Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ser ikke ut til å være noen vei utenom å reparisjonere og begynne på nytt. Goodbye cruel world.

Reaprtisjonere og installere noe skikkelig, mener du vel ;)

Det er ikke fritt for at "noe skikkelig" frister veldig akkurat nå. Er det slik at det er kommet gode Windowsemulatorer til Linux? Trenger i det minste Win for spillene til barna (typisk noe Macrovision-ræl).

 

Og hva med migrering av de siste 4 årenes epost fra Thunderbird?

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Personlig foretrekker jeg å bygge et fundament av armert betong, for så å lage en 'pipe' av mursteiner. I denne 'pipen' fører jeg ned et langt stålrør, før jeg fyller resten av mursteinen med sement. I dette røret har jeg også sement, og så dytter jeg ned en skrue som passer stativfestet mitt. Jeg passer på at skruen er en meter i lengde.

 

Slik sørger jeg for stødige bilder.

 

:)

Litt knotete å få med seg kanskje ?

 

Tom

Nix, lett å ta med seg.

 

Bare husk å ta med deg trykkluftbor, så kan du demontere det hver gang og ta det med deg på en vogn bak en ATV.

Lenke til kommentar
Men når jeg da utelukkende bruker SB900 og en SB800, så blir det vel strengt tatt smør på flesk med pw, de gangene vi gjør dette i Oslo med venniner, så er det gjerne en meter mellom meg og kameraet, og gav vel opp paraply siden det ble så tungvint...bruker heller bare å softe bildet i ps etterpå.

 

PW ut, CLS inn da, jaja, de pengene spart :)

W000t woot what? :hmm:

Lenke til kommentar

WAaaaa!

 

Greit. Jeg må slutte å finne gamle kameraer.

 

Nå fikk jeg veldig lyst å kjøpe noen 35mm-ruller. 

 

Minolta X-300

 

 

minolta-x300-01.jpg

 

 

I morgen vil jeg kjøpe batterier, følte for å ha ett analogt kamera som er litt mindre en Mamiya'et.

 

Nå er det vel bare prioiteringer om hva jeg skal kjøpe da. Nytt digitalthus, scanner eller noe annet artig foto. ARgh! Objektivet som er på mitt eksemplar er en 35-70mm F/3,5

 

Vet noen om A Stasi renser kameraer? For jeg tror dette trenger en liten rens eller noe.

 

Noen som har erfaringer med Minolta'en forresten? 

Lenke til kommentar

Argh! Hvorfor er det så mye lettere å se "feil" eller potensiale til forbedring i andres bilder og ikke sine egne?

 

Mulig jeg bruker for liten tid på bildene mine. At jeg heller burde ta mer enn én titt på det før jeg hiver meg over redigering.

Jeg vet ikke.

 

Har dere noen tips eller triks til å få eller ta litt avstand til egne verk? -Å klare å se dem litt mer objektivt.

Lenke til kommentar
Men når jeg da utelukkende bruker SB900 og en SB800, så blir det vel strengt tatt smør på flesk med pw, de gangene vi gjør dette i Oslo med venniner, så er det gjerne en meter mellom meg og kameraet, og gav vel opp paraply siden det ble så tungvint...bruker heller bare å softe bildet i ps etterpå.

 

PW ut, CLS inn da, jaja, de pengene spart :)

W000t woot what? :hmm:

 

Gratulerer; av alt jeg spør om der henger du deg opp i det *sukk*

Lenke til kommentar
Veldig godt spørsmål du kommer med der Carny. Egentlig verdt en egen tråd. Jeg har funnet ut at det er ofte en god ide å legge bildene til side noen dager og så gå over de på nytt. Og så gjenta prosessen et par uker (måneder?) senere.

 

Tom

 

Meget enig med Tom her... Å først ferdigstille verket for så å legge det til side en måned eller mer kan gjøre underverker for selvkritikken. Det funker selvfølgelig ikke så veldig bra for de som driver med journalistikk, men om det er kunstneriske motiv som ligger bak er det et godt råd.

 

Jeg merket dette veldig dette veldig godt da jeg drev med musikk. Typisk ville jeg jobbe veldig hardt med et musikkstykke i 1-3 uker, med alt fra komposisjon, innspilling, miksing og annen postproduksjon, for så å legge det hele til side. Når jeg så omsider plukket innspillingen frem igjen for en gjennomlytting, var reaksjonen nesten uten unntak noe ala HVA F**N TENKTE JEG PÅ?!?!?!? Typiske feil var at jeg f.eks var så fornøyd med en liten detalj at jeg helt glemte helheten eller at jeg var alt for ivrig i å få frem "poenget" mitt. Subtilitet er en egenskap som er lett å undervurdere i kampens hete. Noen ganger ville jeg end opp me å spille inn hele verket på nytt, mens andre ganger ville jeg nøye meg med en remiks og andre ganger igjen ville jeg bare forkaste hele verket.

 

Jeg får ofte samme følelsen når jeg går igjennom gamle fotografier. Noen ganger tenker jeg at jeg ør prøve å ta bildet på nytt, andre ganger nøyer jeg meg med å redigere bildet på nytt og noen ganger trykker jeg rett og slett bare på delete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...