Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 8 her, bryllup Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 8 her, bryllup Bryllup varer stort sett bare en dag, fotografering generelt last for at life time, usually Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 1500 på 3x20 minutter (hockey). Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 8 her, bryllup Bryllup varer stort sett bare en dag, fotografering generelt last for at life time, usually 6 bryllup + et par tusen bilder på nesa ned mot fluer... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 85/1,8 er vel også regnet som litt mer vellykket enn Nikons tilsvarende mht den viktige bokeh-kvaliteten. Eller tar jeg feil der? Kan ikke klage på bokeh på 85mm-en. Det er noen eksempler her. Tom Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) 1500 på 3x20 minutter (hockey). 1 bildet annenhvert sekund? video da eller? fy søren det må ha vært en spennende kamp Endret 13. desember 2008 av Inc Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Rettelse, var bare 1200. Men mjo, det kan stemme. Mye during med 5fps. Men hockeykamper varer 3 x 20, ja? Er det noe det lærte meg er det at jeg må ta mindre bilder, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Kjenner til det problemet, Simon. Det verste er at jeg aldri lærer meg å ta mindre bilder. Dog blir det (heldigvis, og det skulle vel egentlig bare mangle) fler og fler av de jeg tar som blir brukbare. ^^ Edit: Hockeykamper varer 3x20, ja. Endret 13. desember 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Da har jeg jammen bestilt det settet med 2 blitsstativ og paraplyer. For øyeblikket har jeg bare 1 blits og ingen måte å trådløst trigge den, men blir nok en 580/430 til og ST-E2 snart. Edit: Bestilte og ny mobil før i dag. plasten på den gamle min har begynt å sprekke, i tillegg til at den alltid har vært litt føkka, treg og buggete Endret 13. desember 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 1200 bilder på en dag .. får du sett gjennom alle, eller blar du bare raskt gjennom til du finner noe du kan bruke? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 8 her, bryllup Angående det med fps på a900 så er 9raw bilder på rappen, dvs 9 bilder på 1,5 sek før cache er full og må begynne å skrive. på det minnekortet jeg teste så var det ett kingston 16gb 133 cp, det er ett rimelig tregt kort. Slik jeg har oppfattet det så er 133 tilsvarende omtrent det halve av ett scandisk IV (45MB skrivehastighet) i hastighet. Sånn teoretisk. Men i praksis er IV kortet noe tregere. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 1200 bilder på en dag .. får du sett gjennom alle, eller blar du bare raskt gjennom til du finner noe du kan bruke? Enda bedre at vi hadde en halvtimes deadline på å levere til Dagbla'. Så ble nok veldig mye kjapp discarding av ubrukelige bilder, og kjapp utvelgelse av et lite utvalg bilder som ikke nødvendigvis er de beste, men brukbare. Så er det kjapp redigering i shotophopp på location, og sending. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 1500 på 3x20 minutter (hockey). 3000 på 90 minutter(fotball) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 1200 bilder på en dag .. får du sett gjennom alle, eller blar du bare raskt gjennom til du finner noe du kan bruke? Enda bedre at vi hadde en halvtimes deadline på å levere til Dagbla'. Så ble nok veldig mye kjapp discarding av ubrukelige bilder, og kjapp utvelgelse av et lite utvalg bilder som ikke nødvendigvis er de beste, men brukbare. Så er det kjapp redigering i shotophopp på location, og sending. Åja. Sendte du ikke bare 1200 bilder pr Epost til redaktøren da......? hehe Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Nei, det gjorde vi ikke. Stress å jobbe for Scanplix da. For ikke å snakke om Digitalsport. Da hadde jeg rett og slett krepert. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Vel, når det er snakk om trofaste kameraer så, har jeg et par hus som havner i den kategorien. Har et Nikon D1x, D2h og D70 hus som alle har vært i jevnlig bruk inntil nå nettopp. D70-en har jeg lånt vekk, og er i daglig bruk ennå. Alle sammen uten feil. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Har slettet noen innlegg, ettersom vi ikke diskuterer spesifikke moderatoravgjørelser på forumet. Har man noe å si om moderatoravgjørelser generelt (ikke om enkeltsaker) kan Tilbakemeldinger om forumet benyttes. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Det er da vel ingen som heller har diskutert avgjørelsen ? Vi har kun opplyst/konkludert med at en bruker (navn ei heller nevnt) er utestengt ! Er dette plutselig blitt Tyrkia ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Det er da vel ingen som heller har diskutert avgjørelsen ? Vi har kun opplyst/konkludert med at en bruker (navn ei heller nevnt) er utestengt ! Er dette plutselig blitt Tyrkia ? Det er nok å opplyse om det, man behøver ikke diskutere det over en hel side (så langt) og komme med såpass klare tips om hvem det er, at alle som frekventerer forumet skjønner hvem det gjelder. Men nå er alle informert om at en bruker er utestengt (selv om det i seg selv ikke er en rettighet), så da kan vi la den diskusjonen ligge Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2008 Mao Tyrkia! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå