k-ryeng Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Jasså? Noen fra manfrotto som er merkbart bedre? Hvorfor skal du på død og liv ha Manfrotto-hode? Når det er sagt - KS-0 har også fått gode kritikker, koster ca 900 kr og har ArcaSwiss-kopling... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 I så fall hvilket, Tim? Kommer helt ann på bruksområde Men BH-1 får gjennomgående gode skussmål. 'Alt' fra landskap til macro, portrett, produkt, natur.. det meste Jasså? Noen fra manfrotto som er merkbart bedre? Hvorfor skal du på død og liv ha Manfrotto-hode? Når det er sagt - KS-0 har også fått gode kritikker, koster ca 900 kr og har ArcaSwiss-kopling... Fordi jeg får rabatt på Manfrotto.. Men om Benro/andre har noen bedre, velger jeg heller det.. Lenke til kommentar
arela Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har RC0 - funker fint - ganske stor 6-kantet plate (6,6cmm snarveien over senter) Et plus er at til og med en D2X står stødig på flatt underlag med ei lita linse på. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har Benro KJ-1...lett, fint og stødig Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Personlig foretrekker jeg å bygge et fundament av armert betong, for så å lage en 'pipe' av mursteiner. I denne 'pipen' fører jeg ned et langt stålrør, før jeg fyller resten av mursteinen med sement. I dette røret har jeg også sement, og så dytter jeg ned en skrue som passer stativfestet mitt. Jeg passer på at skruen er en meter i lengde. Slik sørger jeg for stødige bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Personlig foretrekker jeg å bygge et fundament av armert betong, for så å lage en 'pipe' av mursteiner. I denne 'pipen' fører jeg ned et langt stålrør, før jeg fyller resten av mursteinen med sement. I dette røret har jeg også sement, og så dytter jeg ned en skrue som passer stativfestet mitt. Jeg passer på at skruen er en meter i lengde. Slik sørger jeg for stødige bilder. Litt knotete å få med seg kanskje ? Tom Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 til enkelt og greit portrett osv, hva er de praktiske forskjellene for en dødlig mellom pw og cls? Husker ikke om jeg har spurt før, men fikk plutselig en pen slump ledig cash, så lurte på om det var vits, eller om jeg skulle se på andre ting Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Du får ikke automatikk med PW, men er ikke avhengig av fri sikt imellom blitsene. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 til enkelt og greit portrett osv, hva er de praktiske forskjellene for en dødlig mellom pw og cls? Husker ikke om jeg har spurt før, men fikk plutselig en pen slump ledig cash, så lurte på om det var vits, eller om jeg skulle se på andre ting Den primære fordelen med PW er vel at du ikke trenger direkte sikt mellom kamera og de fjernstyrte blitsene. Pluss at du får lengre brennvidde; noe jeg er usikker på om så viktig. Førstnevnte gjør at du kan ha blitsen høyt oppe på et stativ bak deg. Men det er muligens ikke din stil. Tom Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Men når jeg da utelukkende bruker SB900 og en SB800, så blir det vel strengt tatt smør på flesk med pw, de gangene vi gjør dette i Oslo med venniner, så er det gjerne en meter mellom meg og kameraet, og gav vel opp paraply siden det ble så tungvint...bruker heller bare å softe bildet i ps etterpå. PW ut, CLS inn da, jaja, de pengene spart Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 PW er vel også langt mer pålitelig grunnet radiosignaler og ikke hva enn CLS styres med. Stroben/kameraet går av når man vil at de skal gå av. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Christian86: Ettersom du er fornøyd med måten du jobber på; så tror jeg ikke du trenger PW. Ta heller med noen av damene på en photoshoot i syden hvor det er bedre lys. Tom Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 PW er vel også langt mer pålitelig grunnet radiosignaler og ikke hva enn CLS styres med. Stroben/kameraet går av når man vil at de skal gå av. For så vidt godt poeng, men når jeg først nå skal begynne å leke mer med cls, så kanskje det er et poeng å vente *prøve hardt å overbevise meg om å vente* Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 PW er vel også langt mer pålitelig grunnet radiosignaler og ikke hva enn CLS styres med. Stroben/kameraet går av når man vil at de skal gå av. For så vidt godt poeng, men når jeg først nå skal begynne å leke mer med cls, så kanskje det er et poeng å vente *prøve hardt å overbevise meg om å vente* CLS er jo ikke akkurat upålitelig. Når man pusher grensene, så kan systemet selvsagt bli rufsete i kantene, men så lenge du ikke føler deg begrenset av CLS, ser jeg ingen grunn til å gå for PW (eller Radio Poppers...) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 eller sagt på en annen måte; i det jeg ikke lenger bare drar kortet og vet jeg trenger det, men må legge flere innlegg her, så er vel det en indikasjon på at jeg ikke har prøvd ut cls for mitt bruk godt nok...*sukk* takk Anew og dere andre Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Du har ikke vurdert å spandere på deg en litt god A4 skriver da (Epsoen R-285 eller lignende), så kan du printe ut litt fine bilder til venninne dine som takk for at de stiller opp ? Eller du har kanskje gjort det alt. Tom Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Jasså? Noen fra manfrotto som er merkbart bedre? Hvorfor skal du på død og liv ha Manfrotto-hode? Når det er sagt - KS-0 har også fått gode kritikker, koster ca 900 kr og har ArcaSwiss-kopling... Hva er egentlig greia med denne ArcaSwiss-koplingen? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Du har ikke vurdert å spandere på deg en litt god A4 skriver da (Epsoen R-285 eller lignende), så kan du printe ut litt fine bilder til venninne dine som takk for at de stiller opp ? Eller du har kanskje gjort det alt. Tom har allerede en printer, med slikt papir, men den står og støver, så ingen dårlig ide Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Hva er egentlig greia med denne ArcaSwiss-koplingen? Gjør det veldig lett å skifte fra høydeformat til sideformat, og solid som et kanonfeste. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2008 Jaja. Der var jeg nede i 0KB ledig på systemdisken. Imponert over at Windows klarte å bloate nesten 200MB på bare et par dager. Det ser ikke ut til å være noen vei utenom å reparisjonere og begynne på nytt. Goodbye cruel world. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå