Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen som jeg hater sola...

Ødela alle bildene :(

Edit: Reflekser og faen!

Det bildet der var vel ikke for galt :hmm:

Tom

Kommer fra festningen nå. Helt enormt diger, den "lille balja" - fyller hele brygga + sikkert 40 meter utenfor. Ikke lett å få noen brukbare bilder med 50mm, skulle nok ha tatt med mer vidvinkel.

Satser på å ta det i morgen - Kommer nok til å bruke 17-70mm-en.

Tom

Lenke til kommentar
Faen som jeg hater sola...

Ødela alle bildene :(

Edit: Reflekser og faen!

Det bildet der var vel ikke for galt :hmm:

Tom

Kommer fra festningen nå. Helt enormt diger, den "lille balja" - fyller hele brygga + sikkert 40 meter utenfor. Ikke lett å få noen brukbare bilder med 50mm, skulle nok ha tatt med mer vidvinkel.

Tom

Uten reflekteringen i øyet å "pelsen" så hadde det vært enda bedre

Lenke til kommentar
SB-800 med stooooor softbox... ;)

Hadde vært best om det hadde vært lett overskyet...

Sola er det som skaffer strøm til blitzen din ...

Men jeg forstår deg som sagt. Det kan bli for mye av det gode. Dette er vel kanskje det som skiller orginaloptikk fra tredjeparts, hvordan de takler vanskelig lys. I hvert fall gjelder det for mye Pentaxoptikk, den tåler så utrolig mye mer motlys før den protesterer, enn tilsvarende tredjeparts.

MaritimTim

Lenke til kommentar

Tom

Tenkte meg ned en tur i kveld, jeg har lånt bort vidvinkelen men får prøve med fisheyen. De har vel sperra av halve kaia tipper jeg, men det er vel god utsikt fra festningen, selv om det blir litt langt unna med fisheye.

Lenke til kommentar
Tenkte meg ned en tur i kveld, jeg har lånt bort vidvinkelen men får prøve med fisheyen. De har vel sperra av halve kaia tipper jeg, men det er vel god utsikt fra festningen, selv om det blir litt langt unna med fisheye.

Det er ikke sikkert det blir for langt unna - den båten er svææær.

Jeg tar en tur etter jobben i morgen istedet. Mulig at jeg kjører ned til Drøbak etterpå for å fotografere den der.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...