Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Fullt mulig jeg har misset noe viktig her, så bare kom med innspill.

Endringer er også fullt mulig!

 

Dag 0: Kl: 18-20:00

Tema for første dag publiseres.

 

Dag 1: Fra man fikk vite tema for dagen, har man tiden fram til Dag 1 - kl 21:00 til å knipse, redigere og sende inn sitt bidrag. Maks 2 per deltaker.

Kl 22:00 er fristen for innsending av bidrag ute, og filnavnet på bildet skal være brukernavn-tittel.jpg, for eksempel ”Mr. Olsen – Through the fog.jpg”. Filstørrelse er ubegrenset, men lengste side skal ikke overgå 900pixler. Bidrag sendes inn til arrangjør.

Nytt tema skal være publisert mellom kl 20:00-22:00 om ikke annet informert av arrangjør. Om tidsklemme på kveld er et hinder kan arrangjør velge å legge inn tema tidligere enn planlagt. Temasetting skal ikke gå via andre brukere. Arrangjør har så 24 timer på seg til å legge ut alle bildene til avstemming i en ny tråd og bestille poll. I denne tråden skal det ikke diskuteres annet enn innsendte bilder. Alle bilder skal være anonyme i tiden avstemmingen pågår.

Tema for neste dag skal legges inn nederst i førsteposten, i hovedtråden, hvor all diskusjon rundt konkuransen skal skje, merket for hvilken dag tema gjelder.

Slik kan alle holde styr på hva temaet er.

Avstemmingen for de første bildene er over etter 24t x antall konkuransedager, dvs at avstemmingen er over når siste konkuransedag er over.

Arrangjør holder oversikt over poengene.

 

Gjennomføringen for resten av dagene gjøres som beskrevet over.

 

For deltaker:

-Et tema per dag.

-Maks 2 bidrag per deltaker, tittel må følge med og være beskrivende.

-Innsending av dagens konkuranse skal skje før kl 22:00!

-Tema for neste dag er å finne i bunnen av førsteposten i hovedtråden.

-Bildene skal være anonyme fram til avstemming er over.

-Filnavn på innsendte bilder skal være brukernavn-tittel.jpg

-Maks lengde på lengste side er 900pixler.

-Bidrag sendes inn til arrangjør.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at vi skal droppe avstemningen i første omgang :hmm:

 

Men det er ingen god ide å ha brukers navn i filnavnet da det er fort gjort at arrangør glemmer å rename de ved opplasting. Og da ser vi hvem som har levert inn bildet.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tja, avstemming første runde trenger vi vel ikke...

Kan da også droppe brukernavnet, og resten som har noe med filen å gjøre.

 

Om vi skal gjør den uten avstemming blir den slik:

 

Dag 0: Kl: 18-20:00

Tema for første dag publiseres.

 

Dag 1: Fra man fikk vite tema for dagen, har man tiden fram til Dag 1 - kl 21:00 til å knipse, redigere og sende inn sitt bidrag. Maks 2 per deltaker.

Kl 22:00 er fristen for innsending av bidrag ute.

Nytt tema skal være publisert mellom kl 20:00-22:00 om ikke annet informert av arrangjør. Om tidsklemme på kveld er et hinder kan arrangjør velge å legge inn tema tidligere enn planlagt. Temasetting skal ikke gå via andre brukere. Arrangjør lager en ny tråd for innsendelse av dagens tema.

I denne tråden skal det ikke diskuteres annet enn innsendte bilder.

Tema for neste dag skal legges inn nederst i førsteposten, i hovedtråden, hvor all diskusjon rundt konkuransen skal skje, merket for hvilken dag tema gjelder.

Slik kan alle holde styr på hva temaet er.

 

Gjennomføringen for resten av dagene gjøres som beskrevet over.

 

For deltaker:

-Et tema per dag.

-Maks 2 bidrag per deltaker, tittel må følge med og være beskrivende.

-Innsending av dagens konkuranse skal skje før kl 22:00!

-Tema for neste dag er å finne i bunnen av førsteposten i hovedtråden.

Lenke til kommentar

Vis noen, av en eller annen grunn,, ikke har mulighet til og ta bilde den dagen, så burde det vært en ordning sånn at de kunne ha tatt bilde dagen før/etter, for å så lagt det inn til den rette datoen.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Vis noen, av en eller annen grunn,, ikke har mulighet til og ta bilde den dagen, så burde det vært en ordning sånn at de kunne ha tatt bilde dagen før/etter, for å så lagt det inn til den rette datoen.

 

Nei, fordi utfordringen er å jobbe under tidspress, tenke fort og handle.

Lenke til kommentar
Vis noen, av en eller annen grunn,, ikke har mulighet til og ta bilde den dagen, så burde det vært en ordning sånn at de kunne ha tatt bilde dagen før/etter, for å så lagt det inn til den rette datoen.

Jeg mener at hvis man ikke kan en dag, så stiller man ikke den dagen. Ikke kan du gjette på forhånd hva tema skal være, og det vil være urettferdig for de andre å levere dagen etter - da du får en ekstra dag til å pønske ut et bilde på.

 

Tom

Lenke til kommentar
Nei, fordi utfordringen er å jobbe under tidspress, tenke fort og handle.

 

Marius, det er fint med engasjementet ditt, men tror du bør tenke på at de fleste av oss ikke er 17 år og går på vidregående slik som deg. Vi har med andre, arbeid, studier, engasjement og andre forpliktelser som gjør at vi ikke kan binde oss opp mot slike ting.

Lenke til kommentar
Nei, fordi utfordringen er å jobbe under tidspress, tenke fort og handle.

 

Marius, det er fint med engasjementet ditt, men tror du bør tenke på at de fleste av oss ikke er 17 år og går på vidregående slik som deg. Vi har med andre, arbeid, studier, engasjement og andre forpliktelser som gjør at vi ikke kan binde oss opp mot slike ting.

 

Så ikke delta, er ikke verre. Har ikke tvunget noen til å delta jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...