Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Så ikke delta, er ikke verre. Har ikke tvunget noen til å delta jeg.

 

Det var ment som et forsiktig hint om at et litt mer moderat prosjekt kanskje vil få større oppslutning, ser også at andre har gitt deg det samme hintet. Jeg tror det er mange her som gjerne vi være med men som dessverre ikke kan følge et så tett program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ikke delta, er ikke verre. Har ikke tvunget noen til å delta jeg.

 

Det var ment som et forsiktig hint om at et litt mer moderat prosjekt kanskje vil få større oppslutning, ser også at andre har gitt deg det samme hintet. Jeg tror det er mange her som gjerne vi være med men som dessverre ikke kan følge et så tett program.

Da trenger de ikke delta, dette kan jo være et prøve prosjekt, for de litt ekstreme fotografene. For de litt eldre som du sikter til, så er jo Aprilfesten mitt i blinken, så er det vel noen som ønsker litt mer utfordring.

Lenke til kommentar
Så ikke delta, er ikke verre. Har ikke tvunget noen til å delta jeg.

 

Det var ment som et forsiktig hint om at et litt mer moderat prosjekt kanskje vil få større oppslutning, ser også at andre har gitt deg det samme hintet. Jeg tror det er mange her som gjerne vi være med men som dessverre ikke kan følge et så tett program.

 

Da finner man noe her.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=331

 

For bare et par dager siden fortalte du meg hvor plagsomt det var med "alle oss mindreårige" og ut ifra hva du skrev så er det vel ikke bare jeg som går på vidregående her.

At dette er en utfording som da nesten kun taler til skole-elever og enkelte voksne får da bare være. Er man reke og må ha, er det 1,5 uke på seg til å knipse noe(?), så har man konkuranse til det. Husk at på over en uke med aktiv fotografering så vil man nesten UANSETT kunne finne et tittel som assosierer(Den ble ikke rett?) med tema, uten å helt tenkt over at man må ta et bilde som passer. Har man en dag på seg (under 8-10 t) så må man jobbe mot det målet.

 

Har man ikke tid så har man ikke tid.

Lenke til kommentar

Tror en del av poenget var at skal man lage en konkurranse, burde den muligens appelere til flere enn de som har mer fritid enn folk flest.

 

Jeg liker konseptet, men jeg har ikke tid til å være så fryktelig aktiv.

Som du sier, ingen som tvinger folk til å bli med, men det er kjedelig å måtte si nei på grunn av at en uformell konkurranse skal ha strenge betingelser.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar
Om vi skal ha et tema på 1 uke så er jo hele hensikten borte, og da kan man likesågodt delta på de andre 1.000 konkene som gir deg en evighet til å knipse på.

Det er et viktig poeng. Hensikten med en lynfoto konkurranse, er at man må tenke ut et bilde ut i fra et tema, og fullføre det i løpet av kort tid. Det er mange som mener at de ikke har tid til å være med på dette, og det er mulig at det stemmer, men det er mange busy mennesker som har hatt tid til å være med på okteberfest, aprilfest og uke 50mm. Så er det vilje, så er det råd. Tror nå jeg. At konkurrasnen kan være lite hensiktmessig for de som kjører film, det har jeg forståelse for.

 

Det som arrangøren dog må passe på, er at man prøver å legge en slik konkurranse til tider av året det ikke er for mye annet mas. Mai, på generelt grunnlag, er håpløs for mange på grunn av konfirmasjoner, eksamener, 17-mai (med plalegging) osv.

 

Men istedet for å diskutere dette opp og ned i mente; la oss kjøre en test tidlig i mai, før det verste maset begynner. f.eks. 5-9 mai.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg sitter og observerer denne konkuransedebatten litt fra utsida.

 

Allikevel drister jeg meg til å komme med et lite innspill siden jeg tror modin faktisk er inne på noe. Hvis dere vil at dette skal bli noe mer enn en eksklusiv konk for bare noen få, så tror jeg at det kan være lurt å ta litt hensyn til at folk har ulike livssituasjoner, og har ulike interesser. For mange er det komplett umulig å delta i noe som går over flere dager i strekk. De har for mange forpliktelser.

 

Mitt konkrete forslag er å kjøre endags lynkonkuranser f.eks hver sjette dag. Over, la oss si, en måned. Ved å bruke enkeltdager sikrer dere at folk med travel hverdag får anledning til å puste litt ut mellom slagen. Ved å bruke hver sjette dag sikrer dere at det faller på ulike ukedager. På den måten kan de som har fast aktivieteter på f.eks mandager anledning til å delta de resterende dagene.

 

Bare noen tanker fra sidelinja :) Det er selvfølgelig dere som bestemmer siden er dere som har engasjert dere.

 

MaritimTim

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Jeg sitter og observerer denne konkuransedebatten litt fra utsida.

 

Allikevel drister jeg meg til å komme med et lite innspill siden jeg tror modin faktisk er inne på noe. Hvis dere vil at dette skal bli noe mer enn en eksklusiv konk for bare noen få, så tror jeg at det kan være lurt å ta litt hensyn til at folk har ulike livssituasjoner, og har ulike interesser. For mange er det komplett umulig å delta i noe som går over flere dager i strekk. De har for mange forpliktelser.

 

Mitt konkrete forslag er å kjøre endags lynkonkuranser f.eks hver sjette dag. Over, la oss si, en måned. Ved å bruke enkeltdager sikrer dere at folk med travel hverdag får anledning til å puste litt ut mellom slagen. Ved å bruke hver sjette dag sikrer dere at det faller på ulike ukedager. På den måten kan de som har fast aktivieteter på f.eks mandager anledning til å delta de resterende dagene.

 

Bare noen tanker fra sidelinja :) Det er selvfølgelig dere som bestemmer siden er dere som har engasjert dere.

 

MaritimTim

Dette var et godt og konkret forslag på en alternativ gjennomføring. Jeg vil fortsatt holde på at hver del av konken er kun åpen i 24 timer, slik at det blir litt press på de kreative evnene.

 

Tom

Lenke til kommentar
Om vi skal ha et tema på 1 uke så er jo hele hensikten borte, og da kan man likesågodt delta på de andre 1.000 konkene som gir deg en evighet til å knipse på.

 

Vet ikke om det var mitt innlegg du siktet til, men jeg er enig. En lynkonkurranse høres veldig interessant ut, men å fotografere hver eneste dag kan bli litt for tidkrevende.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar

Jepp, Tim sier noe der, problemet for meg er da at jeg ikke vet om jeg har pc om 3 uker, og da må vi ha noen andre som tar i et tak...

 

Men fullt mulig å gjøre det slik.

 

Det vi bør gjøre er å finne ut når folk har muligheten. Fordi Tom er den eneste brukeren som har vært innstillt på noe slikt i lengre tid, så velger jeg å legge konken til en tid han har mulighet, da jeg ikke gidder å være eneste deltaker, med sporadiske innslag fra noen andre.

 

En annen bruker er det eneste jeg trenger, men å bestemme meg for tema, og være den eneste som løser den gidder jeg ikke.

 

Noen som har en løsning på hvordan jeg skal klare å skille to step-up ringer? De sitter som et helvette!

Lenke til kommentar
Noen som har en løsning på hvordan jeg skal klare å skille to step-up ringer? De sitter som et helvette!

Varme kan gjøre mye i en del tilfeller, så jeg foreslår å prøve kokende vann.

Rask nedkjøling etterpå kan og være verdt et forsøk, men da risikerer du at det setter seg enda mer, så ikke rpøv det før du har prøvd alt annet.

 

MaritimTim

Lenke til kommentar
Jepp, Tim sier noe der, problemet for meg er da at jeg ikke vet om jeg har pc om 3 uker, og da må vi ha noen andre som tar i et tak...

 

Men fullt mulig å gjøre det slik.

 

Det vi bør gjøre er å finne ut når folk har muligheten. Fordi Tom er den eneste brukeren som har vært innstillt på noe slikt i lengre tid, så velger jeg å legge konken til en tid han har mulighet, da jeg ikke gidder å være eneste deltaker, med sporadiske innslag fra noen andre.

 

En annen bruker er det eneste jeg trenger, men å bestemme meg for tema, og være den eneste som løser den gidder jeg ikke.

Hvis vi begynner nå på mandag (dvs. annonsering søndags kveld), så vil neste gang være tirsdag den 6. mai (med annonsering mandags kveld - jeg bør rekke det greit) osv. Da kan jeg arrangere og delta. Personlig tror jeg det blir litt fler enn oss to.

 

Noen som har en løsning på hvordan jeg skal klare å skille to step-up ringer? De sitter som et helvette!

Rå makt?

 

Tom

Lenke til kommentar
ok, da fikser vi det igang til mandagen..

 

Rå makt er prøvd, jeg har jo slitt med den :D

 

Fikk fadern til å prøve og, uten resultat... Begynner å tro jeg skal skru andre veien, men da vrir jeg motsatt fra hvordan alle de andre ringene er satt sammen...

Prøv med to biter elkabel av den flate sorten. Du klemmer kabelen fast rundt omkretsen av hver ring og vrir med de hver sin vei. Kablene gjør at du får større moment når den trekker i hele omkretsen. Prinsippet blir som å bruke en oljefiltertang :thumbup:

post-69577-1208788429_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...