Simon Aldra Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ser ikke helt for meg hvorfor man skulle ønske større søker enn det du får med FX. Enklere å fokusere manuelt. Francis Tjoda. Men du mister vel litt lysstyrke på det, splittprisme gjør fokus enklere. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Påvirker okularforstørreren hvor lys søkeren er? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Eg må seie eg synast eg fekk eit litt bedre bilde Ucrop og crop Quotinga funka ikkje men det var Inc eg sikta til Endret 7. desember 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ser ikke helt for meg hvorfor man skulle ønske større søker enn det du får med FX. Enklere å fokusere manuelt. Francis Tjoda. Men du mister vel litt lysstyrke på det, splittprisme gjør fokus enklere. Splittprisme er supert! Går det å bytte ut mattskiva på D80, forresten? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Er Sigma 12-24 FF objektiv? Altså tilsvarende 8mm på DX?! Snakker vi 180grader+ ? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Eg må seie eg synast eg fekk eit litt bedre bilde Det var litt større måne i Bærum Crop ucrop (men forminsket) jeg syntes det er noe artig med månebilder EDIT: søder, glemte å endre fra argb Endret 7. desember 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er faktisk bare 122 grader på FF. Skjønner ikke helt hvordan men... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Samme med 8mm FE og 7-14 på 4/3. 8mm FE er 180 grader, 7-14 er noe mindre. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Mitt månebilde var fra tidligere i veka. Har hatt dårlig ver så har ikkje fått tatt nytt, men skal ut å ta det så snart det blir klart Er tatt med 55-250IS objektivet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hva er det med 14-24mm da? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 mitt var fra klokken 16 i dag Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Faen som dere griner da... Alle bildene er uskarpe, kom tilbake når dere har noe som sitter med lukkertider på >1/80 Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Irritert, Olsen? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hva er det med 14-24mm da? 114 grader. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Påvirker okularforstørreren hvor lys søkeren er?Jepp, du får samme antall fotoner gjennom søkeren, men de spres over et større areal. Dermed blir intensiteten lavere... Det er en klar fordel med fullformat, selv om man kan oppnå nesten samme søkerstørrelse med DX og okularforstørrere. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Påvirker okularforstørreren hvor lys søkeren er?Jepp, du får samme antall fotoner gjennom søkeren, men de spres over et større areal. Dermed blir intensiteten lavere... Det er en klar fordel med fullformat, selv om man kan oppnå nesten samme søkerstørrelse med DX og okularforstørrere. Lystapet er knappest merkbart - forstørringen er vel på litt under 1.2x, så det tilsvarer vel omkring 1/2EV. Endret 8. desember 2008 av Anew Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Julebruskongen går innom BH photo.. ;p http://www.vgtv.no/?id=20003 Lenke til kommentar
arela Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Julebruskongen går innom BH photo.. ;p For en karakter han har. Enn å klare å gå ut derifra uten å ha handlet. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Naaajs.. etter 5 minutter på fest i går ble D80'n døpt med et glass rødvin haha. i dag er mr 18-70 litt sliten og seig etter en real fyllekule Uff og uff; Kameraet mitt klarte seg bra gjennom gårsdagens fest; det var verre med fest-deltagerene ... Tom Samme her. Det går alltid hardt utover noen. Sendte kameraet litt rundt og det kom tilbake med i overkant av 500 "minner" ... grøss og gru. Ser ut som om kamera hadde vanskelig med å fokusere skikkelig med ølbriller på.. eller så var det fotografene som trodde fokuseringen bare er til pynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå