Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stativ og stativhoder går meg på nervene. Manfrotto 484, 484 med RC2, 486 eller 486 med RC2? :wallbash:
Kjøp noe som er kompatibelt med Arca-Swiss/ReallyRightStuff-hurtigkopling. Det vil definitivt svare seg på sikt, selv om det er litt dyrere enn andre løsninger. Aner ikke om Manfrotto har det, men du kan bruke hvilke stativhoder som helst på stativene, så det binder deg ikke. Benro KJ-1 skal være et godt hode, for eksempel. Benro har andre gode og rimelig stativhoder også. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Jeg var ute på en liten skitur med min 6-årige nevø nå i ettermiddag. "månen er jaggu fin i dag" sa jeg til ham, og at jeg angret litt på at jeg ikke tok med kameraet. Pjokken studerte månen en stund, snudde seg og sa til meg at "nei.. det ville ikke blitt noe bra onkel.. ser du den streken (en strømledning).. den er jo over månen, og det er ikke noe bra."

Lenke til kommentar
Kjempetakk. Jeg vet forskjellen, bare ikke hva jeg har bruk for og trenger samtidig som jeg fortsatt ikke vet om jeg tørr å kjøre hurtigplate :p
Skal du ha noe som er stødig som fjell vet jeg ikke om jeg vil anbefale RC2.

 

Jeg har selv et 486RC2 som jeg knapt nok bruker, grunnet hurtigkoblinga. Det er bevegelser sideveis som lett blir et problem, anleggsflaya blir for liten i den retningen. Selve hodet er helt greit, bortsett fra at kula har et lite slitesterkt belegg.

 

Nå bør det kanskje føyes til at jeg grenser til stativfundamentalist :)

 

EDIT: Ser at k-ryeng har vært frampå mens jeg skrev. Gode råd det han gir.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

RC4 plata til Manfrotto er i hvertfall stødig nok for meg. RC2 har jeg hørt en del dritt om og de virker litt løse i festet.

Eneste negative med RC4 er at jeg må skru av plata hver gang jeg skal bruke batterigrepet. Det går til nød å ha plata på men det er ikke særlig behagelig i portrettstilling. Regner egentlig med at dette gjelder for alle plater egentlig.

Lenke til kommentar
Jeg var ute på en liten skitur med min 6-årige nevø nå i ettermiddag. "månen er jaggu fin i dag" sa jeg til ham, og at jeg angret litt på at jeg ikke tok med kameraet. Pjokken studerte månen en stund, snudde seg og sa til meg at "nei.. det ville ikke blitt noe bra onkel.. ser du den streken (en strømledning).. den er jo over månen, og det er ikke noe bra."

:cry::love:

Lenke til kommentar
Kjempetakk. Jeg vet forskjellen, bare ikke hva jeg har bruk for og trenger samtidig som jeg fortsatt ikke vet om jeg tørr å kjøre hurtigplate :p
Skal du ha noe som er stødig som fjell vet jeg ikke om jeg vil anbefale RC2.

 

Jeg har selv et 486RC2 som jeg knapt nok bruker, grunnet hurtigkoblinga. Det er bevegelser sideveis som lett blir et problem, anleggsflaya blir for liten i den retningen. Selve hodet er helt greit, bortsett fra at kula har et lite slitesterkt belegg.

 

Nå bør det kanskje føyes til at jeg grenser til stativfundamentalist :)

 

EDIT: Ser at k-ryeng har vært frampå mens jeg skrev. Gode råd det han gir.

Det ser kanskje ut som det blir M486 uten hurtigkobling. Tror jeg stoler mer på å kunne stramme skikkelig enn å gjør det fort. Skal ikke bruke det så ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...