ZoDz Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg vil ha Canons 24mm f/1.4L med IS - hadde vært herlig på FF-hus. 1) Skal du få Canon til å lage noe som tegner skarpt på FF i kantene... Lykke til, det kommer til å koste 59k 2) Hvordan kan du tenke på å gå tilbake etter å ha jobbet med Nikon så lenge? Har du ikke fått opp øya for skikkelig utstyr? Olsen. Er de ikke du som klager over at utstyret ditt aldri funker? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Eksempel? Tja, dersom de hadde holdt seg på 10-14mp, ville A900 hatt ISO-ytelse i verdensklasse, bildestabilisator og rask Carl Zeiss-optikk med autofokus ville gjort det til verdens beste reportasjekamera. Kanskje de kommer med det kameraet til deg, det vil hete a800 Edit: jeg har bare hørt en som klager over utstyret sitt og det er Mr.Olsen. De andre husker jeg ikke, så det må jo være noe i det ELLER HVA OLSEN!!!! Endret 13. desember 2008 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Det er ikke bare Mr. Olsen, jeg har også alltid et kamera-hus på service (virker det som) ... Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg vil ha Canons 24mm f/1.4L med IS - hadde vært herlig på FF-hus. 1) Skal du få Canon til å lage noe som tegner skarpt på FF i kantene... Lykke til, det kommer til å koste 59k 2) Hvordan kan du tenke på å gå tilbake etter å ha jobbet med Nikon så lenge? Har du ikke fått opp øya for skikkelig utstyr? 1. Så feil, så feil. Det meste Canon har fungerer iallfall på FF. Både 135/2L og 200/2L er kjent for å være usedvanlig skarpe over hele. 2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra. At 350D'en begynner å bli sliten er jo greit. Men at 30D-en min er inne for annen gang er jo verre. Og den ble kjøpt i februar i år! Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Olsen. Er de ikke du som klager over at utstyret ditt aldri funker? Haha, ja fordi huset mitt var feilfokusert så gjelder det for alle andre :!: Det er det eneste som ikke har fungert, så jeg vet ikke helt hvor du vil hen. 2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd. Er vignettingen virkelig så ille? Noen sier den er ubetydelig, andre sier den er fremtredeb, har du et bilde som viser hva det er snakk om? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra. At 350D'en begynner å bli sliten er jo greit. Men at 30D-en min er inne for annen gang er jo verre. Og den ble kjøpt i februar i år! Tom Min 20D - fire år uten problemer av noen art . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Litt forskjell på en D300 som er relativt ny enn en 350D som drar på åra. At 350D'en begynner å bli sliten er jo greit. Men at 30D-en min er inne for annen gang er jo verre. Og den ble kjøpt i februar i år! Tom Min 20D - fire år uten problemer av noen art . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid. D50'n min holdte ganske bra... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Den er yngre, og allerede pensjonert fra tungt arbeid. Så den kan ikke sammenlignes med min arbeidshest i det hele tatt. 20D ruler gata. Sammen med min FM som har tjent meg trofast siden tidenes morgen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Hva syns folket om konseptet mobilkamera? Føler meg kreativ men mangler middel for å overføre fra mobilen til laptopen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 2. Skal si deg at jeg ikke kommer til å ha noe problem med å gå tilbake til Canon. Nikon har fine egenskaper - som CLS, men i det hele liker jeg Canon langt bedre. Veldig skuffende å se svarte hjørner i søkern til D3 med 70-200 påskrudd. Er vignettingen virkelig så ille? Noen sier den er ubetydelig, andre sier den er fremtredeb, har du et bilde som viser hva det er snakk om? Du ser tydelig at bilde er mørkere i hjørnene - spesielt de øverste. Ganske mørkt uten justeringer i Lr og jeg tror den anti-vignettering stod på normal eller noe sånt. Jeg tenker ikke så veldig mye over det på sluttresultatet siden jeg gjerne liker å legge til vignettering, men jeg får ikke den proffe følelsen når jeg ser markerte svarte hjørner i søkeren. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Den er grei, men jeg syns ikke det er så skremmende mye, og selv legger jeg også på vignetting på bilder jeg tar med 70-200, men jeg ser jo poenget ditt... Satser på at Nikon oppgraderer snart da Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Joda, det er vel ganskje kjapt å fikse det - om ønskelig. Nå som Nikon satser fullt på fullformat skal vi ikke se vekk ifra oppgradering av samtlige objektiver nei. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Min 20D - fire år uten problemer av noen art . Dere har feil kamera, folkens. Dere må se til mesteren for å finne ut hva som virkelig holder mål over tid. Jeg kjøpte meg en Oly E-420 på salg istedet ... Hva syns folket om konseptet mobilkamera? Føler meg kreativ men mangler middel for å overføre fra mobilen til laptopen Fingeren i halsen - rope på rolf osv. Tom Endret 13. desember 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Canon EF 24-70/2.8L vs. Canon EF 24-105/4L IS? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Stemmer på 24-70/2.8 grunnet større blender, skarpere og nærhetsgrensen. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 24-105. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Canon EF 24-70/2.8L vs. Canon EF 24-105/4L IS?To svært gode objektiver med sine styrker og svakheter. 24-70 har litt kortere rekkevidde, bedre lysstyrke men ikke IS. Optisk er de forholdsvis like - og veldig gode... Om du trenger 70-105 og IS mer enn f/2.8 må du selv avgjøre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg hadde valgt 24-105/4 IS... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå