Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bilde.cg...;brukerid=29277

 

der er jeg nede på 6mm, tilsvarer vel ca 15-16 mm på et speilrefleks, hadde linsa borti nebbet på fulgen.

 

Bortsett fra at S2IS har tilsvarende 36mm på videste del. 16-17mm på 1.5 eller 1.6 crop tilsvarer alt fra 24-27.2mm

ok ok .. da sjekket du mer nøye enn meg ;) Dessuten er jeg jo Nikon mann ;)

 

Hvordan er 150-500mm-en?

 

Tom

 

Helt ok. er soft under f10 men ved f10 er den skarp.. har et bilde av månen her tatt ved 500mm f6,3 som er laveste blender ved 500mm. Litt oppskarpet i lightroom. bildet er også croppet litt.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
btw. Hva hadde dere valgt, D300 eller D700? sitter litt med det dilemma selv da jeg lurer på om jeg skal bytte ut D80'n..

 

kunne jo klart ønsket meg større oppløsning på D700 enn det den har i forhold til at det er fullformat. Men D700 er så jævla digg xD

Hvis du vil ha små piksler tett i tett er det jo bare å velge D300. Men de store pikslene hos D700 gjør jo at du kan kjøre en blender lavere før diffraksjon oppstår, samt at kvaliteten ned på pikselnivå formodentlig blir bedre (mitt siste bidrag i BK, "Dagens Månelanding", er croppet så mye at du kun ser enkeltpikslene fra raw-filen). Jeg er ingen høy-ISO-fantast, men D700 er jo også grei for de som måtte være det.

 

Jeg var nesten på vei ut av butikken med en D300 i sommer, men kom på bedre tanker da jeg fikk en D700 i lankene. Nå hadde ikke jeg noe DX-optikk å slite med da. Dessuten var jeg vant til søkeren og utsnittet fra de forskjellige brennviddene fra analog SLR.

 

Hvis prisen ikke skremmer kan det da ikke være noen tvil...?

 

Jeg feirer forresten 4 år som registrert bruker på Akam i dag. Får jeg en kake eller et gavekort elns? :roll:

Nei, det er visst kun etter 5 år.

Lenke til kommentar
btw. Hva hadde dere valgt, D300 eller D700? sitter litt med det dilemma selv da jeg lurer på om jeg skal bytte ut D80'n..

 

kunne jo klart ønsket meg større oppløsning på D700 enn det den har i forhold til at det er fullformat. Men D700 er så jævla digg xD

Hvis du vil ha små piksler tett i tett er det jo bare å velge D300. Men de store pikslene hos D700 gjør jo at du kan kjøre en blender lavere før diffraksjon oppstår, samt at kvaliteten ned på pikselnivå formodentlig blir bedre (mitt siste bidrag i BK, "Dagens Månelanding", er croppet så mye at du kun ser enkeltpikslene fra raw-filen). Jeg er ingen høy-ISO-fantast, men D700 er jo også grei for de som måtte være det.

 

Jeg var nesten på vei ut av butikken med en D300 i sommer, men kom på bedre tanker da jeg fikk en D700 i lankene. Nå hadde ikke jeg noe DX-optikk å slite med da. Dessuten var jeg vant til søkeren og utsnittet fra de forskjellige brennviddene fra analog SLR.

 

Hvis prisen ikke skremmer kan det da ikke være noen tvil...?

 

Jeg feirer forresten 4 år som registrert bruker på Akam i dag. Får jeg en kake eller et gavekort elns? :roll:

Nei, det er visst kun etter 5 år.

Der tente det et lys oppi hodet ;) ikke lett dette her. Eneste dx optikken jeg har tror jeg er 18-70 som originalt følger med D80. men der må jeg vel ha 24-70 i stedet.. ;)

Lenke til kommentar
Der tente det et lys oppi hodet ;) ikke lett dette her. Eneste dx optikken jeg har tror jeg er 18-70 som originalt følger med D80. men der må jeg vel ha 24-70 i stedet.. ;)

Hadde det vært lett, hadde jo ikke utvelgelsesprosessen vært noe morsom. Jeg fikk forøvrig en godt brukt 35-70 2.8 dumpende ned i fanget forleden. Den ser veldig bra ut, men det kan kanskje være greit med supplement på vidvinkelsiden (noe jeg har i fastoptikk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...