Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg vil ha Canons 24mm f/1.4L med IS - hadde vært herlig på FF-hus.

 

1) Skal du få Canon til å lage noe som tegner skarpt på FF i kantene... Lykke til, det kommer til å koste 59k

2) Hvordan kan du tenke på å gå tilbake etter å ha jobbet med Nikon så lenge?

Har du ikke fått opp øya for skikkelig utstyr?

 

Olsen.

Er de ikke du som klager over at utstyret ditt aldri funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eksempel? Tja, dersom de hadde holdt seg på 10-14mp, ville A900 hatt ISO-ytelse i verdensklasse, bildestabilisator og rask Carl Zeiss-optikk med autofokus ville gjort det til verdens beste reportasjekamera.

Kanskje de kommer med det kameraet til deg, det vil hete a800 :)

Edit: jeg har bare hørt en som klager over utstyret sitt og det er Mr.Olsen. De andre husker jeg ikke, så det må jo være noe i det :p ELLER HVA OLSEN!!!!

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Jeg vil ha Canons 24mm f/1.4L med IS - hadde vært herlig på FF-hus.

 

1) Skal du få Canon til å lage noe som tegner skarpt på FF i kantene... Lykke til, det kommer til å koste 59k

2) Hvordan kan du tenke på å gå tilbake etter å ha jobbet med Nikon så lenge?

Har du ikke fått opp øya for skikkelig utstyr?

1. Så feil, så feil. Det meste Canon har fungerer iallfall på FF. Både 135/2L og 200/2L er kjent for å være usedvanlig skarpe over hele.

 

2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd.

Lenke til kommentar
Olsen.

Er de ikke du som klager over at utstyret ditt aldri funker?

 

Haha, ja fordi huset mitt var feilfokusert så gjelder det for alle andre :!:

Det er det eneste som ikke har fungert, så jeg vet ikke helt hvor du vil hen.

 

2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd.

 

Er vignettingen virkelig så ille? Noen sier den er ubetydelig, andre sier den er fremtredeb, har du et bilde som viser hva det er snakk om?

Lenke til kommentar
Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra.

At 350D'en begynner å bli sliten er jo greit. Men at 30D-en min er inne for annen gang er jo verre. Og den ble kjøpt i februar i år!

 

Tom

Min 20D - fire år uten problemer av noen art :new_woot: . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid.

Lenke til kommentar
Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra.

At 350D'en begynner å bli sliten er jo greit. Men at 30D-en min er inne for annen gang er jo verre. Og den ble kjøpt i februar i år!

 

Tom

Min 20D - fire år uten problemer av noen art :new_woot: . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid.

 

D50'n min holdte ganske bra...

Lenke til kommentar
2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd.

 

Er vignettingen virkelig så ille? Noen sier den er ubetydelig, andre sier den er fremtredeb, har du et bilde som viser hva det er snakk om?

 

Du ser tydelig at bilde er mørkere i hjørnene - spesielt de øverste.

 

post-157128-1229200619_thumb.jpg

 

Ganske mørkt uten justeringer i Lr og jeg tror den anti-vignettering stod på normal eller noe sånt.

 

post-157128-1229200629_thumb.png

 

Jeg tenker ikke så veldig mye over det på sluttresultatet siden jeg gjerne liker å legge til vignettering, men jeg får ikke den proffe følelsen når jeg ser markerte svarte hjørner i søkeren.

Lenke til kommentar
Min 20D - fire år uten problemer av noen art :new_woot: . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid.

Jeg kjøpte meg en Oly E-420 på salg istedet ...

 

Hva syns folket om konseptet mobilkamera? Føler meg kreativ men mangler middel for å overføre fra mobilen til laptopen :p

Fingeren i halsen - rope på rolf osv.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...