Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner rett og slett ikke hva lysmåleren driver med på de første bildene.

Jøss, det var grove bom ja. Har aldri sett sånne histogrammer med semi-automatiske modi på mitt kamera. Har studert full exif på bildene dine nå og kan ikke finne noen åpenbare feil jeg heller.

Nei, dette skjønner jeg ingenting av. Har sendt bildene til Nikon - mon tro om de tar seg bryet med å svare... :)

 

Hei,

 

Vi har nå sett på bildene og selv om det er veldig vasnkelig å gi 100% nøyaktig bedømmelse - vi mener at det er ingen feil med kamera. Som du selv har skrevet å ta bilde ute i snø kan være vanskelig og kamera kan bli lurt særlig hvis man bruker Matrix måling og bruk av High D active lighting kan ha påvirket motivet. Vi vil anbefale bruk av senterdominert måling eller punktmåling (ansikt) i liknende situasjon. Ta gjerne flere test bilder med kamera og ta gjerne kontatk med oss igjen hvis du ikke er fornøyd.

:hmm:

 

Jeg har slått av Active D-lighting - skal prøve litt uten nå vinterstid.

 

Edit: Bujar fra Nikon brukerstøtte er forøvrig ikke "rock steady" i Norsk... :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Du har tross alt ikke hatt 5D mer enn et par måneder.

 

Blits er derimot et mer fornuftig kjøp. Kan du leke deg mye.

 

PS: ST-E2 bruker ybre batterier av en eller annen grunn. Mongo at den ikke bruker AA eller AAA. Samme med SU-800... Just in case u didn't knew. ;)

 

2cr5 er ikke akkuratt de mest uvanlige da. Varer visstnok veldig lenge i ST-E2 også.

Lenke til kommentar
Morten Krogvold har et fint råd med at dersom komposisjonen fungerer rett vei så fungerer den også opp ned. Praktisk måte å ta den måneden på et par sekunder, av og til.

Hehe... Det er en tilnærming jeg ikke har prøvd, men det skal jeg definitivt gjøre. Å snu ting på hodet høres ut som en grei metode til å se ting med friske øyne.

Lenke til kommentar
Jada. Like greit å kjøpe utstyr som varer. Stativ er jo perfekt eksempel på utstyr som ikke går så fort ut på dato.

 

Må prøve geared heads en gang, ja. :)

 

Jeppsann, det funka hvertfall fantastisk bra i butikken! Slang på en 5D + 24-105 + 580EX II: rock solid :)

 

Er geared heads i praksis noe annet enn ballheads? I så fall, hva er forskjellen(e)?

 

Tror jeg sparer 5D MK2 pengene. Når den verste kjøpelysten hadde lagt seg innså jeg at jeg bruker ikke det utstyret jeg har nok til å rettferdiggjøre det, og jeg kan heller kjøpe en ST-E2 og en 580EX blits.

 

Men lyst på det, det har jeg.

 

Edit: Blir nok en ny pc også i januar. Muligens 24-70 etter noen mnd. trenger normalzoom

 

Begynner å bli en fin, rød signatur nå, sn0dig? :D

 

 

Clas Ohlson hadde tilbud på 2-pack av de batteriene til 20kr. Da fikk jeg for en god stund fremover :)

 

Tell me next time -___-

 

 

 

HAHAHHAAHA!! Sinnsykt bra! :p

 

najs kake, GIEF...

 

btw. Hva hadde dere valgt, D300 eller D700? sitter litt med det dilemma selv da jeg lurer på om jeg skal bytte ut D80'n..

If cash didn't matter? D700 selvsagt :p

Lenke til kommentar
najs kake, GIEF...

 

btw. Hva hadde dere valgt, D300 eller D700? sitter litt med det dilemma selv da jeg lurer på om jeg skal bytte ut D80'n..

If cash didn't matter? D700 selvsagt :p

Cash har intet å si nei.. kunne jo klart ønsket meg større oppløsning på D700 enn det den har i forhold til at det er fullformat. Men D700 er så jævla digg xD

Lenke til kommentar

hehe.. det går en grense ved D3x gitt. Da begynner pengene å ha noe å si..

 

Har desverre ingen vidvinkel zoom, men en fast 14mm 2.8 og føler da at fuglefoto blir litt vanskelig med bare 12 mpix.. ;) kan jo seff bare bevege meg nærmere.. hehe..

 

Største jeg har printa hittil er A3 og tror ikke jeg kommer til å printe så mye større enn dett..

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...