Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I så fall hvilket, Tim? :)
Kommer helt ann på bruksområde :)

Men BH-1 får gjennomgående gode skussmål.

'Alt' fra landskap til macro, portrett, produkt, natur.. det meste :)

 

Jasså? Noen fra manfrotto som er merkbart bedre? :)
Hvorfor skal du på død og liv ha Manfrotto-hode?

 

Når det er sagt - KS-0 har også fått gode kritikker, koster ca 900 kr og har ArcaSwiss-kopling...

Fordi jeg får rabatt på Manfrotto.. Men om Benro/andre har noen bedre, velger jeg heller det..

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg å bygge et fundament av armert betong, for så å lage en 'pipe' av mursteiner. I denne 'pipen' fører jeg ned et langt stålrør, før jeg fyller resten av mursteinen med sement. I dette røret har jeg også sement, og så dytter jeg ned en skrue som passer stativfestet mitt. Jeg passer på at skruen er en meter i lengde.

 

Slik sørger jeg for stødige bilder.

 

:)

Lenke til kommentar
Personlig foretrekker jeg å bygge et fundament av armert betong, for så å lage en 'pipe' av mursteiner. I denne 'pipen' fører jeg ned et langt stålrør, før jeg fyller resten av mursteinen med sement. I dette røret har jeg også sement, og så dytter jeg ned en skrue som passer stativfestet mitt. Jeg passer på at skruen er en meter i lengde.

 

Slik sørger jeg for stødige bilder.

 

:)

Litt knotete å få med seg kanskje ?

 

Tom

Lenke til kommentar
til enkelt og greit portrett osv, hva er de praktiske forskjellene for en dødlig mellom pw og cls? Husker ikke om jeg har spurt før, men fikk plutselig en pen slump ledig cash, så lurte på om det var vits, eller om jeg skulle se på andre ting :)

Den primære fordelen med PW er vel at du ikke trenger direkte sikt mellom kamera og de fjernstyrte blitsene. Pluss at du får lengre brennvidde; noe jeg er usikker på om så viktig.

 

Førstnevnte gjør at du kan ha blitsen høyt oppe på et stativ bak deg. Men det er muligens ikke din stil.

 

Tom

Lenke til kommentar

Men når jeg da utelukkende bruker SB900 og en SB800, så blir det vel strengt tatt smør på flesk med pw, de gangene vi gjør dette i Oslo med venniner, så er det gjerne en meter mellom meg og kameraet, og gav vel opp paraply siden det ble så tungvint...bruker heller bare å softe bildet i ps etterpå.

 

PW ut, CLS inn da, jaja, de pengene spart :)

Lenke til kommentar
PW er vel også langt mer pålitelig grunnet radiosignaler og ikke hva enn CLS styres med. Stroben/kameraet går av når man vil at de skal gå av.

For så vidt godt poeng, men når jeg først nå skal begynne å leke mer med cls, så kanskje det er et poeng å vente *prøve hardt å overbevise meg om å vente*

CLS er jo ikke akkurat upålitelig. Når man pusher grensene, så kan systemet selvsagt bli rufsete i kantene, men så lenge du ikke føler deg begrenset av CLS, ser jeg ingen grunn til å gå for PW (eller Radio Poppers...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...