg å ha blitt vridd i feil posisjon. :wallbash::blush:

Welcome to the club - den knotten er det lett å få skrudd på. Det skjer som oftest når man legger kameraet i en trang bag, eller når man tar den ut igjen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Da kom den lysende ideen om å sjekke hjulet som man vrir på for å justere søkeren hvis man ikke har 20/20 syn. Den viste seg å ha blitt vridd i feil posisjon. :wallbash::blush:

Welcome to the club - den knotten er det lett å få skrudd på. Det skjer som oftest når man legger kameraet i en trang bag, eller når man tar den ut igjen.

 

Tom

 

Har skjedd før, men da oppdaget jeg det med en gang. At jeg ikke tenkte på det nå er litt flaut :) Har kameraet vanligvis oppi kamerasekk/bag men igår hadde jeg det løst oppi en vanlig sekk av praktiske årsaker. Var plutselig noe jeg så som gjorde at jeg skulle ha kameraet fort opp av sekken og i kampen om å få det opp uten å rive med bøker, flasker og annet dilldall (samt en smal åpning på sekken), så har nok hjulet blitt vridd.

Lenke til kommentar
Hvilken knapp?

 

Den ved søkeren som har +- på seg? Kan ikke å bruke den jeg :D

 

That's the one. Ettersom du sikkert ikke gidder å lese manualen, så kan jeg fortelle deg at den er til for å stille diopter. For folk som er litt nærsynt eller langsynt, og ønsker å bruke kamera uten briller. :!: Se der da lærte du noe unyttig idag også ;)

 

Tom

Lenke til kommentar
Bare jeg som kjeder meg?

Nope.

Kameraet ligg igjen på jobb og eg har dårleg rygg så eg kan ikkje gå og hente.

Og sola forsvant nettopp bak ei svær sky, så det er ikkje digg å sitte ute lenger heller.

 

Crappy days. :(

 

 

Du som har tatt bildet? Stilig i alle fall.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Kameraet ligg igjen på jobb og eg har dårleg rygg så eg kan ikkje gå og hente.

...

Jeg tipper at nettopp det å gå en tur er det ryggen din trenger. Det er som oftest den beste medisinen mot ryggvondt. Mye bedre enn sofalivet.

Gå gjerne i litt ulent terreng, variert bevegelse er nok det som skal til. Den protester kanskje de første skritten, men så løsner det nok, og du blir et bedre menneske.

 

Bare et forsøk på å gi deg et godt råd, ingen moralsk pekefinger :) Men hvis du ligger på legens ordre, da er sikkert det det beste.

 

MaritimTim

Lenke til kommentar
Jeg er langsynt, men dropper brillene, men kan ikke se noen forskjell når jeg bruker den...

Bruker du kanskje linser da?

 

Nope...

 

Bare jeg som kjeder meg?

Nope.

Kameraet ligg igjen på jobb og eg har dårleg rygg så eg kan ikkje gå og hente.

Og sola forsvant nettopp bak ei svær sky, så det er ikkje digg å sitte ute lenger heller.

 

Crappy days. :(

 

 

Du som har tatt bildet? Stilig i alle fall.

 

jeg som har tatt det ja, lekte litt i ps, kjedelig dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...