Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ute etter en ny billig-laptop som hovedsaklig skal brukes til surfing. Har derfor sett litt på eee, One, Wind osv, men er litt skeptisk pga oppløsningen disse tilbyr, samt at man får så mye mer ytelse for noen få kroner ekstra.

 

Hva er det beste kjøpet i prisklassen 3-4000? Lenovo N500 frister, men er kanskje litt overkill til mitt formål.

Lenke til kommentar
Beste resultatet. Forsatt lysår fra godt nok

 

 

post-95323-1229129128_thumb.jpg

100¤crop

 

105mm

f4

iso 800

1/125

 

 

Som sagt, blir ikke det samme å ta bilder under 300mm. Du får ikke følelsen av at den er større. Nå var det noen skyer som føyk forbi i det jeg knipset, så ble enda uklarere. Men de andre bildene ble bare utbrent. Skulle hatt stjernekikkert.

Må tilstå at jeg måtte gjøre et forsøk ;)

 

post-152777-1229159481_thumb.jpg

300mm

Lenke til kommentar
Hvordan er tjenesten mtp. på det sosiale? Er du ikke ganske alene om den stillingen?

Avdelingen har syv ansatte, en av de er i Afghanistan, og av de er tre tjenestepliktige. Jeg er den eneste som har fotografering høyest på prioriteringer og de to andre driver for det meste med grafisk, skriving og filming/klipping.

 

 

Hva synes du om 17-55/2.8? Ligger en del av de på foto.

Jeg er ganske fornøyd med den. Rask og stille AF og tegner skarpt.

Lenke til kommentar
Mhm. Får jeg autofokus med Nikkor AiS 85mm 1.4 på et D200? Eller er AiS et av de eldre 85mm som bare har manuell?

Bruktprisene burde fortelle deg at det ikke er et AF-objektiv. Men ærlig talt så burde ikke manuell fokus være noe problem med så god lysstyrke kombinert med den brukbare søkeren i D200. En mattskive med skikkelig splitt så fokuserer du nesten like raskt som automatisk, men det kommer ann på bruken. De fleste bruker 85mm til portrett, og da er det ekstra sekundet du bruker på fokus helt uten betydning. Dere som har D200/300/700 burde virkelig supplere zoomene deres med god AI(S) til de spesielt gode bildene. Dere har jo full funksjonalitet med overføring av blenderdata og slikt, så det er ikke mye manuelt som gjenstår. Og med god søker, god lysstyrke og mattskive med splitt så burde det egentlig føles bedre enn AF når du tar deg tid til et skikkelig bilde.

 

Kanskje jeg er litt farget over å ikke ha fått AF før i vårt århundre...

Lenke til kommentar
Butikk = en time unna. Det kan høres ut som jeg bor i ingenmannsland, men JP i Moss har ingen av 055-stativene inne.

Moss = ingenmannsland ;) Og så lukter det vondt der ...

 

edit: Men det er på riktige siden av fjorden. Det beste med vestfold? Utsikten. *)

 

Tom

 

*) og det at jeg er født i Tønsberg ;)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...