Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mote er det nok, men har gått med planer om det lenge før det ble mote her på akam. Lønn i morgen, så da får småkronene besøk på kontoen, for ihvertfall en liten stund :p

 

EDIT: Når vi er inne på eldre Nikkors.

 

Hva er å anbefale av eldre teleobjektiver generelt?

 

Tenker som en billigere begynnelse enn å gå rett på 70-200 men samtidig å få noe bra (primært til naturfoto-bruk).

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Oy, beklager, noen ganger er det bare så vanskelig å skille klokker fra leketøy...
Ingen ting å beklage Marius. Spørsmålet jeg stilte var jo mildt sagt ganske sært. Men dette uret er nok ikke akkurat noe leketøy, det er en antikvitet.

Når du først er inne på sære klokker. Denne vekker deg om morgenen. Og hver time (halv-time?) om natten ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Den hadde til og med kanskje kunnet vekket meg om morgenen. Men bare kanskje. Her i familien sies det at en kan fyre av en kanon på rommet mitt og jeg sover fortsatt videre. :p

 

Nei tele for vente på seg ser det ut til. Kanskje er 105mm alt jeg trenger for øyeblikket (part-time ninja). Skal tross alt ha både bil og mac i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar

Morsomt. Har hatt mitt 105mm 2.5 objektiv en uke nå :)

Så langt har jeg bare funnet 1 "feil" med det. Alt over ~17-20m blir uskarpt uansett, hvis du har en vidåpen blender.

Jeg er strålende fornøyd med det, selv om jeg ikke er halvveis kjent med det.

Utrolig deilig bokeh :)

Ganske spennende å jobbe helt manuelt også.

 

Jeg brukte det under en konsert med Volbeat og Six Eyes Lost på lørdag. For de som ikke kjenner musikken kan jeg si det enkelt: det er rock. -Og rockere er ikke kjent for å stå i ro.

Det føltes som mye arbeid for å få ting i fokus, men det opplevde jeg bare som positivt.

 

Jeg har for øvrig bestilt ny mattskive fra katzeye. Gleder meg til den er på døra, så får jeg se om det blir lettere (og raskere) å få motivet i fokus.

 

Åja...jeg lette etter en tråd om objektivet, men av en eller annen grunn går alle søkene mine i 0. Noen som har en link til en slik tråd, om den finns?

Lenke til kommentar
Julegaver ja...

 

Hva pokker skal man ønske seg? Fotoutstyr er dyrt og jeg kjøper det billigere selv. :p

 

Jeg har ønsket meg til sammen 14 sesonger med diverse TV-serier og spenn. Tv-seriene er der kun fordi jeg ikke fikk lov til å ønske meg bare penger i år, og jeg ikke tør ønske meg noe dyrere enn 7-800 kroner.

Lenke til kommentar
Julegaver ja...

 

Hva pokker skal man ønske seg? Fotoutstyr er dyrt og jeg kjøper det billigere selv. :p

 

Jeg har ønsket meg til sammen 14 sesonger med diverse TV-serier og spenn. Tv-seriene er der kun fordi jeg ikke fikk lov til å ønske meg bare penger i år, og jeg ikke tør ønske meg noe dyrere enn 7-800 kroner.

Sharing is caring... :p

Lenke til kommentar
LOL. Ikke helt my cup of tea, for å holde oss i antikvarisk språkdrakt.

Apropos te. Er i te-drikkerenes hjemland for tiden; og selv de klarer ikke å server en kopp decent te ... Har de ikke melk i den, så kommer de med en Earl Gray eller noe annet parfymert skvæl.

 

Og hvorfor de har melk i teen? Fordi den blir for sterk ellers! Go figure. Men i Early Gray har de ikke melk i, for den er så fin og mild, vettu.

 

Tom

Lenke til kommentar
Carny, stoler på at du gir meg en vurdering av Katzeye mattskiven og hvor lett eller vanskelig det var å skifte på D80en.

 

Det kan jeg sikkert.

Jeg bestilte den billigste, bare så det er sagt.

 

Edit: Jeg kan ikke se for meg at det skal by på noen problemer å bytte mattskiven. Jeg ser det er enkelte som har klart å gjøre det feil, men jeg mistenker at de ikke har lest bruksanvisningen/how-to'en før de satte igang.

Endret av Carny
Lenke til kommentar
Apropos te. Er i te-drikkerenes hjemland for tiden; og selv de klarer ikke å server en kopp decent te ... Har de ikke melk i den, så kommer de med en Earl Gray eller noe annet parfymert skvæl.

 

Og hvorfor de har melk i teen? Fordi den blir for sterk ellers! Go figure. Men i Early Gray har de ikke melk i, for den er så fin og mild, vettu.

 

Tom

 

Engelskmenn er sære, uansett hvilke te-vaner de har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...