Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Moss har norges beste kebab da ;) dessuten lukter det værre i særp ;)

Tønsberg har en kul butikk. Norwegian modellers-_-

Det hjelper veldig lite når man uansett blir syk av all kebab som selges fra gatekjøkken ;)

Dere har det sannelig ikke greit på Østlandet. For noen uker siden hadde BT en undersøkelse om hvor trygg nattmaten er i Bergen, og alle prøver som ble sendt til laboratoriet viste at hverken kebab eller sushi som kan kjøpes i Bergen om natten fører til kebab-mage. Konklusjonen i testen var at "kebab-mage" er bare et dårlig forsøk på å bortforklare at man drakk for mye alkohol før man spiste nattmat.

 

Og når det gjelder diskusjonen om IS vs høy iso, så viser det som sagt kun at det finnes flere veier til Rom (som noen skrev). Han som har foretatt testen har glemt at det finnes forskjellige fotografer, med forskjellige stiler og forskjellige motiver. Til min stil så hadde faktisk antishake vært å foretrekke, men for en som driver med action stiller det seg annerledes. Og løsningen med stativ er heller ikke ideell for meg, selv om mine motiver er statiske. Så til syvende og sist avslører kun slike tester, og diskusjonene i etterkant, at det er vanskelig å sette seg inn i andres behov. "Slik passer det å jobbe for meg, og da skal det være slik".

Lenke til kommentar

Hele Moss lukter ikke vondt, kun E6 rett forbi fyllinga. Der lukter det helt jævlig også.

 

Forskjell på Manfrotto M055XB og M055XPROB bortsett fra 300kr?

På PRO kan du stille om midtstanga (hva heter den?) så den ligger uten å ta den av. Tror ikke det er noen annen forskjell.

Så du kan gjøre det samme på non-pro, men det er mer jobb?

Lenke til kommentar
For meg er den tekniske kvaliteten viktigere enn motivets/meningen med bildet, og et bilde jeg ikke gidder å bruke stativ på er et bilde jeg ikek gidder å bruke tid på.

For meg er motivet og meningen med bildet ti tusen ganger viktigere enn den tekniske kvaliteten på bildet. Den tekniske kvaliteten er fin den, og noe å strebe etter, men hva er poenget om bildet ikke sier noe? Unntak for landskaper og macro sier seg selv, da disse fotoformene er ren fotokunst uten noen nødvendig budskap (man finner nok unntak, men jevnt over).

Lenke til kommentar
For meg er den tekniske kvaliteten viktigere enn motivets/meningen med bildet, og et bilde jeg ikke gidder å bruke stativ på er et bilde jeg ikek gidder å bruke tid på.

For meg er motivet og meningen med bildet ti tusen ganger viktigere enn den tekniske kvaliteten på bildet. Den tekniske kvaliteten er fin den, og noe å strebe etter, men hva er poenget om bildet ikke sier noe? Unntak for landskaper og macro sier seg selv, da disse fotoformene er ren fotokunst uten noen nødvendig budskap (man finner nok unntak, men jevnt over).

 

Flott at du nevner de to eneste genrene jeg bryr meg om ;)

 

Saken er den at jeg tar ikke bilder som gir mye rom for tekniske svakheter... Meningen med bildet er atd et skal være skarpt, fargerikt og støyfritt...

 

Andre, tar bilder hvor man gjerne legger på støy...

Lenke til kommentar

Jeg tror det. Jeg har katalogen fra manfrotto på dataen men forstår ikke helt hva de mener. Klipp og lim:

 

PRO TRIPOD 190XPROB

Newly redesigned, the 190XPROB makes the famous Manfrotto-patented

horizontal centre column feature even easier to use. Now, by extending the

column to its highest vertical position, it can be swung round to horizontal

without removing the head or disassembling the column itself, so switching

between framing and positioning setups is more convenient than ever.

The ergonomics of the leg angle release mechanism and the quick action

leg locks themselves have also been greatly improved.

Leg section diameters in mm: 25, 20, 16.

 

ALU TRIPOD 190XB

Built on the same ergonomically improved design as the 190XPROB but

without the horizontal centre column feature, the 190XB is lighter in weight

and slightly more compact.

Leg section diameters in mm: 25, 20, 16.

 

--------------

Jeg beklager litt, så at du spurte om 055, men siden jeg selv har 190 så ble det litt kluss. Men det står så og si det samme i teksten til 055'ene

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Canon vs olympus, blablabla, alle vet at Nikon er best.
Kranglete i dag Marius?

 

Tygg litt på denne du ;)

Den sammenlikningen var vel bare latterlig. Selvfølgelig er et bilder på ISO 1600 bedre enn 6400.

 

Ikke verre enn å dytte et objektiv med VR på D700, så er plutselig Nikon i favør. Jada, det koster ekstra penger, men for å få en fair test. Hvorfor tok de ikke et bilde med masse blitser? Da hadde jo det blitt best. Detalj- og støymessig altså.

Lenke til kommentar
Ikke verre enn å dytte et objektiv med VR på D700, så er plutselig Nikon i favør.

Det er nesten litt påfallende at det ikke er blitt nevnt i testen. Det var blant annet den form for påvirkning av opinionen gjennom å utelate poenger at Chomsky brukte som grunnlag for sin forskning. Han påpekte at man trenger ikke lyve for å påvirke på en utilbørlig måte, og opererte med begreper som åpne og skjulte diktaturer. Det som ikke omtales blir fort glemt i den store sammenheng, men fotogeeks lar seg ikke lure så lett ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...