Dewil Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Moss har norges beste kebab da dessuten lukter det værre i særp Tønsberg har en kul butikk. Norwegian modellers-_- Endret 13. desember 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Canon vs olympus, blablabla, alle vet at Nikon er best. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 At det lukter bedre enn i særp sier egentlig ikke så mye Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Moss har norges beste kebab da dessuten lukter det værre i særp Tønsberg har en kul butikk. Norwegian modellers-_- Det hjelper veldig lite når man uansett blir syk av all kebab som selges fra gatekjøkken Endret 13. desember 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Canon vs olympus, blablabla, alle vet at Nikon er best.Kranglete i dag Marius? Tygg litt på denne du Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Reise med bil er gøy. Roadtrip i en Hyundai Sonata, kjøpt for en billig penge i Fredrikstad. Hoppet på i Moelv. Delte baksetet med fire bildekk. 900 kilometer sammen med fire bildekk. Var likevel mer komfortabelt enn NSB! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Så gjennom den ista... Hjelper meg ikke en pøkk når det ikke funker på ting i bevegelse... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det hjelper meg på motiver som ikke beveger seg. Så ved lavlysfoto har jeg nok minst like stor nytte av SR som av 1600 ISO (som jeg opplever som smertegrensa på K20D) Men det er klart, det perfekte lavlyskamera har både melk og honning. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Det hjelper meg på motiver som ikke beveger seg. Så ved lavlysfoto har jeg nok minst like stor nytte av SR som av 1600 ISO (som jeg opplever som smertegrensa på K20D) Men det er klart, det perfekte lavlyskamera har både melk og honning. Ved ting som står i ro har jeg stativ og ISO 200 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Moss har norges beste kebab da dessuten lukter det værre i særp Tønsberg har en kul butikk. Norwegian modellers-_- Det hjelper veldig lite når man uansett blir syk av all kebab som selges fra gatekjøkken inne på noe der Er glad i moss jeg.. men etterpå blir det Yo Ho Ho And A Bottle Of Rum hjemme i stua så kan jeg drømme meg bort Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Ved ting som står i ro har jeg stativ og ISO 200 For ting som beveger seg, har jeg hagle Men jeg ikke alltid med meg hagla. Og det samme gjelder stativet. Endret 13. desember 2008 av fototim Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Ved ting som står i ro har jeg stativ og ISO 200 For ting som beveger seg, har jeg hagle Men jeg ikke alltid med meg hagla. Og det samme gjelder stativet. i do... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) i do...Javel. Da er det nærliggende å konkludere med at du trenger hverken høy følsomhet eller billedstabilisering. EDIT: Eller vent litt. Der var jeg litt for fiks i argumentasjonen. Du trenger fortsatt høy ISO, for å fryse bevegelse. Endret 13. desember 2008 av fototim Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 i do...Javel. Da er det nærliggende å konkludere med at du trenger hverken høy følsomhet eller billedstabilisering. EDIT: Eller vent litt. Der var jeg litt for fiks i argumentasjonen. Du trenger fortsatt høy ISO, for å fryse bevegelse. Æ'kke så dom som du sjer ut t du... Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Da var "the moment it clicks" av Joe McNally i hus.. Hvor kjøpte du den? Gi meg en tilbakemelding om boken er bra eller ikke da Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Æ'kke så dom som du sjer ut t du...Takker Jeg merker meg at ingen har svar på det artikkelen jeg lenka til egentlig handler om. Actionfoto er tross alt noe annet enn fotografering med tilgjengelelig lys. Mike Johnstons sammenligning viser klart at det finnes flere veier til Roma enn ekstrem ISO. Eller hur? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Nå har jeg ikke lest den, kun sett bildene... Actionfotogarfering på proffnivå gjøre med blitser, mng bekjent... Jeg og Icy har en liten intern konkuranse pågående i vinter, hvor begge er tvynget til å arbeide med blits og tilgjengelig lys. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ved ting som står i ro har jeg stativ og ISO 200 Mjo. Men jeg må innrømme at jeg virkelig ikke liker å bruke stativ. For bildekvalitet er det naturlig nok sabla fint å ha. Men jeg syns det begrenser meg. Det begrenser min evne til å finne nye vinkler, nye perspektiver og nye utsnitt. Det er rett og slett slitsomt. Å ta bilder håndholdt er mye mer givende. Men det gjelder selvfølgelig bare meg, så meg om det. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg for min del har et litt dobbelt forhold til stativ. I mange situasjoner er det et drass. Samtidig så kan det være befriende å bruke stativ. Det tvinger meg til å jobbe saktere. til å bruke øynene bedre. Det får meg til å gå en ekstra runde rundt motivet, før jeg rigger utstyret. Slikt kan det komme gode bilder ut av. Og så er det deilig å somle litt av og til. Det gjør og at jeg får jobbe mer i fred med motivene. Folk holder seg på respektfull avstand. Desverre gjør jeg det alt for sjelden. Stativet ligger stort sett hjemme, bortsett fra når jeg er på fuglejakt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 For meg er den tekniske kvaliteten viktigere enn motivets/meningen med bildet, og et bilde jeg ikke gidder å bruke stativ på er et bilde jeg ikek gidder å bruke tid på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå