Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sweeet blits addon vet jeg..

Ja, den så ganske kul ut.

 

Forstod jeg det riktig så er det ingen blits, men kun noe man fester oppå blitsen? Blir jævlig høyt da. :p

Den "skal" rundt objektivet.

Einaste dustete med den der erat den må håndholdast.

Ja, nå så jeg hvordan det funka.

 

Synckabel til Speedlighten og greier må du jo også ha. Virka litt upraktisk å fotografere med spør du meg...

Lenke til kommentar
Lurer på hva jeg skal ønske meg til jul.

Kanskje en fotobok til inspirasjon; en av de store (f.eks Ansel Adams) eller den nye Antartica?

 

Hva er dine fotorelaterte ønsker til jul?

 

Annie Leibovitz(sp?) at work, Joe McNallys bok og Vanity Fair sin samle bok med portretter =D

 

Evt. om du er enda litt mere awesome så burde The Bro Code fra How I Met Your Mother være på ønskelista.. :p

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt til å ønske meg et stativ til jul. Vil jeg i praksis merke stor forskjell på Manfrotto 190 og 055?
Jeg kjenner ingen av disse stativene i detalj. Men det slår mneg at svaret på spørsmålet anhenger mye av hva du tenker å bruke det til. Tror verdien av svarene du eventult får vil øke betraktelig om du slenger på noen presiseringer.
Lenke til kommentar

Jeg er selvsagt opptatt av at det skal være stødig som et fjell når jeg trenger det og at det trenger å bære endel vekt. Det går nok mer ut over kulehodet. Jeg så på 190 på JP og syns det virka ganske bra, men har ikke sett 055. Det skal brukes sammen med 1D, 5D og 5D mkII, sannsynligvis mest de to sistnevnte. Objektiver blir diverse, regner ikke med at det blir noe særlig 70-200 på stativ, og de andre objektivene er uten stativfeste. Det bør kunne alt fra lighttrails til "selvutløserbilder".

Lenke til kommentar

Selv valgte jeg 055XPROB + 488RC2.

 

Da har jeg en veldig solid kombinasjon som skal tåle det utstyret jeg har planer om å bruke i hvertfall. Valgte rett og slett 055 fordi det er stødigere, noe som selvfølgelig skyldes tyngden. For du kan trygt si at 055 er ganske tungt, og man fint forskjell på vekten mellom 190 og 055. Nå har ikke jeg brukt 190 så altfor mye selv, men 190XPROB + 486RC2 holdt min D80 m/ batterigrep + 105mm VR, stødig nok.

 

Så helt klart en fin kombo, men jeg ville ha et skikkelig stødig stativ. :)

Lenke til kommentar
Lurer på hva jeg skal ønske meg til jul.

Kanskje en fotobok til inspirasjon; en av de store (f.eks Ansel Adams) eller den nye Antartica?

 

Hva er dine fotorelaterte ønsker til jul?

 

Annie Leibovitz(sp?) at work, Joe McNallys bok og Vanity Fair sin samle bok med portretter =D

 

Evt. om du er enda litt mere awesome så burde The Bro Code fra How I Met Your Mother være på ønskelista.. :p

Jeg har bestilt meg Magnum Magnum, egentlig som en uspesifisert julegave, det blir nok til at jeg beholder den selv:P £21 er jo et røverkjøp spør du meg...

 

Magnum Magnum brings together the best work, celebrating the vision, imagination, and brilliance of Magnum photographers, both the acknowledged greats of photography in the twentieth century—among them Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Eve Arnold, Marc Riboud, and Werner Bischof—and the modern masters and rising stars of our time, such as Martin Parr, Susan Meiselas, Alec Soth, and Donovan Wylie.
Lenke til kommentar
:hmm: Mulig jeg selger 30D'en for 4000 (inkl. kit'n til 350D'en). Også gir jeg en brukt 75-300 III i "julegave" til kjøperen, som er min søster. Men.. jeg har jo ikke råd å kjøpe nytt før til sommeren, så da må jeg klare meg med 350D helt frem til da. Det fungerer jo egentlig bra nok.. men 30D'en er jo mye enklere i bruk. Det hadde jo vært en fin anledning til å bli kvitt det kameraet mtp at jeg kommer til å oppgradere allikevel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...